شناسهٔ خبر: 34158997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ابهام روز

شفر از استقلال شکايت کرده است؟

در حالي که در فضاي مجازي خبر آمد که وينفرد شفر سرمربي سابق استقلال از اين تيم شکايت کرده است، اما هنوز اين خبر تاييد نشده است. وينفرد شفر بعد از ناکامي در فصل دوم حضورش در استقلال، نهايتا از سرمربيگري اين تيم تعليق شد. او که اميدوار بود با پنهان کردن توافقش با باشگاه بني‌ياس امارات، طوري تلقي کند که يک ميليون و دويست هزار دلارش را تا دلار آخر از استقلال مي‌گيرد در نهايت با تيم بني‌ياس به توافق رسيد تا نتواند رقم قراردادش در سال دوم را از استقلال بگيرد. برخي خبرها نشان مي‌دهد که او هنوز به دنبال محکوم کردن باشگاه استقلال است و مي‌خواهد از استقلال به فيفا شکايت کند اما پيگيري‌هاي فوتبالي نشان مي‌دهد که باشگاه استقلال هنوز در اين باره ايميلي از فيفا دريافت نکرده است.

اما آيا وينفرد شفر مي‌خواهد از استقلال شکايت کند؟ رسانه‌هاي نزديک به او و پسرش در زمان حضورش در ايران، همواره خبر مي‌دهند که شفر از استقلال قصد شکايت دارد اما حتي زماني که معاون باشگاه استقلال، از دلالي‌هاي شفر گفت، خود شفر در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها اعلام کرد قصد شکايت از معاون باشگاه را ندارد و تنها از برخي صحبت‌ها و اتفاق‌ها متاسف است.

اگر شفر شکايت کند

اما شفر در چه صورتي مي‌تواند از استقلال شکايت کند؟ اگر شفر فصل پيش رو بيکارمي‌ماند، مي‌توانست از استقلال شکايت کند و حتي پولش را تمام و کمال طلب کند اما چون او تيم گرفته است، ديگر نمي‌تواند همه پولش را طلب کند. روزنامه خبر ورزشي، در گزارشي به تاريخ 12 خرداد، مدعي شده که شفر از باشگاه اماراتي 700 هزار دلار براي يک فصل خواهد گرفت و اين رقم بدون احتساب پاداش‌هايي اوست که او از باشگاه جديدش خواهد گرفت. در واقع اگر 200 تا 300 هزار دلار پاداش براي شفر در نظر گرفته شود، رقم قرارداد او با بني‌ياس به 900 هزار دلار تا يک ميليون دلار مي‌رسد.

درباره رقم قرارداد شفر با استقلال اما روايت‌هاي متفاوتي وجود دارد. از 600 هزار دلار گرفته تا 1.2 ميليون دلار و به نظر مي‌رسد واقعي‌ترين روايت درباره قرارداد او با استقلال براي سال دوم، 800 هزار دلار باشد. مديران کنوني استقلال مي‌گويند که شفر به تنهايي قرارداد يک ميليون و دويست هزار دلاري با استقلال دارد. سيدرضا افتخاري از 600 هزار دلار قرارداد با استقلال خبر داده و البته گفته قرار بوده 200 هزار دلار ايرانسل به شفر پرداخت کند که رقم به 800 هزار دلار برسد. او در قبال پرداخت 200 هزار دلار از سوي ايرانسل، براي اين شرکت کارهاي تبليغاتي انجام دهد که هنوز هم مشخص نيست اين کارهاي تبليغاتي انجام شده يا نه. 800 هزار دلار روايت پندار توفيقي است که با 200 هزار دلار ايرانسل به يک ميليون دلار مي‌رسد.

فيفا قانوني دارد که شفر در صورت پيگيري مي‌تواند مابه‌التفاوت قرارداد با بني‌ياس و استقلال را بگيرد. ميانگين اين مابه‌التفاوت حدود صد هزار دلار است که البته شفر براي گرفتن اين صدهزار دلار کار راحتي نخواهد داشت چرا که بايد 30 هزار يورو – 33 هزار دلار – براي استخدام وکيل در فيفا هزينه کند و شايد گرفتن 70 هزار دلار آنقدر ارزش نداشته باشد که او بخواهد ماه‌ها براي پيگيري آن وقت بگذارد. ضمن اينکه اگر شفر بخواهد به دادگاه بين‌المللي ورزش شکايت ببرد بايد 23 هزار دلار براي يک قاضي هزينه کند که جمعا حدود 50 هزار دلار هزينه مي‌شود. شايد شفر از خير از 50 هزار دلار بگذرد و البته کسي هم نمي‌داند، شايد هم نگذرد! بايد توجه داشت که استقلال در اين ماجرا، البته بسيار خوش‌شانس بوده چرا که اگر شفر بدون تيم مي‌ماند مي‌توانست کل رقم قراردادش در سال دوم را از استقلال بگيرد!

ميلاد محمدي در آستانه امضاي قرارداد با خنت

سايت «hln.be» بلژيک خبر داد که ميلاد محمدي، مدافع ملي پوش ايراني به همراه مدير برنامه اش به بلژيک آمده و با باشگاه خنت وارد مذاکره نهايي شده است. انتظار مي رود اين مدافع 25 ساله که در 3 و نيم سال گذشته براي تيم احمد گروژني روسيه بازي مي کرد، قراردادي چند ساله با تيم خنت امضا کند.

دليل اخراج سروش

تمديد قرارداد بشار

در يکي دو روز گذشته ايرج عرب مذاکراتي با مدير برنامه‌هاي بشار رسن داشت و از او خواست هافبک عراقي را راضي کند قبل از وصول طلب 140 هزار دلاري اش با پرسپوليس تمديد کند. بشار ابتدا موافقت نکرد و از طريق مديربرنامه‌هايش پيغام داد اول اين پول به حسابش واريز شود و سپس برگه تمديد را امضا کند، اما با تلاش مدير برنامه‌هايش کوتاه آمد!

يکي از نزديکان باشگاه پرسپوليس خبر داد بشار رسن با اين باشگاه به توافق رسيده و حاضر شده پاي برگه تمديد را امضا کند. او در حال حاضر در کشور قطر و در کمپ اسپاير مشغول پشت سر گذاشتن دوران نقاهت پس از عمل جراحي کتف است و اعلام کرده به زودي براي تمديد قرارداد با پرسپوليس به تهران برمي‌گردد.

اين خبر از طريق مديران پرسپوليس به گوش گابريل کالدرون رسيد و سرمربي آرژانتيني هم عذر سروش رفيعي را خواست. کالدرون فيلم بازي‌هاي بشار رسن در ليگ قهرمانان آسيا و تيم ملي عراق را ديده است. همچنين دريبل‌هاي بشار رسن در بازي دوستانه مهرماه سال گذشته تيم ملي عراق و آرژانتين (همزمان با درگذشت مادر بشار رسن) در خاطر گابريل کالدرون مانده بود. سرمربي جديد پرسپوليس دوست داشت بشار تکنيکي را در تيم هجومي خودش داشته باشد و همين اتفاق هم افتاد!

درآمد يک ميليارد يورويي اتلتيکو از فروش بازيکن

جدايي آنتوان گريزمان از اتلتيکو مادريد و پيوستنش به بارسلونا بزرگترين فروش باشگاه مادريدي محسوب مي‌شود. بارسا براي خريد مهاجم فرانسوي 120 ميليون يورو به اتلتيکو پرداخت کرد که البته 24 ميليون يورو به رئال سوسيداد اختصاص دارد. بر اين اساس روخي بلانکو بيش از 80 ميليون يورو به دست آورد. تيم مادريدي از فروش بازيکن در يک دهه اخير 973.35 ميليون يورو کسب کرده و در ميان باشگاه‌هاي ديگر جهان بيشترين سود را از اين بخش داشته است.

اين فصل، بازيکنان زيادي روخي بلانکو را ترک کردند. جدايي گريزمان، لوکاس ارناندز، رودريگو، ژلسون مارتينس، ويتو و منسا 311.10 ميليون يورو سود به تيم مادريدي رساند. اين رقم از سود 172 ميليون يورويي بنفيکا و 119 ميليون يورويي چلسي در اين فصل بالاتر است. اين موضوع براي اتلتيکومادريد عادي است. اين باشگاه در سال‌هاي اخير جکسون مارتنيس (42 ميليون يورو)، آردا توران (43 ميليون يورو)، ديگو کاستا (38 ميليون يورو)، رادامل فالکائو (43 ميليون يورو) و سرخيو آگوئرو (40 ميليون يورو) را با قيمت‌هاي خوب فروخته است و فروش آنها کمک مالي براي باشگاه بوده است. در يک دهه اخير 212 بازيکن اتلتيکو را ترک کردند.

نظر شما