شناسهٔ خبر: 33095008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 در چهاردهمين جشنواره روابط عمومي؛

استاندار از شهردار اصفهان تقدير کرد

اصفهان –بهمن راعي

استاندار اصفهان از شهردار اصفهان در چهاردهمين جشنواره روابط عمومي استان براي حضور ويژه شهردار و نيروهاي پشتيباني و امدادرساني شهرداري اصفهان در استان‌هاي درگير سيل تقدير کرد.

به گزارش خبرنگار ما ازاصفهان، استاندار اصفهان از قدرت الله نوروزي، شهردار اصفهان براي ايجاد ارتباطات استاني در جريان سيل اخير با شعار «همدلي براي ايران» در چهاردهمين جشنواره روابط عمومي تقدير کرد.

در متن تقدير استاندار اصفهان آمده است:

"خروش طبيعت و وقوع سيل اگرچه اتفاق تلخ بهار امسال بود و کام هموطنان را تلخ کرد اما آغاز فصل ديگري از همدلي و نوع دوستي، تصوير شيرين و ماندگار اين اتفاق شد".

آنان که فراتر از ابلاغ و بخشنامه، پاي در راه کمک به همنوعان و هموطنان نهاده و مسئوليت اجتماعي خود را با شعار " همدلي براي ايران" به نيکي ادا کردند. نيت و عمل آنان بي شک از فلسفه اصيل ارتباطات که همان احترام به روابط انساني و اصول اخلاقي است، نشأت گرفته و بار ديگر به خوبي به اثبات مي‎رساند که فصل الخطاب ارتباطات، جايي بيرون از کتاب ها و فرضيات رقم مي‎خورد؛ آنجا که "دگر عضو ها را قرار نمي ماند " و احساسات والاي انساني را به ميدان عمل مي‎آورد.اينجانب مراتب سپاس و قدرداني خود را از تلاش بي دريغ شما و مجموعه تحت مديريت، در همياري و همراهي به هموطنان استانهاي سيل زده در بهار 1398، اعلام داشته و اميدوارم خداوند متعال، بهروزي و موفقيت را توشه راهتان سازد.

مديرکل حفاظت محيط زيست کهگيلويه و بويراحمد:

مديريت منابع گرانبهاي حيات؛ يكي از مهمترين چالش‎هاي پيش‎روي بشر

ياسوج-ربيعي

روز يکم خرداد مصادف با 22 مي بعنوان روز جهاني تنوع زيستي نامگذاري شده است شعار اين روز در سال جاري تنوع زيستي ما غذاي ما سلامت ما نامگذاري شده است.

به گزارش خبرنگار آفرينش از ياسوج،محسن جعفري‌نژاد مديرکل حفاظت محيط زيست کهگيلويه و بويراحمد در اين خصوص گفت: در دنيايي که به سرعت به سوي جهاني شدن پيش مي رود، تنوع زيستي و يا به بياني ديگر مديريت منابع گرانبهاي حيات، يکي از بزرگترين و مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي بشر امروز به شمار مي‎آيد.

وي گفت: به طوري که تنوع زيستي و يا به بياني ديگر شبکه حيات، منبعي است که خانواده‎ها، اجتماعات، ملت‎ها و نسل‎‏هاي آينده به آن وابسته هستند و همچنين حلقه اتصال بين ارگانيسم‌هايي محسوب مي‎شود که هر کدام از آنها در اکوسيستمي وسيع تر نقش خود را ايفا مي‌کنند.

جعفري‌نژاد همچنين با اشاره به اينکه تنوع زيستي و منافع حاصل از آن همواره يکي از موضوعات مهم جوامع بشري بوده، افزود: منابع زيستي ستون‌هايي هستند که تمدن بر روي آنها بنا شده و در صنايع و فعاليتهاي متفاوتي مانند؛ صنايع کشاورزي، آرايشي، دارويي، کاغذ سازي، پرورش گياه، ساخت و ساز و بازيافت مواد زائد کاربرد دارند؛ تا جايي که کاهش تنوع زيستي موجب تهديد ذخائر غذايي، فرصتهاي گردشگري، منابع چوب، دارو و انرژي مي‏شود.مديرکل حفاظت محيط زيست استان با اشاره به اهميت ويژه موارد آموزشي به کودکان يادآور شد:آموزش محيط زيست به کودکان بيشتر از اين جهت حائز اهميت است که در بسياري از کشورهاي در حال توسعه نظير ايران، کودکان جمعيت بسيار بالايي را تشکيل مي‌دهند، ضمن آنکه کودکان در برابر آلودگي‌ها و آثار تخريب محيط زيست آسيب پذيرترند، لذا در فعاليتهاي مربوط به محيط زيست و توسعه، توجه خاص به کودکان و منافع آنها ضروري است و بدين ترتيب مي‌توان اميدوار بود که پايداري آتي هرگونه اقدامي براي بهبود وضعيت محيط زيست تضمين شود.

به پاس قدرداني از عملکرد شهردار تبريز صورت پذيرفت؛

اهداي تنديس سپاس مديرکل کار، تعاون رفاه اجتماعي به شهردار تبريز

تبريز-توفيقي

به پاس قدرداني از تلاش‌هاي شهردار تبريز تنديس ويژه از طرف مير احد حسيني به وي اهدا شد.در بخش پاياني مراسم گراميداشت روز کارگر که به همت سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري تبريز برگزار شده بود تنديس ويژه جامعه کارگري از طرف مير احد حسيني مدير کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي توسط کريم صادقزاده تبريزي رييس فراکسيون کارگري به شهردار تبريز اهدا شد.پيگيري موضوع تصويب سخت و زيان آوري شغل پاکباني، تلاش در جهت يکسان سازي قراردادهاي موجود در شهرداري، پرداخت به موقع حقوق کارگران، قانونمند شدن نمايندگان کارگران و تلاش در جهت افزايش امنيت شغلي پاکبانان از جمله دلايل اهداي اين تنديس اعلام شده است.

گفتني است در اين مراسم، چند تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز، شهرداران مناطق و مديران عامل سازمان هاي شهرداري تبريز نيز حضور داشتند.

در بندرعباس؛

جمع آوري کمک سه ميليارد و 700 ميليون ريالي در جشن گلريزان ستاد ديه

بندرعباس- شهين صادقي

در هشتمين جشن گلريزان آزادي زندانيان جرايم غيرعمد در بندرعباس سه ميليارد و 700 ميليون ريال جمع آوري شد.

مدير نمايندگي ستاد ديه هرمزگان در اين مراسم گفت:جمع آوري کمک‌هاي اين خيران زمينه آزادي حداقل 12 نفر از زندانيان ديه و محکومان مالي در استان فراهم مي‌شود.

مدير نمايندگي ستاد ديه هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون 83 زنداني جرائم غيرعمد با بدهي 15 ميليارد و 100 ميليون تومان در زندان‌هاي هرمزگان به سر مي‌برند.مرادي نژاد با بيان اينکه اين افراد به علت عدم توانايي در پرداخت ديه، محکوميت مالي، مهريه و نفقه در زندان هستند، اظهار کرد: تا پايان ماه مبارک رمضان هفت جشن گلريزان ديگر نيز در شهرستان‌هاي بندرلنگه، بندرعباس، بستک، حاجي آباد، رودان، جزيره کيش و شهر فين برگزار مي‌شود.در ادامه قائم مقام ستاد ديه کشور گفت: اکنون در ايران، هشت هزار و 642 زنداني جرايم غيرعمد چشم انتظار ياري خيران اند.

علي مهربان افزود: ستاد ديه کشور در ماه مبارک رمضان امسال برگزاري 300 جشن گلريزان را در استان‌ها برنامه ريزي کرده است که با کمک خيران زمينه آزادي زندانيان بيشتري فراهم شود.

نظر شما