شناسهٔ خبر: 34230952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احمدی در گفتگو با دانشجو:

مسبب فقر و فساد در حاشیه شهر‌ها کم‌کاری مسئولان است / عدم امکانات رفاهی در محله باغ نشاط قزوین

مسئول گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: با بررسی‌ حاشیه شهر قزوین مجموعه‌ای از کم‌کاری‌ها مسئولان را مشاهده کردیم. امروز مسبب گرسنگی و فساد در حاشیه شهر‌ها برگرفته از این کم‌کاری‌هاست.

صاحب‌خبر -

جواد احمدی، مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین در گفتگو با دانشجو، با اشاره به فعالیت گروه جهادی این دانشگاه در مناطق محروم گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین امسال با توجه به رسالت خود و بارویکرد مسئله محوری حرکت متفاوتی را ازقبل آغاز کرده است.

احمدی مطرح کرد: منطقه‌ای که ما انتخاب کردیم محله باغ نشاط (شهید بهشتی) از مناطق حاشیه شهر قزوین است که با مرکز شهر فاصله اندکی دارد، اما از وضعیت عمرانی وفرهنگی خوبی برخوردار نیست.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین تصریح کرد: تیم جهادی ما به محض ورود به این منطقه شروع به شناسی و بررسی مشکلات کرد که بعد از بررسی‌های صورت گرفته چندین مسئله باید به فوریت حل شود مشخص شد.

وی با اشاره به مشکلات مردم باغ نشاط گفت: ورودی محل باغ نشاط که یک گاوداری بزرگ متروکه است، این گاوداری تبدیل به محل فساد شده است، محله باغ نشاط با بیش از ۳۵۰۰ نفر جمعیت خانه بهداشت، مکان تفریحی فرهنگی و مدرسه راهنمایی وجود ندارد و همچنین مردم برای تردد به شهر وسیله نقلیه مناسب در دسترس ندارند. کارگروه مطالبه گری گروه جهادی با دنبال رفع این مشکلات است و با رویکرد مسئله محوری پیش میرود.

احمدی تاکید کرد: امروز کمک به مردمی که تحت فشار‌های سختی هستند از اوجب واجبات است مردمی که همواره پای انقلاب و اسلام ایستادند حقشان نیست که در محرومیت زندگی کنند.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: با شناسایی‌هایی که از حاشیه شهر استان قزوین انجام دادیم مجموعه‌ای از کم کاری‌ها و بی مسئولیتی را مشاهده کردیم که مسبب اصلی مشکلات مردم این مناطق است، روی صحبت بنده با شهرداری قزوین است، امروز مسبب گرسنگی و فقر، فساد در حاشیه شهر برگرفته از این کم کاری‌ها است.

وی گفت: اگر برخی از مسئولین به جای توجه بیش ازحد به برقراری رابطه با اروپا وکدخدا بامردم خود رابطه برقرار می‌کردند وبه جای قدم زدن در خیابان‌های نیویورک با دشمنان درجه یک سری به مناطق محروم می‌زدند و از ظرفیت‌های بسیار زیاد این مناطق استفاده می‌کردند الان نه وضع گرانی وتورم درکشور ما به این وضعیت نابسامان می‌رسید ونه دیگر مردم مناطق حاشیه شهر سختی می‌کشیدند و غرق در مفاسد اجتماعی نبودند.

احمدی بیان کرد: چرا که مناطق محروم ما از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که می‌شود با راه اندازی کسب وکار‌های کوچک خانگی دراین مناطق کم برخوردار ایجاد شغل کرد و بیکاری را کاهش و تولید افزایش داد و به مهار تورم کمک کرد.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین در ادامه مطرح کرد:، چون امیدی به مسئولین استان نداریم و ازهیچ کدام درخواستی هم کمک نداریم وفقط می‌خواهیم که درخواستی برای رفع مشکلات سنگ اندازی نکنند.

وی تاکید کرد: گروه جهادی ما با سه کارگروه ویژه در منطقه باغ نشاط فعالیت خواهد کرد، کارگروه مطالبه گری برای پیگیری رفع وحل مشکلات محله، کارگروه اشتغال زایی برای انجام آموزش‌های مختلف و ایجاد مشاغل خانگی، کارگروه فرهنگی وتربیتی که باقدرت درحال انجام کار است.

احمدی در خاتمه اظهار کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین در این منطقه تنها نیست ودوشادوش جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) درجهت کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

نظر شما