شناسهٔ خبر: 34602748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مرضیه هاشمی:دفاع از حقوق بشر اسلامی را ادامه می‌دهیم

منتخب دریافت پنجمین جایزه حقوق بشر گفت: ما باید پایبند باشیم و همیشه باید از حقوق بشر دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرضیه هاشمی در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: من بسیار خوب می‌دانم معنی حقوق بشر از نگاه دولت امریکا چیست؟ زیرا در این کشور بزرگ شده ام و سیاه پوست هستم. بسیاری از اتفاقاتی که در کشور‌های مختلف رخ می‌دهد را امریکا پیشتر در داخل کشورش امتحان کرده و امروز بیش از ۴۳ میلیون نفر در امریکا زیر فقر هستند و هر موقع سیاه پوست‌ها حرکتی انجام دادند را سرکوب می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: دولت امریکا شروع به اوردن مواد مخدر به مناطق سیاه پوست کرده و همین کار را در افغانستان می‌کند. ۱۹ سال است که امریکا در افغانستان است و مواد مخدر در این کشور رو به افزایش است. فکر نکنید ما شما را ادم حساب می‌کنیم ان‌ها ایران را در جا‌های مختلف محکوم می‌کنند. خانواده‌های سیاه پوست از کوچک به فرزندانشان می‌گویند که مواظب باشند.

وی افزود: هر روز ما شاهدیم که سیاه پوست‌ها کشته می‌شوند. من را به گونه‌ای دستگیر کردند که انگار من چه جنایتی کرده ام. چرا شما ادای حقوق بشر در می‌آورید؟ چرا مرا بی حجاب کردید؟ وقتی من می‌خواهم روسری سر کنم شما چه حقی دارید انرا در بیاورید. وی افزود: مشکل اصلی ان‌ها به من این است که طرفدار ایران هستم و مشکل اصلی شان با ایران است و هر کسی که جلوی دشمنان می‌ایستد باید هزینه‌ای پرداخت کند. امیدوارم ایران رویه اش را ادامه دهد، چون خیلی‌ها متوجه می‌شوند که امریکا کیست و چی هست.

هاشمی گفت: ما انتظاری از امریکا نداریم و از خودی‌ها انتظار داریم. ما باید پایبند باشیم و همیشه باید از حقوق بشر دفاع کرده و امادگی داشته باشیم و هر هزینه‌ای را پرداخت کنیم.

نظر شما