شناسهٔ خبر: 34771856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 خبري خوش براي پرداخت معوقات و پاداش پايان خدمت فرهنگيان

سيد جواد حسيني در شوراي اداري استان سيستان و بلوچستان با اشاره به اينکه در سفر به استان سيستان و بلوچستان بازديد از پنج مدرسه در حال ساخت انجام و يک مدرسه نيز به همت خيرين کلنگ زني شد که مي تواند تبديل به مدرسه حيات طيبه ‌شود گفت: خوشحال شديم که کلنگ احداث 48 مين مدرسه اختصاصي اوتيسم و اولين مدرسه اوتيسم استان به زمين زده شد.

به گزارش ايسنا، وي افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنايي متعهد شد تا شش ماهه اول امسال هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان با نيازهاي ويژه و خدمات و وسايلي چون ويلچر به صورت رايگان در اختيار دانش آموزان استان قرار بگيرد.همچنين فاز اول بيمارستان فرهنگيان را بازديد کرديم و تعهد کرديم با اختصاص 10 ميليارد تومان فاز دوم نيز تکميل شود و تا سه ماه آينده به بهره برداري برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه 67 ميليارد از400 ميليارد تومان اعتبار تجهيز سيستم گرمايشي کل کشور به استان سيستان اختصاص مي يابد که 60 ميليارد تومان آن مربوط به سيستم حرارتي است گفت: قول داديم اول مهر پايان مدارس با بخاري نفتي را جشن بگيريم که شامل 24 هزار کلاس درس مي شود. هفت ميليارد تومان نيز براي تامين تجهيزات است.

پايان مدارس خشت و گلي ؛ در اول مهر

حسيني با بيان اينکه بيش از 280 ميليارد تومان اعتبارات ملي براي نوسازي اختصاص يافته است گفت: پايان مدارس خشت و گلي را در اول مهر وعده داديم.

وي درباره معوقات حق التدريس گفت:در حال جنگ اقتصادي تمام عيار هستيم و 500 هزار ميليارد تومان بودجه کشور به 320 هزار ميليارد تومان رسيده است. در اين زمان بحث 2000 ميليارد تومان اعتبار رتبه بندي با شرايط خاصي دريافت شد، البته رتبه بندي استاندارد بايد در قالب لايحه به مجلس برود و اجرا شود اما 2000 ميليارد تومان تخصيص گرفتيم که تا قبل اول مهر وارد احکام معلمان مي کنيم.

حسيني ادامه داد: براي حق التدريس شاغلين تامين 240 ميليارد تومان لحاظ شده است. پاداش پايان خدمت بازنشستگان نيز اول و آخرشهريور طي دو مرحله پرداخت مي‌شود و معوقات 50 درصد خريد خدمات و برونسپاري و معلمان خارج از کشور تا شهريور پرداخت مي‌شود.

43 هزار مجوز استخدام براي جذب از طريق دانشگاه فرهنگيان

حسيني افزود: 43 هزار مجوز استخدام براي جذب از طريق دانشگاه فرهنگيان و ماده 28 براي اول مهر دريافت کرده‌ايم.البته 60 هزار بازنشسته نيز خواهيم داشت. اول مهر 142 ميليون جلد کتاب درسي با ارز دولتي چاپ و به انبار استان‌ها رفته و حتي يک دانش آموز بدون کتاب، معلم و کلاس نبايد داشته باشيم.

حسيني ضمن اعلام اينکه حساب يکپارچه از اول مهر افتتاح و پرونده سلامت الکترونيکي براي دانش آموزان صادر خواهد شد گفت:در شش استان براي بازنشستگان باشگاه داير شده که تا سال 99 براي همه استان ها افتتاح خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گسترش و تقويت فعاليت‌هاي داوطلبانه خيرين اشاره کرد و با بيان اينکه 133هزار کلاس درس و به عبارتي بيش از يک سوم مدارس را خيرين تعهد کرده و ساخته‌اند گفت: کارگروه تسهيل امور خيرين و رفع موانع مدرسه سازي هفته آينده تشکيل جلسه مي دهد تا خيرين دغدغه کار اجرايي نداشته باشند. مجمع خيرين توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه اي را نيز کليد زديم.

حسيني با اشاره به استانداردسازي فضا و تجهيزات عنوان کرد: 107 هزار مدرسه داريم که يک سوم آنها نيازمند مقاوم سازي هستند. ازسال 92 تا 98 در سيستان و بلوچستان 4000 کلاس درس تحويل شده و اعتبارات تخصيصي به استان رشد قابل توجهي داشته است. فقط امسال 318 ميليارد اعتبار ملي براي سيستان و بلوچستان تخصيص داده شده است و 500 کلاس تا اول مهر تحويل مي شود. بايد 167 مدرسه خشت و گلي استان را نيز اصلاح کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما