شناسهٔ خبر: 34167794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

تمام ۸۱ واحد در حال بازسازی مازندران تا ۱۵ مرداد تحویل داده می‌شود / حضور ۱۰۰ گروه جهادی در استان

مسئول جهاد سازندگی استان مازندران گفت: به کمک خیرین توانستیم واحد‌های زیادی را تحویل مردم بدهیم و امیدواریم تا ۱۵ مردادماه سال جاری ۸۱ واحدی که در حال بازسازی آن هستیم، را به مردم تحویل بدهیم.

صاحب‌خبر -

آرام، مسئول جهاد سازندگی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشجو در خصوص روند بهسازی سیل گفت: ما در فروردین ماه همزمان با بحث لای روبی خانه ها، بازسازی مناطق سیل زده را آغاز کردیم، که تقریبا تا قبل ماه مبارک رمضان به پایان رسید. ۲۷۴ واحد را در شهرستان‌های استان مازندران، با استفاده از ظرفیت خیرین، کمک‌های مردمی و خدمات گروه‌های جهادی، بازسازی و مرمت کردیم. ارزش ریالی خدمات ارائه شده حدود ۲ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همزمان رایزنی‌های لازم را در خصوص ساخت با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و بنیاد مسکن انجام دادیم، که تقریبا چند مدت بعد از طرف سردار غیب پرور طرح جهاد همبستگی ملی ابلاغ شد. تا این زمان ما در حال ساخت ۸۱ واحد در ۷ شهرستان استان مازندران برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.

آرام افزود: خوشبختانه پیشرفت قابل قبولی داشتیم، اولین واحد سیل زده کشور که بازسازی شد، چهارشنبه هفته گذشته در شهرستان سیمرغ استان اصفهان افتتاح شد.

آرام در خصوص اینکه حمایتی از طرف دولت داشتند یا خیر، گفت: علت ایجاد طرح جهاد همبستگی ملی، کمک به بدنه دولت بود؛ زیرا از ۱۷۹ هزا واحدی که در کل کشور تخریب شد، دولت توان بازسازی تمام این‌ها را نداشت. ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) ۱۸ هزار واحد، آستان قدس رضوی ۵ هزار واحد و سازمان بسیج مستضعفین ۲۰ هزار واحد را تقبل کرده اند.

آرام ادامه داد: تا جایی که من خبر دارم بعضی استان‌ها هنوز در مرحله شناسایی منازل سیل زده و تخریب شده هستند و واحدی را تحویل نداده اند. ما تلاشمان بر این بود که سرعت کارمان را بالا ببریم و بتوانیم با حداکثر ظرفیت این کار را پیش ببریم. مسلما اگر ما هم منتظر بنیاد مسکن و کمیته امداد و بهزیستی می‌ماندیم، نمی‌توانستیم کار را پیش ببریم.

مسئول جهاد سازندگی استان مازندران در رابطه با واحد‌های تحویل داده شده گفت: نکا ۲ واحد، میاندرود ۱۱ واحد، ساری ۳۰ واحد، سیمرغ ۳۳ واحد، جویبار ۲ واحد و سواد کوه ۲ واحد که بر حسب میزان تخریب شناسایی شد وپس از بازسازی تحویل مردم داده شد.

وی گفت: سعی می‌کنیم افرادی که واجد شرایط ساخت منزل هستند را یاری کنیم. حدود ۱۰۰ گروه جهادی از جا‌های مختلف به کمک ما شتافتند. ضمنا تعهد ما بر این است که تا ۱۵ مرداد تمام واحد را تحویل مردم بدهیم.

نظر شما