شناسهٔ خبر: 34867214 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مقاله

صاحب‌خبر -

 چاي سبز يا چاي سياه ؟

تهيه و تنظيم: مهسا خدامراد

چاي، چه سياه باشد و چه سبز خواص زيادي را به بدنتان مي‌رساند و احتمال ابتلايتان به برخي از بيماري‌ها را کاهش مي‌دهد. به شرط آنکه در مصرفش زياده‌روي نکنيد.

اگر اين نوشيدني را داغ و سوزان ننوشيد، مي‌توانيد از آن به‌عنوان يک داروي پيشگيري از سرطان کمک بگيريد. آنتي‌اکسيدان‌ها و ترکيبات موجود در چاي خطر ابتلا به سرطان‌هايي مثل پوست، پروستات، ريه و سينه را کاهش مي‌دهند.

چاي سياه نه‌تنها خطر درگير شدن با سرطان پوست را کمتر مي‌کند، که شما را از بسياري از مشکلات ريز و درشت پوست هم نجات مي‌دهد. بعد از يک روز پرکار، شما مي‌توانيد يک پنبه را به چاي دم‌شده آغشته کنيد و با کمکش پوستتان را از آلودگي‌ها پاک کنيد.

کنترل قندخون، يکي ديگر از مسئوليت‌هايي است که مي‌توانيد به فنجان چاي‌تان بسپاريد. اگر چاي را بدون قند و شيريني ميل کنيد، احتمال ابتلايتان به ديابت نوع دو را پايين مي‌آوريد.

درست است که نوشيدن چاي ممکن است روي ميناي دندان تاثيرات بدي به جاي بگذارد و در دراز مدت رنگ دندان‌هايتان را زردتر کند، اما در عين حال از پوسيدگي آن‌ها جلوگيري مي‌کند. اگر نمي‌خواهيد مصرف چاي به زردشدن دندان‌هايتان منجر شود، از چاي سبز استفاده کنيد و با مصرف يک فنجان چاي سبز در روز، مانع رشد و تکثير باکتري‌ها در دهانتان شويد.

خاصيت ضدالتهابي چاي مي‌تواند عملکرد رگ‌هاي خوني شما را بهتر کند و وضعيت خون‌رساني در بدنتان را بهبود دهد. نوشيدن دو تا سه فنجان چاي سياه در روز، به سلامت قلب کمک مي‌کند و حتي عملکرد مغزتان را هم بهبود مي‌دهد. محققان مي‌گويند از آنجايي که چاي سياه سرشار از آنتي‌اکسيدان است، پس از مصرف دو تا سه فنجان آن احتمال ابتلا به آلزايمر را پايين مي‌آورد.

کافئين موجود در چاي نه‌تنها خستگي‌تان را کمتر مي‌کند، بلکه توجه و تمرکزتان را هم تا حد قابل قبولي بالا مي‌برد.چاي با همه خاصيتي که دارد، باعث ترشح بيشتر اسيد معده مي‌شود.

نظر شما