شناسهٔ خبر: 33146814 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

دست‌ آورد‌ بارسلونا؛ خزانه‌های خالی، ویترین‌های معمولی!

میلاد تقوایی / تحریریه ورزش 11

اختصاصی | عملکرد باشگاه بارسلونا در سال‌های اخیر انتقادهای فراوانی را حتی از خودی‌ها به جای گذاشته است.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - تیم بارسلونا با شکست تحقیر آمیز برابر لیورپول و باخت تلخ 2-1 برابر والنسیا دو جام قهرمانی را در این فصل از دست داد. اتفاقی که به هیچ عنوان برای هواداران این تیم قابل درک نیست زیرا آن‌ها می‌دانند که تیمشان برای بردن این جام‌ها چه هزینه ای کرده است.

 

در فصول اخیر آبی و اناری‌ها با مدیریت بارتومئو با شکست رکورد نقل و انتقالاتی رئال مادرید تبدیل به پر هزینه ترین تیم تاریخ فوتبال (در یک فصل)  شده‌اند! بارسایی که همیشه دم از کم هزینه کردن و ساختن بازیکن در آکادمی لاماسیا می‌داد حتی دروازه‌بان و مدافعان ذخیره خود را هم خریداری می‌کند تا حالا هواداران رقیب به آن‌ها بابت عدم استفاده از لاماسیا طعنه بزنند.

 

بارتومئو

 

این سیاست برای چه شکل گرفت؟ قطعا 4 قهرمانی در 5 سال اخیر توسط رئال مادرید باشگاه بارسلونا را دچار بحران می‌کند. هرچند قهرمانی لالیگا یا کوپا در این مدت به کلی در اختیار بلوگرانا بوده است ( به غیر از فصل 2017) اما ملاک قیاس تیم‌های اروپایی در جهان قهرمانی آن‌ها در لیگ قهرمانان است. بارسلونااخیرا با خرید دمبله، کوتینیو، یری مینا، دی یانگ، موریل، سمدو، ویدال، آرتور، مالکوم و سایرین بیش از 500 میلیون یورو خرج کرده است اما برای آن‌ها حاصلی نداشته تا ویترین باشگاه کماکان با جام‌ها داخلی پر شود.

 

ژوزپ ماریا بارتامئو این روزها زیر تیغ انتقادات خودی‌ها قرار دارد. لاپورتا بارها او را بی توجه به آرمان‌های باشگاه دانسته و معتقد است مدیر فعلی خزانه تیم را خالی کرده است اما دستاوردی نداشته است. سخنی که پر بیراه هم نیست زیرا لئو مسی و سایر بازیکنان و حتی والورده در این فصل قول داده بودند هدف اصلی تیم یعنی لیگ قهرمانان اروپا را از چنگ دشمن دیرینه خود خارج کنند و به نیوکمپ بازگردانند که این اتقاق رخ نداد.

 

لیورپول - بارسا

 

حالا و با توجه به تجدید قوای احتمالی رئال مادرید با زیدان و بودجه‌ای 600 میلیون یورویی و با افزایش سن جادوگر بارسلونا، لئو مسی همه چیز دشوارتر هم خواهد شد. اگر واقع بین باشیم باید گفت هنوز آن جامی که هواداران و مدیران این تیم دوست دارند بالای سر ببرند دور از خانه است.

نظر شما