شناسهٔ خبر: 33464289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین مطرح کرد:

فقط رای و خواست و انتخاب مردم است که نتیجه انتخابات را رقم می زند/ تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات صرفا توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می شود

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین گفت: اعتماد سازی و امانتداری به شکل جدی در دستور کار مجریان برگزاری انتخابات باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در نشست ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان قزوین بیان داشت: نگاه ۸۰ میلیون ایران به بزرگترین رویداد سال ۹۸ یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است تا ببینند این دوره چه تحولی را در سرنوشت آنان رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از ستادهای استانی انتخابات و هم چنین سایر ارگان ها مجاز به اعلام تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات نیستند، تاکید کرد: این وظیفه تنها بر عهده ستاد انتخابات کشور  است که در زمان مقرر و در چارچوب قانون انتخابات انجام و اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که همه ما موظف به صیانت از آرای مردم هستیم و به لحاظ شرعی و قانونی مجاز به خیانت در حق الناس نیستیم، تصریح کرد: در نظام مردمسالاری جمهوری اسلامی، رأی دادن یک تکلیف شرعی محسوب شده و به همین جهت درخواست داریم تا عوامل اجرایی انتخابات، هیچ گونه رفتار، کردار و یا شائبه‌ای را در جهت جانبداری از یک نامزد خاص تا زمان پایان فرایند انتخابات به عمل نیاورند. ضمن این که مکانیسم برگزاری انتخابات با توجه به حضور و نقش آفرینی همه سلایق و دستگاه های مختلف، امکان تاثیرگذاری منفی و جانبدارانه را منتفی می کند و در نهایت فقط خواست و رای و انتخاب مردم، تعیین کننده است.

به گفته وی، اعضای ستاد انتخابات از زمانی که حکم خود را دریافت کرده‌اند در واقع وارد نوعی قرنطینه شده و مجاز به حضور در هر مناسبت و ضیافت و حتی میهمانی هایی که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد، نیستند.

عرف با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به امنیت و سلامت برگزاری انتخابات وظیفه ذاتی داریم که باید به بهترین شکل ممکن نسبت به انجام آن عمل کنیم. ضمن این که نسبت به دو رکن دیگر انتخابات یعنی مشارکت و رقابت نیز وظیفه ملی داریم که در انجام‌ آن به بهترین نحو تلاش خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور به سیاست و استراتژی حداکثر فشار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا اشاره و یادآور شد: همه اقدامات این کشور در جهت اعمال فشار حداکثری بر علیه کشور ما صورت می‌گیرد که هدف اصلی و غایی آن نیز دلسرد کردن مردم از نظام و لطمه زدن به وحدت و انسجام ملی ایرانیان است. بدیهی است که نتیجه انتخابات با مشارکت بالا و امنیت حداکثری، موجب شکست و عقب نشینی امریکا خواهد شد.

عرف، اعتماد سازی را در دستور کار جدی مجریان برگزاری انتخابات برشمرد و تاکید کرد: هر قدر همه کارها درست و به موقع در جای خود انجام و به مردم نیز منتقل و اطلاع رسانی شود به طور قطع شاهد حضور بیشتر آنان در پای صندوق‌ها خواهیم بود، ضمن آنکه همین مسائل در نهایت به کارآمدی نظام هم منجر می‌شود.

وی افزود: بدون تردید هر قدر شاهد حضور بیشتر و باشکوهتر مردم در انتخابات باشیم در واقع دشمنان خود را ناامیدتر کرده ایم و باید سعی کنیم با تلاش بیشتر و اعتمادسازی به این هدف دست یابیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لزوم رعایت اصل اخلاق مداری در کار انتخاباتی گفت: همه کسانی که در چارچوب خانواده بزرگ انقلاب، امام، رهبری و ارزش‌های نظام را قبول دارند با سلایق و علایق متفاوت وارد عرصه می‌شوند اما شاخص‌ها و چارچوبی مشترک بین همه آن ها وجود دارد که نام آن هم انقلاب اسلامی و‌ آرمان های بلند آن است.

رئیس ستاد انتخابات کشور که دو اصل رعایت قانونمداری و بیطرفی را کلید واژه‌های اصلی ستاد انتخابات کشور در برگزاری یک انتخابات سالم دانست، تاکید کرد: امیدواریم با بهره گیری سنجیده از تجارب گذشته در برگزاری انتخابات، باز هم شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه با مشارکت و حضور گسترده مردم باشیم.

نظر شما