شناسهٔ خبر: 33438551 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 نوير، رکورد کلين‌شيت در آلمان را شکست

مانوئل نوير 33 ساله رکورد کلين‌شيت در فوتبال آلمان که از 40 سال پيش در اختيار سپ ماير بود را شکست.

نوير بازي ژرمن‌ها مقابل استوني که ژرمن‌ها هشت گل زدند، کلين شيت کرد تا اين تيم به روند بردهاي متوالي‌اش در گروه C مرحله انتخابي يورو 2020 ادامه دهد.

اين سي‌و‌هفتمين باري بود که دروازه‌بان شماره يک بايرن مونيخ در هشتادوهشتمين بازي ملي‌اش براي آلمان کلين‌شيت مي‌کرد و به اين ترتيب رکورد سپ‌ماير که سي‌‌و‌ششمين بازي بدون گل خورده‌اش را در سال 1979 به ثبت رسانده بود شکست. اين رکورد تحسين‌برانگيز در حالي در کارنامه نوير ثبت شد که او فصل گذشته به دليل مصدوميت روزهاي پرفروغي نداشت. نوير مقابل استوني متحمل زحمت چنداني نشد چرا که حريف تنها 4 بار توپ را به سمت دروازه‌اش شليک کرد که دو بار آن با واکنش سنگربان باواريايي‌ها مهار شد.

او پس از بازي گفت: «من بسيار خوشحال هستم و بايد بگويم که ما به عملکردي که در دو بازي قبلي‌مان در تيم ملي افتخار مي‌کنيم. گل اول بسيار مهم بود و بعد از آن هم شما ديديد که حريف خيلي قوي نبود. بازي ما نسبت به قبل بهتر شده و مقابل هلند هم عملکرد فوق‌العاده داشتيم (آلمان آن بازي را 3-2 برد) اگرچه در نهايت براي بردن بازي شانس کافي نداشتيم. مي‌خواهم به کارمان ادامه دهيم و چيزهاي بيشتري ياد بگيريم تا براي تابستان سال 2020 تيمي خوب را در يورو به ميدان بفرستيم. خب هميشه در فوتبال حرف و حديث هست. ما يک کشور فوتبالي هستيم و هر کسي در آن نظر مي‌دهد اما اين نظرات نبايد باعث شود که ما تمرکزمان را از دست بدهيم. يک رقابت‌ها سالم هميشه خيلي مهم است.»

تيم ملي آلمان در حال حاضر با سه پيروزي از سه بازي پايين‌از ايرلند شمالي با 12 امتياز از 4بازي و بالاتر از هلند که از دو بازي 3 امتياز کسب کرده، در رده دوم جدول قرار دارد.

منچستر و دو مدافع جديد

بودجه 90 ميليوني

منچستريونايتد براي خريد دو مدافع مدنظر اوله گونار سولسشائر، بايد دو بار رکورد مبلغ پرداختي براي مدافعان خود را بشکند. اين رکورد فعلاً مربوط به ليندلوف است که يونايتد براي خريد او 31 ميليون پوند پرداخت کرد.

منچستريونايتد در تابستان قبل نيز نسبت به جذب مگواير ابراز علاقه کرده بود ولي مبلغ درخواستي لسترسيتي مانع از آن شد که يونايتد براي خريد اين بازيکن وارد عمل شود. حالا در اين تابستان بار ديگر يونايتد براي جذب او علاقه نشان داده است و لسترسيتي نيز از موضع خود کوتاه نيامده و خواستار 90 ميليون پوند براي اين مدافع ملي پوش است، هر چند که گفته مي شود مبلغي در حدود 80 ميليون پوند هم آنها را راضي به فروش مي کند.

ديگر مدافع مدنظر سولسشائر، فن بيساکا است. پيشنهاد 40 ميليون پوندي يونايتد براي وي رد شده است و با وجود ارزش گذاري 60 ميليون پوندي پالاس روي اين بازيکن جوان، آنها آماده ارائه پيشنهادي جديد به ارزش 50 ميليون پوند هستند و اميدوارند اين رقم پالاس را راضي به فروش فن بيساکا کند. هر چند که گفته مي شود يونايتد در صورتي که نتواند اين بازيکن را جذب کند، به سراغ آرونز مدافع جوان نورويچ سيتي مي رود که فصل گذشته نقش مهمي در صعود اين تيم به ليگ برتر ايفا کرد.

در عين حال گفته مي شود يونايتد آماده فروش دارميان است و در حال مذاکره با سه تيم (يکي از آنها والنسيا است) است تا اين بازيکن ايتاليايي را به تيم ديگري منتقل کند.

نمايش ويژه بيرو

دل ربايي در شرق آسيا

عليرضا بيرانوند در ادامه عملکرد موفق خود در فصل‌هاي گذشته، اين بار هم در ترکيب تيم ملي خوش درخشيد و نمايش خوبي برابر کره جنوبي داشت. تيم ملي که در ديدار با کره جنوبي نمايش تهاجمي‌تري داشت، باعث شد تا در حملات حريف دروازه ايران با خطر مواجه شود. بيرانوند در اين ديدار نيز در چند مرحله روي حملات حريف نجات بخش دروازه ايران بود و البته خصوصيات ويژه خود در پرتاب دست و بازي با پا را هم به خوبي به نمايش گذاشت. دوران موفق عليرضا بيرانوند در تيم ملي که از جام جهاني روسيه استارت خورده، همچنان ادامه دارد و گلر ملي‌پوش پرسپوليس که طي چند وقت اخير مدعي حضور در فوتبال خارج از ايران است، اينبار در شرق آسيا هم با نمايش مناسب در دروازه ايران دلبري کرد و بايد ديد چه سرنوشتي در انتظار اوست.

پولدارترين ورزشکاران جهان

مسي بالاتر از رونالدو

ليونل مسي با سبقت گرفتن از کريستيانو رونالدو به صدر جدول رده‌بندي نشريه فوربس از پردرآمدترين ورزشکاران در سال 2019 صعود کرد. مهاجم آرژانتيني بارسلونا در يک سال گذشته 127 ميليون دلار درآمد داشته - با احتساب حقوق و دستمزدهاي جانبي و تبليغاتي‌اش - که 18 ميليون دلار بيشتر از کريستيانو رونالدو (109 ميليون دلار) بوده است.

نيمار، مهاجم برزيلي تيم فوتبال پاري‌سن‌ژرمن در اين فهرست سوم است. او فصل گذشته 105 ميليون دلار درآمد داشت. اين بازيکن ملي‌پوش در سال گذشته 75 ميليون دلار حقوق گرفت که 10 ميليون دلار بيشتر از رونالدو بود. حقوقي که مسي سال گذشته گرفت از هر دو بيشتر بود و به 92 ميليون دلار رسيد. با اين حال دستمزدهاي مهاجم پرتغالي يوونتوس از محل عقد قراردادهاي جانبي و تبليغاتي بيشتر از نيمار و مسي بود و به 44 ميليون دلار رسيد. مسي 35 ميليون دلار درآمد داشته و نيمار هم 30 ميليون دلار.

درآمد مسي نسبت به سال گذشته‌اش 16 ميليون دلار افزايش داشته است. او سال 2018، 111 ميليون دلار درآمد داشت و در آن سال بعد از فلويد مي‌ودر بوکسور سبک‌وزن آمريکايي که 285 ميليون دلار درآمد کسب کرده بود، در رده دوم پردرآمدترين ورزشکاران دنيا قرار گرفت. رونالدو سال گذشته با 108 ميليون دلار نفر سوم، کانر مک‌گرگور از رشته مبارزه آزاد ((UFC با 99 ميليون دلار چهارم و نيمار با 90 ميليون دلار پنجم بودند.

خريد تازه استقلال

ريگي از پديده

مسعود ريگي هافبک فصل گذشته تيم فوتبال پديده مشهد با مسئولان استقلال به توافق رسيد و فصل آينده در جمع آبي پوشان حضور خواهد داشت.اين بازيکن شب گذشته براي حضور دو ساله در جمع آبي پوشان با مسئولان استقلال به توافق رسيده است. پيش از اين محمد بلبلي بازيکن سپيدرود با استقلال قرارداد 2 ساله امضا کرد. سياوش يزداني و علي دشتي 2 بازيکني هستند که کار انتقال آنها به استقلال تقريبا در مراحل پاياني است.

نظر شما