به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهار داشت: آمریکایی ها دلایل ضد و نقیضی مبنی بر اینکه هواپیمای مذکور یک هواپیمای جنگی بوده است، عنوان کردند اما این تلاش ها به جایی نرسید و نتوانست افکار عمومی جهان را با خود همراه کند.
وی افزود: شرح ماجرا و این جنایت اینکه هواپیمای مسیر تهران - بندرعباس - دبی با 15 دقیقه تاخیر در 12 تیرماه 67 در ساعت ۱۰:۱۷ دقیقه فرودگاه بندرعباس را ترک و 7 دقیقه پس از پرواز با هدف قرار گرفتن توسط موشک ناو دریایی آمریکایی ها سقوط می کند.
جعفرزاده تصریح کرد: بنا به طرح پروازی، پرواز 655 تا 14 هزار پایی مجاز به پرواز بوده و 7 دقیقه (۱۰:۲۴) لحظاتی قبل از رسیدن به منطقه کنترل هوایی امارات در چند مایلی جزیره هنگام مورد اثابت موشک ناو وینسنس قرار می گیرد و از صفحه رادار محو می شود. در همان زمان آمریکایی ها سعی می کنند رسانه های ایران را مبنی بر سقوط هواپیمای مسافربری در آب های خلیج فارس را تکذیب و عنوان کنند که این یک هواپیمای جنگی F۱۴ بوده و یا اینکه اشتباهی صورت گرفته است.
وی افزود: برای نجات از یک عملیات جنایتکارانه و خلاف پیمان نامه بین المللی حمل و نقل هوایی در خصوص هواپیماهای غیرنظامی تلاش های آمریکایی ها هرگز به بار ننشست و نقش آشکار این جنایت با مدال شهامت به فرمانده ناو وینسنس محک خورد و محکومیت آن در افکار عمومی جهان هرگونه شبهه ای را برطرف کرد و ماحصل اینگونه اقدامات ضد انسانی که منجر به پرپر شدن مسافران این پرواز از هر ملیت و منطقه ای، این است که از نگاه آنها برای رسیدن به اهداف از هر ابزاری حتی به قیمت جان عده ای مسافر بی گناه می توان بهره برد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این هواپیما 290 مسافر داشت که 46 نفر آن تبعه خارجی اعم از اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی و 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 16 خدمه پروازی بود.
جعفرزاده در پایان یاد و خاطره جانباختگان پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.