شناسهٔ خبر: 3449487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

شیخ الازهر: پیکارجویان داعش را مصلوب کنید

صاحب‌خبر -
Loading ...

دانشگاه الازهر مصر خواستار کشتن و به صلیب کشیدن تروریست‌های تکفیری داعش شده است؛ خواسته‌ای که در پی زنده سوزاندن خلبان اردنی مطرح شد.

داعش روز سه شنبه ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد تروریست‌ها معاذ الکساسبه را زنده آتش می‌زنند.

گروه تروریستی داعش در 24 دسامبر 2014 الکساسبه را پس از سقوط جنگنده‌اش در مناطق تحت کنترل داعش در استان رقه در سوریه اسیر کرد.

احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر چهارشنبه «ناراحتی شدید خود از این اقدام بزدلانه» را اعلام کرد و افزود اقدام این گروه مستحق «مجازاتی است که در قرآن برای این ظالمان فاسد محارب با خدا و پیامبر به آن اشاره شده است: کشتن، به صلیب کشیدن یا قطع دست و پا.»

وی همچنین تاکید کرد در اسلام «کشتن یک انسان بی‌گناه...مثله کردن روح انسان به واسطه سوزاندن یا هر شکل دیگر حتی در زمان جنگ  علیه دشمنی که به شما حمله می‌کند» جایز نیست.

واکنش اردن به اقدام داعش

مقامات اردن در واکنش به قتل خلبان 26 ساله خود روز چهارشنبه ساجده الریشاوی، تروریست وابسته به داعش و زیاد الکربولی، از اعضای ارشد القاعده را اعدام کردند.

ریشاوی به دلیل نقش داشتن در بمب‌گذاری‌های سال 2005 در هتل‌های امان، پایتخت اردن، که مرگ 60 نفر را رقم زد به اعدام محکوم شده بود. الکربولی نیز به جرم کشتن یک تبعه اردنی، در سال 2008 محکوم شده بود.

دولت و ارتش اردن متعهد شدند انتقام قتل این خلبان را بگیرند.

محمد المومنی، وزیر اطلاع رسانی اردن در نطق تلویزیونی اعلام کرد: «پاسخ اردن زمین را به لرزه در می‌آورد.»

این گروه تروریستی تهدید کرده بود در صورتی که امان تا 29 ژانویه ریشاوی را در ازای کنجی گوتو تحویل ندهد، خلبان اردنی را اعدام می‌کند.

م ع/ن ا م

نظر شما