شناسهٔ خبر: 33462993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مهارت خلبان روسی تلاش تروریست‌ها را ناکام گذاشت

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، تروریست‌های جبهة النصره با سلاح‌هایی که از ترکیه تحویل گرفته‌اند، چندی پیش با شلیک موشک به سمت جنگنده روسی تلاش کردند آن را ساقط کنند، اما موفق نبودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) در شمال استان حماه در روزهای گذشته تلاش کردند با موشک دوش پرتاب یک جنگنده سوخوی روسی را هدف قرار دهند اما به علت مهارت خلبان ناکام ماندند.

خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر نوشت که تروریست‌های حبهة النصره این سلاح‌ها را از ترکیه تحویل گرفته‌اند، سلاح‌های دوش پرتابی که در کنار آن‌ها موشک‌های ضد تانک کورنت و تاو نیز گزارش شده است.

خبرنگار این خبرگزاری روسی در خصوص درگیری‌های پس از اعلام آتش‌بس در استان ادلب و شمال استان حماه نیز گفت که پس از امضای آتش‌بس، تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در منطقه «الحمامیات»، «الشیخ حمید» و «القصابیه» حمله کردند که با دفاع نیروهای ارتش سوریه، هیچ تغییری در مناطق تحت تسلط طرفین رخ نداد.

او همچنین گفت که این برای بار اول نیست که تروریست‌ها آتش‌بس را نقض می‌کنند و از زمان توافق سوچی در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش، تروریست‌ها حاضر به جمع‌اوری سلاح‌های سنگین خود نشده‌اند.

وی در خصوص نقاط دیده بانی ترکیه در استان ادلب نیز گفت: هر کسی گمان کند که ترکیه تسلطی بر گروههای تروریستی ندارد، متوهم است. ترکیه به طور علنی از تروریست‌ها حمایت نظامی و لجستیکی می‌کند و پهپادهایی که پایگاه حمیمیم و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهد همگی ار طریق ترکیه به دست تروریست‌ها رسیده است.

در پاسخ به این نقض آتش بس، جنگنده‌های روسی و سوری نیز شب گذشته (پنج‌شنبه) نشست فرماندهان گروهک جبهة النصره را در استان ادلب هدف قرار دادند. همچنین مناطق جنوبی این استان نیز بمباران شد.

نظر شما