شناسهٔ خبر: 34260557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 اجراي 800 کيلومتر خط انتقال گاز تا پايان امسال

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران از قرار گرفتن طرح احداث 800 کيلومتر خط انتقال گاز در دستور کار اين شرکت خبر داد و گفت: راه‌اندازي ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز روي خطوط نيز از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شرکت است.

به گزارش ايرنا ، بهرام صلواتي درباره پروژه‌هاي خطوط انتقال گاز که از ابتداي سال تاکنون به بهره‌برداري رسيده‌اند، گفت: تاسيسات تقويت فشار گاز ديلم و کوهدشت و خورموج از جمله پروژه‌هايي‌ هستند که تاکنون راه‌اندازي شده‌اند، ضمن آنکه ايستگاه کنترل فشار گاز اردستان نيز ارديبهشت‌ماه امسال به بهره‌برداري رسيده است.

وي از راه‌اندازي اوليه خط رابط سايت 1 و 2 پارس جنوبي خبر داد و افزود: اين خط تزريق گاز شده و در حال انجام مراحل تکميلي است و با نصب لانچر و رسيور به‌زودي به بهره‌برداري کامل مي‌رسد.

صلواتي درباره پروژه‌هاي در آستانه بهره‌برداري و تزريق گاز توضيح داد: پروژه دهگلان - سقز به طول 124 کيلومتر در آستانه بهره‌برداري است تا پس از آن مشکل کمبود گاز و افت فشار اين مناطق در فصول سرد سال به طور کامل برطرف شود، ضمن آنکه پروژه‌هاي کام‌فيروز و بيرم نيز در آينده نزديک به بهره‌برداري مي‌رسند. افزون بر اين، راه‌اندازي تاسيسات تقويت فشار گاز اهواز، ديلم، حسينيه، بيدبلند و کوهدشت و همچنين بهره‌برداري از تاسيسات پارچين، سمنان، دشت، آب‌پخش، صفاشهر و فراشبند نيز در برنامه سال 98 شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران قرار دارند.

پرونده گازرساني به زاهدان سال 99 بسته مي‌شود

از سوي ديگر در شرايط فعلي ساخت و توسعه شبکه گاز در استان سيستان و بلوچستان به طور ويژه در دو بخش احداث خطوط لوله گاز فشار قوي و گازرساني به شهرها، صنايع و نيروگاه‌هاي برق در دستور کار دولت قرار گرفته است که در اين باره حسن منتظر تربتي - معاون وزير نفت - اعلام کرده است: عمليات ساخت خط لوله 262 کيلومتري ايرانشهر به زاهدان سال 1395 و براي طراحي و ساخت اين خط لوله بيش از 750 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده و همزمان با پايان ساخت خط لوله، توسعه شبکه گاز در شهرهاي مختلف اين استان پهناور آغاز شده است.

بهره‌مندي 23 هزار خانوار زاهدان از نعمت گاز

وي با بيان اين‌که هم اکنون بيش از 23 هزار خانوار در قالب نصب حدود 13 هزار و 300 علمک در زاهدان از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند، اظهار کرد: براي گازرساني به اين مشترکان حدود 4000 متر شبکه تغذيه و حدود 120 هزار متر شبکه توزيع گاز شهري احداث شده است.

به گفته تربتي، تاکنون وسعت شبکه تغذيه و توزيع گازرساني در استان سيستان و بلوچستان به 600 کيلومتر رسيده است و همزمان با توسعه شبکه گاز شهري، اتصال نيروگاه هاي برق با هدف کاهش مصرف سوخت مايع و کاهش آلايندگي هم در برنامه شرکت ملي گاز ايران قرار گرفته است.

مديرعامل شرکت ملي گاز ايران يادآور شد: در پروژه‌هاي خط انتقال حدود 1000 نفر و در شبکه داخلي نيز 500 نفر در قالب پيمان‌هاي نصب علمک مشغول به کار بوده که 80 درصد اين نيروها بومي منطقه هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما