شناسهٔ خبر: 34845904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نیلی در گفتگو با دانشجو:

دانشگاه تهران به صورت مستقیم فرزندان هیات علمی را پذیرش نمی‌کند / پذیرش از طریق سازمان سنجش

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افراد معرفی شده براساس سهمیه که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود با توجه به ظرفیت دانشگاه تهران پذیرفته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه محله فعالیت این اعضا گفت: سازمان سنجش افراد متقاضی را به دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند ابتدا تقاضا برای سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از طی مراحل بررسی به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: دانشگاه تهران به صورت مستقیم هیچ فردی را پذیرش نمی‌کند و پذیرش افراد معرفی شده متناسب با ظرفیت دانشگاه است متاسفانه تقاضا برای دانشگاه تهران به ویژه رشته‌های پرطرفدار بسیار زیاد است بنابراین هر ساله نمی‌توانیم همه کسانی که سازمان سنجش معرفی می‌کند بپذیریم.

وی اضافه کرد: ظرفیتی را برای این موضوع معین کردیم و پذیرش بیش از آن را نخواهیم داشت؛ چرا که کلاس‌ها و ظرفیت‌ها این اجازه را نمی‌دهد.

نیلی در خصوص ظرفیت پذیرش معرفی شدگان از سازمان سنجش گفت: ظرفیت‌ها بستگی به رشته‌ها دارد و بیش از ده درصد پذیرفته شدگان هر رشته نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته افزایش پذیرش با سهمیه به ۳۰ درصد رسید که باعث کاهش جذب دانشجو در دانشگاه تهران شد این مشکل در مقطع ارشد ایجاد شد و امیدواریم امسال این مشکل ایجاد نشود.

نظر شما