شناسهٔ خبر: 34188004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ناراحتي عرب از حرف‌هاي سروش

ايرج عرب مديرعامل پرسپوليس اين روز‌ها در رسانه‌ها نيست. يکي از دلايل اين مسئله، پخش شدن دوباره شماره او در فضاي مجازي است. هواداران پرسپوليس بدجور به عرب اعتراض دارند و هر اتفاقي مي‌افتد سر وقتش مي‌روند. عرب معتقد است کار‌هاي بدي در اين باشگاه نکرده. او تأکيد دارد بلافاصله بعد از جدايي برانکو و پيش از درست شدن يک بحران بزرگ، کالدرون را آوردند.

همچنين حفظ بيرانوند و عليپور از جمله اتفاقاتي بوده که در نقل و انتقالات و با تلاش‌هاي مديريت باشگاه رخ داده است. با اين حال هواداران شاکي هستند. پخش شدن شماره عرب و حمله هواداران باعث شده تا او به طور کلي موبايل خود را از دسترس خارج کند و فعلاً جوابگو نباشد. تازه‌ترين حمله هم از سوي سروش رفيعي به عرب صورت گرفته است. اين بازيکن که از ليست تيم کنار گذاشته شد، خطاب به عرب گفت اگر نمي‌تواند مديريت کند از پرسپوليس برود.

اين جمله شديداً باعث دلخوري عرب شده است. مديرعامل پرسپوليس به نزديکانش گفته ديگر همه چيز را به نام او تمام مي‌کنند. عرب تأکيد کرده در ماجراي کنار گذاشته شدن سروش از تيم نقشي نداشته و مگر در کار فني دخالت مي‌کند؟ چند وقت پيش هم که شايعاتي درباره حضور4 بازيکن در ليست مازاد اين تيم مطرح شد، نبي نايب‌رئيس هيئت مديره گفت: «موضوعات فني به ما و آقاي عرب مربوط نيست، بلکه سرمربي تيم است که تصميم مي‌گيرد چه بازيکني را نگه دارد و چه بازيکني را کنار بگذارد.

ما تابع خواسته‌هاي کالدرون هستيم.» سروش، اما احساس مي‌کند در پروسه کنار گذاشته شدنش از پرسپوليس، مديريت اين باشگاه نقش داشته است. بايد ديد عرب موضع رسمي نسبت به حمله رفيعي نشان مي‌دهد يا نه؟

رفتار عجيب پرسپوليسي‌ها با گلر برانکو

مديران پرسپوليس هنوز طلب بوژيدار رادوشوويچ را پرداخت نکرده‌اند. رادوشوويچ مي‌تواند در صورت مازاد شدن پول قرارداد دو فصل آتي را هم همچون آنتوني گولچ با فسخ يکطرفه وصول کند و به تيمي ديگر برود اما او دوست ندارد پرسپوليس را ترک کند. عجيب اينکه با همه تسويه شده و حتي آپشن قرارداد آنها داده شده اما با رادو که خارجي است و مي‌تواند طبق قانون فيفا به خاطر دو ماه حقوق معوق همچون گولچ و بوديمير فسخ کند تسويه نشده.

رادو در اردوي پرسپوليس تاکنون دو بار با کالدرون و يک بار با دستيارش درباره خبر مازاد بودن خود صحبت کرده و کالدرون هر سه بار به او گفته من تو را مي‌خواهم. همچنين عرب عنوان کرد شايد به دلايلي رادو را حفظ کنيم. دليل همان ترس فسخ يکطرفه قرارداد دو ساله است و غرامت سنگين همچون بوديمير.

از نگاه فوتبالي‌‎ها حتي فکر کردن به مازاد کردن رادوشوويچ در شرايطي که بيرانوند بازي اول محروم است و اين فصل در مقدماتي جام جهاني و اردوهاي تيم ملي خواهد بود اشتباه است چرا که اصولا يک تيم مدعي قهرماني بايد گلر دوم شش دانگ و مطمئن داشته باشد. شنبه و در پايان اردو از ميان رادوشوويچ و دو گزينه ديگر سومين مازاد معرفي
مي‌شود.

چرا ويلموتس روي نيمکت تيم ملي ننشست؟

مارک ويلموتس بازي تيم ملي برابر اميد را از روي سکو‌ها تماشا کرد و زماني سکو‌ها را به سمت نيمکت تيم ملي ترک کرد که 83 دقيقه از بازي گذشته بود. ويلموتس بين دو نيمه وارد رختکن تيم ملي نشد و در بين دو نيمه همانند اول بازي وحيد هاشميان براي ملي‌پوشان صحبت کرد.

به نظر مي‌رسد امتناع مارک ويلموتس از حضور در رختکن و در نهايت نيمکت به اين خاطر بوده که استرس از بچه‌هاي تيم ملي دور شود و آن‌ها راحت بازي خود را به نمايش بگذارند. ضمن اينکه مارک ويلموتس از روي سکو‌ها اشراف بيشتري به بازي داشت و بازي را با ديد بهتري دنبال مي‌کرد.

بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي براي انتخاب استرس داشتند. اين استرس در اردوي اميد هم ملموس بود به اين خاطر که تيم اميد هم هنوز تکميل نشده و فرهاد مجيدي در حال گزينش نفرات مد نظر خود است. در نتيجه فوتبالي که دو تيم به نمايش گذاشتند به خصوص در نيمه اول فوتبال خوبي نبود.

مارک ويلموتس، اما از برگزاري اين اردو راضي بود. او معتقد است حتي اگر چنين اردو‌هايي منجر به اين شود که يک بازيکن براي تيم ملي پيدا کند، کافي است. کما اينکه در اين اردو بازي خوب محمد محبي در جناح راست خط هافبک تيم ملي رضايت مارک ويلموتس را به همراه داشت. بازيکني که فصل گذشته بازيکن شاهين شهرداري بوشهر بود و در تعطيلات تابستاني راهي سپاهان شد.

مارک ويلموتس با اين رفتار نشان داد يک مربي حرفه‌اي است و مي‌کوشد بعد از کارلوس کي‌روش که فوتبال دفاعي را به خوبي به فوتباليست‌هاي ايراني ياد داد، بازي تهاجمي را به ملي‌پوشان انتقال دهد. اتفاقي که به خوبي در بازي با کره‌جنوبي رخ داد و در اين بازي ايران صاحب 16 موقعيت شد. ننشستن مارک ويلموتس روي نيمکت تيم ملي نشان داد مارک هم همانند کارلوس کي‌روش يک مربي روانشناس است و با اينکه از حضور او در تهران زمان زيادي نمي‌گذرد به خوبي به برنامه‌هايي که مي‌خواهد پياده کند، اشراف دارد.

کاپيتان اميدها در نزديکي استقلال

عارف غلامي کاپيتان تيم اميد ايران را بايد رفته رفته خريد جديد استقلالي ها به حساب بياوريم. او با گذاشتن يک "قلب آبي" و همچنين " استيکر "دست دادن " در صفحه اينستاگرام خود به نوعي احتمال حضورش را در استقلال تاييد کرده است.

اين بازيکن که يکي از ارکان خط دفاعي تيم اميد ايران نيز محسوب مي شود علاوه بر توانايي حضور به عنوان يک مدافع وسط قادر است در سمت راست خط دفاعي نيز بازي کند. او همچنين با وجود اين که سهميه زير23 سال محسوب مي شود، با سابقه حضور در تيم هاي ذوب آهن، سپاهان و فولاد خوزستان بازيکن با تجربه اي به شمارمي آيد و از اين حيث مي تواند خريد خوبي براي هر تيمي تلقي شود.

اکنون با توجه توجه به عکسي که غلامي در پروفايلش در اينستاگرام منتشر کرده بايد او را در فصل بعد با لباس آبي ببينيم مگر اينکه اتفاق خاصي بيفتد. خود اين بازيکن با تاييد مذاکره با استقلال عنوان داشت: «وضعيتم با استقلال شنبه مشخص مي‌شود و همه چيز بستگي به جلسه شنبه ما دارد که در صورت توافق نهايي استقلالي مي‌شوم.»

نظر شما