شناسهٔ خبر: 33561392 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سلحشور در گفتگو با دانشجو:

شرکت‌های نوپا با کمک صندوق نوآوری می‌توانند منشا خدمات بزرگی در اقتصاد کشور باشند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی واقعی است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌های این صندوق می‌توانندخدمات بزرگی برای اقتصاد کشور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

پروانه سلحشوری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ در خصوص عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: من در جریان فعالیت این صندوق هستم و باید بگویم که حقیقتاً تا به امروز مدیران آن، عملکرد خوبی داشته‌اند و حمایت‌های لازم را از طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان کرده‌اند.

به گفته وی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بودجه خوبی در اختیار دارد و به لحاظ حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان نیز به شایستگی وظیفه خود را انجام داده و در یک کلام این حمایت واقعی بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: به نظر من شرکت‌های دانش بنیان باید تمرکز بیشتری روی منابع بومی بگذارند و از امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنند. ما اگر بنا داشته باشیم در هر زمینه‌ای پیشرفت کنیم ابتدا باید منابع موجود را بشناسیم و سعی کنیم به بهترین شکل از داشته‌های خود استفاده کنیم.

سلحشوری اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد این باشیم که شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک و تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند بتوانند به دستاورد‌های بزرگی برسند و منشأ خدمات بزرگی در اقتصاد کشور باشند.

نماینده تهران در مجلس همچنین با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش پررنگی را در اقتصاد کشور ایفا کنند به شرط آنکه حمایت از آن‌ها در حد حرف و شعار نباشد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته قابل ملاحظه بوده و همین که اسم این شرکت‌ها سر زبان‌ها افتاده خود نشان از پرداختن به نقش و اهمیت آن‌ها داشته است. امروز شاکله افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان دانشگاهی هستند که به حق هم توانسته‌اند در این مسیر عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارند.

نظر شما