شناسهٔ خبر: 33153816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روز قدس، روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و امروزه، کسی نیست که نداند این ملت در خاورمیانه تحت ظلم تاریخی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر - به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري ایرنا:
وی در گفت وگویی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: ما از خاستگاه اسلام باید با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) گفت: آن حضرت  به دلیل حکومت داری و فضایی که در آن قرار داشتند، نسبت به امامان دیگر، بیشترین سخن را در باب عدالت بیان کرده و توانستند، ادبیات و مفاهیم زیادی با ابعاد و زوایای متعددی را پیرامون عدل ارائه کنند و امروز این میراث بزرگ در اختیار ما قرار دارد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم تراث کلامی امام را همراه با تراث رفتاری آن حضرت در یک مسیر جدی مطالعه دقیق قرار دهیم، این دو با پشتیبانی و کمک هم می توانند ما را به یک حقایق، ادبیات، اندیشه ها و نظریه های بزرگی در باب عدالت رهنمون کنند ولی در این زمینه ما کم کاری داشتیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستان ما پر از میراث کلامی و رفتاری امام علی (ع) در زمینه عدالت است، گفت: با توجه به اینکه عدالت اساسی ترین، فوری ترین و زیرساختی ترین نیاز بشریت است، حوزه و دانشگاه ها باید به صورت ویژه، متکفل یک تحلیل جامع الاطراف نسبت به عدالت علوی با ابعاد و زوایای آن باشند.
وی افزود: عدالت گم شده بشریت است و هرچه زمانه به جلوتر می رود مردم به صورت عام و نخبگان، شخصیت ها و مجامع علمی به صورت ویزه به سمت عدالت گرایش و توجه پیدا می کنند.
وی اظهار داشت: امام علی(ع) دربین امامان بیشترین سخت را در باب عدالت ارائه کرده است زیرا به دلیل داشتن حکومت و زیستن در فضای صدر اسلام توانستند ادبیات، مفاهیم، ابعاد و زوایای زیادی را پیرامون عدالت ارائه نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما