شناسهٔ خبر: 33557319 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرمانده کل سپاه:

آمریکایی‌ها بزرگترین نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری روحانی می‌دانند

سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها بزرگترین نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری روحانی عنوان کرده اند، گفت: رهبران آمریکا از هیچ کجا می‌آیند و این رهبری مانند ترامپ است که می‌تواند هویت آمریکا را هم به باد بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که به همت بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: شهید چمران بصیر بود و آنچه شخصیت این شهید را ساخت این بود که شکوه تمدن غرب او را مجذوب و مرعوب نکرد و از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کرد.

وی افزود: شهید چمران با آن لطافت‌های روحی مظهری از عاطفه بود و انسانیت در او تجلی یافته بود، اما در کنار قلب نازک و چشمان پر از اشک یک شخصیت مستحکم مانند حدید بود و در مقابل کفار می‌ایستاد.

سلامی افزود: ترکیب علم، هنر و جهاد از چمران یک شخصیت جاودانه ساخته بود بنابراین یاد و خاطره و حماسه آفرینی او را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: بذر‌هایی که چمران در وجود کودکان لبنانی کاشت امروز به شجره طیبه‌ای به نام حزب الله لبنان تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت‌ها برای رشید شدن و رشد یافتگی به منابع تولید هویت پایدار نیاز دارند البته اقتصاد، میزان جمعیت، وسعت و قدرت دفاعی مهم هستند، اما هیچ چیز به مانند منابع تولید هویت به عنوان منبع قدرت شناخته نمی‌شوند.

سلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها بزرگترین نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری روحانی عنوان کرده اند، افزود: رهبران آمریکا از هیچ کجا می‌آیند و این رهبری مانند ترامپ است که می‌تواند هویت آمریکا را هم به باد بدهد، چون ترامپ هیچ کدام از شاخص‌های یک انسان عادی و نرمال را هم ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ هویت موجود آمریکا را بر باد می‌دهد، چون هیچ کدام از شاخصه‌های یک انسان عادی و نرمال را ندارد تصریح کرد: قدرت اقتصادی و نفوذ سیاسی در عالم بدون عقل سیاسی فاقد روح است و این رهبری معنا بخش و الهام بخش نخواهد بود و امروز آمریکا به این وضعیت دچار است.

سلامی با بیان اینکه ما آنقدر به دشمن نزدیک هستیم که حتی می‌توانیم شماره سلاح‌های آن‌ها را هم با چشم بخوانیم تصریح کرد: ما با قدرت آشنا هستیم و می‌دانیم منبع اصلی قدرت کدام بوده و کدام قدرت پایان پذیر و کدام یک به تحلیل می‌رود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: شما سازندگان فرهنگ، علم، معنویت، اخلاق و باور جوانان هستید درواقع اساتید دانشگاه سازندگان اصلی ساختمان و بنای عظیم قدرت کشور هستند که باید به تولید تمدن در عالم بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: ما بیش از ۱۲ سال پیش با محوریت شهید حسن طهرانی مقدم در جستجوی راهی برای خاتمه دادن به رویای به ظاهر واقعی، اما ساختگی ناو‌های هواپیمابر آمریکا بودیم و اگر می‌توانستیم به داستان ناو‌های هواپیمابر خاتمه دهیم قطعا می‌توانستیم توازن را برقرار کنیم. با این وجود تنها کافی بود تا این نقطه کلیدی شکسته شود.

سلامی تصریح کرد: موشک‌های کروز، چون معادل صوت و با فاصله پایین از سطح زمین حرکت می‌کنند آسیب پذیر هستند، اما موشک‌های بالستیک اگر پرواز آن‌ها قدرتی باشد چند با چند برابر قدرت صوت به هدف می‌خورند و انهدام آن‌ها با موشک‌های ضد موشک کار غیرممکنی است. با این وجود سوال این است با کدام فناوری می‌توانستیم موشک‌های بالستیک را با دقت صددرصد به هدف بزنیم؟ ۱۵ سال پیش این فناوری برای ما یک آرمان و آرزو بود، اما ما به آن دست پیدا کردیم به گونه‌ای که این ناو‌ها در هر کجایی که باشند می‌توانیم با موشک‌های بالستیک و با دقت صددرصد آن‌ها را بزنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ما برای انهدام ناو‌های هواپیمابر تست‌های زیادی را انجام دادیم، ولی مدام ناکام می‌شدیم با این وجود شهید طهرانی مقدم ناامید نشد.

وی با بیان اینکه برای مومن هیچ بن بستی وجود ندارد و او برای دین خدا طراحی می‌کند، می‌اندیشد و می‌سازد تصریح کرد: این اتفاق یک روز برای ما افتاد ما یک صفحه‌ای را در ابعاد دو سوم یک ناو هواپیمابر در دریا قرار دادیم و موشک را به پرواز درآوردیم و آن را از طریق مانیتور می‌دیدیم و هیچ چیز باور کردنی نبود، اما این موشک به هدف نزدیک می‌شد تا دقیقا به آن اصابت کرد و ان روز ما توانستیم توازن قدرت را با این عمل تغییر دهیم و این تاثیر علم و تفکر بود، اما نه یک مدل و تفکر وارداتی بلکه ما با روحیه جهادی این کار را کردیم.

سلامی با اشاره به اینکه دستیابی به توان انهدام ناو‌های هواپیمابر یک جز از یک کل بزرگ در عرصه فناوری است تصریح کرد: ما امروز به موشک‌های نقطه زن بسیار پیشرفته با برد‌های بلند و قدرت تخریب بیشتر دست یافته ایم و امروز با اعتماد به نفس این را می‌گوییم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اساتید دانشگاه تصریح کرد: شما می‌توانید احیاگر عصر طلایی اسلام باشید در واقع رنسانس برپایه تفکر دانشمندان مسلمان شکل گرفت، اما خورشید علم در اسلام کم فروغ شد. با این وجود ما در گام دوم باید اصل طلایی تمدن اسلامی را احیا کنیم و به مرجعیت علمی عالم تبدیل شویم و این کار سختی نیست به شرط اینکه بخواهیم.

وی با تاکید براینکه ما هیچ وقت برای عبور از چالش‌های سخت در مقابل هیچ بن بستی زانو نزده ایم تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام برای اولین بار قدرت تشکیل داد و توازن را به هم زد پیام انقلاب اسلامی نیز کرامت، عدالت، آزادی انسان، اخلاق، تذهیب، مبارزه و ایستادن بود بنابراین استکبار می‌دانست اگر این نظریه به مدل تبدیل شود تکثیر خواهد شد و مرز‌ها را می‌شکافد و این همان صدور انقلاب بود.

سلامی با اشاره به اینکه از همان ابتدای انقلاب جنگ با ما برای جلوگیری از تبدیل شدن این نظام به یک مدل شروع شد تصریح کرد: فضای این تبادل این بود که ایران نباید به یک نظام اسلامی ولایی و موفق در جهان تبدیل شود و جاذبه آن از مرز‌ها عبور کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما جنگ روانی، نظامی، تهاجم سیاسی، عملیات روانی، جنگ اقتصادی و فتنه‌های داخلی را تجربه کرده ایم و دشمن تمام قدرت خود را در مقابل ما به کار گرفته، ولی باز این ما بودیم که ماندیم اظهار کرد: هر چه دشمن به ما فشار می‌آورد ما قدرتمندتر می‌شویم، چون منبع قدرت ما به گونه‌ای است که پایان نمی‌یابد و در سختی‌ها به ما انگیزه بیشتری می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز همه آروزی دشمن خلا سلاح بخشی از قدرت ماست افزود: ما امروز به جایی رسیده ایم که دشمن توان تحمل قدرت ما را از دست داده و دچار بی عملی شده است.

سلامی با تاکید براینکه ما در گام دوم انقلاب در نقطه خوبی ایستاده ایم و به یک ترازجدیدی از قدرت نفوذ و بزرگی رسیده ایم تصریح کرد: امروز ایران دیگر آن ایران ۴۰ سال قبل نیست و در این مدت دشمنان ما به اندازه کافی شکست خورده اند و امروز رو به زوال هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که چرا می‌گوییم آمریکا رو به زوال است تصریح کرد: امروز آمریکا در فلسفه سیاسی خود شکست خورده است، چون فلسفه این کشور مبتنی بر غارت ملت‌ها و سیطره بر کشور‌ها است تا بتواند آمریکا را به ملت استثنایی و کشور اول تبدیل کند؛ بنابراین این فلسفه سیاسی نه تنها قدرت آفرین نیست بلکه دشمن آفرین است.

وی گفت: فلسفه سیاسی آمریکا موجب شده هر چه عمل می‌کنند شکست بخورد در این شرایط آمریکا قادر نیست به انتخاب‌های سیاسی درست دست بزند، چون دچار زوال عقل سیاسی شده است به گونه‌ای که نمی‌تواند بین هزینه‌های وسیع و قدرت به ظاهر بزرگ خود و تبدیل ان‌ها به منفعت رابطه برقرار کند و این عامل اصلی شکست آمریکا در تاریخ تقابل‌ها است.

سلامی خاطر نشان کرد: آمریکا قرار بود در عراق یک نظام سیاسی مطلوب برقرار کند، اما امروز قلب سیاست در عراق چگونه می‌تپد؟ و نظام سیاسی عراق با کدام منطق هماهنگ و همراه است و از آن تاثیر می‌پذیرد؟ واقعیت این است امروز عراق از منطق انقلاب اسلامی تاثیر می‌پذیرد نه از منطق استکبار.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد، اما سوال این است چرا شبانه وارد عراق می‌شوند. چرا خاورمیانه برای آن‌ها فقط شب است. دلیل این مسئله این است که فلسفه سیاسی آمریکا شکست خورده و هیچ سازگاری بین قدرت ان‌ها و محیط عمل وجود ندارد. درست مانند اینکه ما بخواهیم یک نهالی را در سرزمینی پرورش دهیم که با آن محیط سازگار نیست؛ بنابراین می‌توان گفت: ما شاهد خشکیده شدن سیاست‌های آمریکا در جهان اسلام هستیم.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود که آمریکا رژیم سوریه را ساقط کند، اما امروز آن‌ها دچار سرگردانی شده و فاقد استراتژی هستند از طرفی سوال این است که چرا آمریکا نمی‌تواند از استراتژی خود دفاع کند؟ مگر امنیت اسرائیل استراتژی راهبردی آمریکا نیست، ولی چرا نمی‌تواند از آن حمایت کند.

سلامی با اشاره به اینکه امروز شاهدیم یمنی‌ها چگونه در مقابل اعتلاف قدرت‌های جهانی و شیاطین ایستاده اند و قدرتمند عمل می‌کنند به گونه‌ای که پهپاد‌های آن‌ها هر جا را که بخواهند می‌زنند بنابراین سوال این است شکوه و قدرت شیاطین کجاست تصریح کرد: آمریکا می‌خواست با تهدید و خروج از برجام ملت ایران را وادار به مذاکره کند، اما چرا نتوانستند با ایجاد سختی‌ها ملت ما را تحریک نمایند به گونه‌ای که شاهد بودیم مردم به فراخوان‌های آن‌ها پاسخ ندادند با این وجود باید بر شرف و آگاهی این مردم درود بفرستیم که توطئه دشمن را در اوج سختی‌ها دفع می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملاقات نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این ملاقات دقیقا یادآور صحنه آسمانی و فراموش نشدنی دیدار وزیر خارجه شوروی با امام خمینی (ره) است امام در آن دیدار با کلماتی قاطع، روشن و شجاعانه، اما متکی بر منطق، عقل و وحی پیام مقاومت، اقتدار و عظمت را در جهان منتشر کرد و این واقعیت‌های ماست و ما در منطق سیاسی خود پیروز هستیم.

وی با بیان اینکه منطق ما با فطرت ملت‌های جهان و جهان اسلام سازگار است تصریح کرد: ما از عدالت و دفاع از مظلوم سخن می‌گوییم.

سلامی با تاکید براینکه برای شکست دشمنان بزرگ باید قدرت بزرگ داشته باشیم اظهار کرد: همه ما سرنشینان یک سفینه هستیم بنابراین باید به هم بپیوندیم تا دشمنان را شکست دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که چرا مقاومت راهکار، راهبرد و منطق ماست تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با مذاکره ما را تسلیم کند با این وجود ما باید با مقاومت اثر فشار‌ها و تحریم‌های دشمن را از بین ببریم.

وی با تاکید براینکه پشت سر منطق مذاکره تسلیم نهفته است تصریح کرد: تحریم برای ما یک موهبت است تا از نفت و از دشمنان از لحاظ اقتصادی مستقل شویم و اگر این اتفاق بیفتد تحریم ما تحریم دشمنان ماست و ما به این موقعیت نزدیک شده ایم.

سلامی با بیان اینکه تحریم مهم نیست و ما می‌توانیم اثرات آن را از بین ببریم اظهار کرد: مقاومت برای شکست دشمن و انتقال فشار به دشمن است و البته این مقاومت باید پویا، فعال و اثربخش باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مذاکره به دو نتیجه منجر می‌شود افزود: مذاکره به معنای شکستن روح مقاومت است در واقع مذاکره یعنی سقوط آزاد و در این وضعیت است که دشمن فشار‌ها و تحریم‌ها را تشدید می‌کند.

وی افزود: ما دشمنان را در رفتار و تفکر می‌شناسیم و مدل رفتار آن‌ها را آزموده ایم با این وجود مذکره به تسلیم منجر می‌شود در واقع مذاکره برای این است که ما قدرت بازدارندگی خود را از دست بدهیم تا هر وقت دشمن اراده کند ما را بزند، اما اگر ما قدرت بازدارندگی خود را حفظ کنیم هر وقت اراده کنیم می‌توانیم دشمن را بزنیم.

سلامی با بیان اینکه دشمن ما خریدار قدرت منطق نیست بلکه او منطق قدرت را می‌شناسد گفت: ما باید دشمن را در کنج گرفتار کنیم در واقع دشمن باید قدرت بازوان ما را درک کند و گرنه عقب نمی‌نشیند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه ایستادگی ما دقیقا تابع یک منطق است افزود: مفهوم مذاکره یک مفهوم شیک و به ظاهر زیباست، اما پشت آن جنگ و تخلیه از قدرت نهفته است.

وی با تاکید براینکه مذاکره اصلا راه حل نیست و نسخه تسلیم است افزود: فشار دشمن همین است که می‌بینیم در این فشار دشمن ناتوان‌تر شده و ما به پیروزی نزدیک‌تر هستیم پس مقاومت و ایستادن تنها راه حل است و این مقاومت دارای منطق و استدلال است، چون به حفظ منافع ملی، مصلحت ملی، عزت، کرامت و ماندن ما می‌انجامد.

سلامی با تاکید براینکه در گام دوم انقلاب هیچ چیز برای ملت ایران در عرصه علم، اخلاق، معنویت، سبک زندگی و سیاست خارجی دست نیافتنی نیست تصریح کرد: دشمنان ما خسته شده اند و روز به روز در حال سست شدن هستند در واقع عصر آمریکا پایان یافته و این کشور نفوذ خود را از دست داده و این واقعیت روز به روز آشکارتر می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب که اولین گام آن علم و فناوری است ما باید مرجعیت علمی را به دست بیاوریم.

نظر شما