شناسهٔ خبر: 34260514 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 رئيس دانشگاه فني و حرفه اي:

ميزان افزايش شهريه دانشجويان نوبت دوم دانشگاه فني وحرفه اي

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي حداقل افزايش شهريه دانشجويان نوبت دوم اين دانشگاه را 10 درصد و حداکثر آن را 12 درصد در سال جاري عنوان کرد.به گزارش مهر، ابراهيم صالحي عمران درباره افزايش شهريه دانشگاه فني و حرفه‌اي در سال تحصيلي جديد گفت:بر اساس مصوب هيأت امنا، حداقل افزايش شهريه دانشجويي در سال جاري 10 درصد و حداکثر12 درصد است.وي ادامه داد: دانشجوياني که تمايل دارند مي‌توانند براي دريافت وام شهريه از طريق صندوق رفاه دانشجويي همانند سال‌هاي گذشته اقدام کنند.

رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي افزود:البته تحصيل براي دانشجويان در اين دانشگاه رايگان است، به طوري که 80 درصد دانشجويان کاملاً رايگان تحصيل مي‌کنند و 20 درصد باقيمانده نيز که نوبت دوم هستند، شهريه مي‌پردازند که مبلغ پرداختي آنها بر اساس مصوبه همان شهريه دانشجويان شبانه است.

از سوي سازمان سنجش؛

قيمت جديد آزمون‌هاي بين المللي تافل و «جي آراي» اعلام شد

قيمت جديد فروش ووچر آزمون‎هاي بين المللي زبان انگليسي تافل و «جي آر اي» اعلام شد.به گزارش مهر، در ادامه اطلاعيه 8 خرداد 98 سازمان سنجش با توجه به نرخ ارز اعلام شده از سوي بانک مرکزي، قيمت فروش ووچر براي آزمون بين المللي تافل (TOEFL) از 2 ميليون و 850 هزار تومان به 2 ميليون و 750 هزار تومان و قيمت فروش ووچر براي آزمون GRE از 2 ميليون و 650 هزار تومان به 2 ميليون و 520 تومان کاهش يافت.

داوطلبان ميتوانند از تاريخ ثبت اين اطلاعيه (30 تيرماه 98) با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به لينک آزمون‏هاي بين المللي، نسبت به ثبت نام در اين آزمون‎ها با نرخ مصوب اقدام کنند.

آخرين فراخوان رسيدگي به وضعيت بورسيه ها در مرداد ماه

رئيس هيئت عالي جذب شوراي عالي انقلاب فرهنگي از آخرين فراخوان براي تعيين تکليف بورسيه هاي بلاتکليف در مرداد ماه سال جاري خبر داد.محمدعلي کي نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به آخرين وضعيت بورسيه‌ها گفت:پرونده بورسيه‌ها در ديوان عدالت اداري بسته شده و اکنون حدود12 پرونده از بورسيه باقي مانده که در حال رسيدگي به آن هستيم.

وي ادامه داد: براي مرداد ماه سال جاري فراخوان خواهيم داد تا افرادي که بورسيه بوده و بلاتکليف هستند ثبت نام کنند، برآورد ما حدود30 الي 35 نفر است که شامل افرادي مي‌شوند که به تازگي فارغ التحصيل شده اند و يا اينکه به دانشگاه‌هاي غيردولتي معرفي شده ولي آمادگي فعاليت در آن دانشگاه‌ها را نداشتند که بايد اين بورسيه‌ها تعيين تکليف شوند.

رئيس هيأت عالي جذب شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام کرد: تا مهر الي آبان ماه سال 98 به طور کلي به وضعيت بورسيه‌ها رسيدگي شده و پرونده آنها بسته مي‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول:

پذيرش دانشجو در بيش از 40 رشته کارشناسي ارشد واحد دزفول

سرپرست واحد دزفول گفت: داوطلبان کارشناسي ارشد سال تحصيلي 99- 1398 که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامي شده اند مي‌توانند براي بيش از 40 رشته تحصيلي واحد دزفول انتخاب رشته کرده و ادامه تحصيل دهند.

به گزارش ايسکانيوز ، علي افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول با حدود 200 عضو هيئت علمي از ظرفيت‌هاي مهم آموزش عالي استان خوزستان بوده و مجهزترين کارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي آموزشي و تحقيقاتي از جمله مرکز تحقيقات مواد و انرژي، مرکز تحقيقات و فناوري محصولات سالم و مرکز تحقيقات باستان شناسي و توريسم ، فرصتي مطلوب را براي کاربردي‌کردن آموزش در سه بخش فني و مهندسي،کشاورزي و علوم انساني براي تحصيل داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول فراهم کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اين دانشگاه مي توانند با دريافت کارنامه از سايت سازمان سنجش آموزش کشور و استخراج کد دانشگاه آزاد اسلامي تا ساعت 24 روز شنبه پنجم مردادماه به سامانه azmoon.org مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنماي انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامي و تهيه کارت اعتباري، نسبت به انتخاب رشته موردعلاقه خود اقدام کنند.

افروس در خصوص پذيرش دانشجويان مقطع کارداني پيوسته و کارشناسي پيوسته و کارشناسي ناپيوسته نيز گفت: ثبت نام داوطلبان مقاطع «کارداني پيوسته» و «کارشناسي پيوسته» و «کارشناسي ناپيوسته» دانشگاه آزاد اسلامي دزفول براي حدود 80 رشته تحصيلي آغاز شده است و داوطلبان مي‌توانند تا 6 شهريورماه 98 با مراجعه به سامانه www.azmoon.org براي ثبت نام اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما