شناسهٔ خبر: 34743109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 فرماندار رباط کريم:

حمايت از کالاي ايراني، گامي به سوي بالندگي است

رباط کريم-اصغري

فرماندار شهرستان رباط کريم در بازديد از شهرک صنعتي نصير شهر از شرکت‎هاي صنعتي شرکت غذايي بدر و شرکت راک مشبک تهران ديدن کرد. به گزارش خبرنگارما، سيد مهدي ساداتي به همراه معاون برنامه ريزي، رئيس صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل شهرک صنعتي نصير شهر از شرکت‎هاي غذايي بدر و راک مشبک تهران بازديد کردند.وي با بيان اين که حمايت از کالاي ايراني فقط با نهادينه شدن فرهنگ مصرف کالا در بين آحاد جامعه صورت خواهد پذيرفت، گفت:خريد و مصرف کالاي ايراني به معناي حمايت از توليدات داخلي است و يکي از بهترين راه‎هاي مقابله با تحريم‎ها که براي رسيدن به اين مهم نياز به عزم ملي و تبليغ جهادي است.

مقام عالي دولت در ادامه افزود: پشتيباني از توليد ملي به‌ منزله حمايت از اشتغال، کار و سرمايه ملي و کارگر ايراني است و از اين روي براي اشتغال‎زايي، کارآفريني و افزايش بهره‎وري در تمامي عرصه‎هاي اقتصادي و اجتماعي است که باعث بهبود وضعيت مادي مردم، کاهش نرخ تورم و رشد و ترقي کشورمان خواهد شد.

ساداتي با اشاره به استفاده از کالاي ايراني و حمايت از توليد کننده بخش خصوصي عنوان کرد: بخش خصوصي عامل اصلي رونق توليد، ايجاد اشتغال و در نهايت توسعه اقتصادي کشور محسوب مي‎شود بنابراين کمک به حل مشکلات اين بخش در واقع مشارکت در توسعه همه جانبه کشور است.استفاده ازمحصولات ايراني براي رونق توليد از مطالبات مقام معظم رهبري است و مي‎بايست زمينه براي عملياتي شدن آن در کشور فراهم شود.رونق توليد و همچنين ايجاد اشتغال در کشور در گرو استفاده از کالاي ايراني و همچنين فرهنگسازي براي تحقق آن است.

مرمت 150 سکه تاريخي در هرمزگان

بندرعباس- شهين صادقي

معاون ميراث فرهنگي هرمزگان از مرمت 150 سکه تاريخي در اين استان خبر داد.

عباس نوروزي با بيان اين مطلب افزود: 150 عدد سکه نقره مربوط به دوره اشکاني، ساساني و صفوي توسط کارشناس مرمت زير نظر اداره کل ميراث فرهنگي و اداره کل موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي مرمت شدند.

وي با اشاره به اينکه اين سکه‎ها از وضعيت نامناسبي چون بيماري‎هاي فلزي برخوردار بودند، افزود: مرمت اين سکه‎ها به مدت يک ماه در موزه مردم شناسي خليج فارس انجام شد.

نوروزي تاکيد کرد: اعتبار مرمت سکه‎ها از محل اعتبارات ملي پرداخت شده است.

ماه آينده؛

بهره‎برداري از فاز اول طرح ملي آبرساني جگين - بشاگرد

بندرعباس- شهين صادقي

مديرعامل آبفاي استان هرمزگان گفت: امسال پروژه هاي شاخصي در دست اجرا داريم که اثربخش ترين آنها؛ طرح ملي آبرساني از سد جگين به بشاگرد و افتتاح فاز دوم آب شيرين کن بندرعباس است.امين قصمي افزود : طرح آبرساني جگين -بشاگرد در حال اجراست که اين طرح شامل؛ پنج مخزن ذخيره، دو ايستگاه پمپاژ آب (در مراحل نهايي ساخت قرار دارد) و 80 کيلومتر خط انتقال مي باشد که بطور کامل انجام شده است.

به گفته وي؛ طي يک ماه آينده با بهره برداري از فاز اول اين طرح ملي، آب به شهرستان سردشت مي‎رسد.همچنين شش روستاي مسير نيز از اين خط انتقال به عنوان منبع اصلي تامين آب از آب شرب با کيفيت بهره‌مند مي‎شوند.مديرعامل آبفاي هرمزگان بيان داشت:80 درصد جمعيت تحت پوشش فاز اول طرح آبرساني جگين -بشاگرد جمعيت روستايي و 20 درصد آن جمعيت شهري است که در مجموع بيش از 40 هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

قصمي، همچنين از افتتاح فاز دوم پروژه آب شيرين کن بندرعباس تا پايان مهرماه امسال خبر داد و گفت: با بهره برداري از فاز دو آب شيرين کن، ظرفيت آن به 40 هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقاء مي‌يابد.وي اضافه کرد: تا پايان خرداد ماه 99 نيز اين پروژه با ظرفيت نهايي يکصد هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود و سهم منابع آبي شهر بندرعباس از آب شيرين کن‎ها به 60 درصد ميرسد.

مديرکل دفتر نوسازي و تحول اداري شهرداري تبريز:

بررسي عملکرد سيستم‌هاي نرم افزاري شهرداري تبريز

تبريز-توفيقي

مدير کل دفتر نوسازي و تحول اداري شهرداري تبريز از بررسي عملکرد سيستم هاي نرم افزاري با هدف يکپارچه سازي و هوشمند سازي شهرداري تبريز خبر داد.سيد محمد ثابتي با بيان اين مطلب افزود: تمامي ساز و کارهاي نرم افزاري و سخت افزاري براي حصول شهر هوشمند با مديريت واحد شهري در حال تدوين و تبيين است.

وي همچنين اظهار داشت:اين طرح جامع در 17 محور به همراه 976 شاخص جداگانه با محوريت‎هاي(سيستم جامع شهرسازي، سيستم جامع مالي، سيستم جامع درآمد، سيستم جامع مديريت منابع انساني، سيستم جامع پيمانها و پروژه ها، سيستم جامع تدارکات و پشتيباني، سيستم جامع عمران، سيستم جامع مديريت اطلاعات و برنامه‌ريزي، سيستم جامع خدمات شهري، سيستم جامع حقوقي و قوانين، سيستم جامع اطلاع‌رساني و ارتباط با شهروندان، سيستم جامع اطلاعات جغرافيايي(GIS)، سيستم جامع ارائه و پشتيباني خدمات ICT، سيستم جامع فرهنگي و اجتماعي، سيستم جامع حمل و نقل و ترافيک، سيستم جامع اتوماسيون اداري، سيستم جامع بازرسي و نظارت) با تاکيد شهردار تبريز و به همت گروه شهر خلاق دفتر نو سازي و تحول اداري در راستاي بررسي قابليت، کارايي، ميزان پاسخگويي به نياز و انتظارات سيستم هاي نرم افزاري تحت نظارت سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تبريز اجرا مي‎شود.

نظر شما