شناسهٔ خبر: 33079261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

پخش سریال «ناز و نیاز» به مناسبت شب های قدر از سحر

صاحب‌خبر -

مجموعه تلویزیونی «ناز و نیاز» به کارگردانی فلورا سام به مناسبت لیالی قدر به زبان کردی و از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.
به گزارش رسیده ، فلورا سام در مقام نویسنده و کارگردان به واسطه مناسبتی بودن این مجموعه تلاش کرده تا قصه خود را به گونه ای روایت کند که هم از حیث زمانی و هم از لحاظ مضمون و درونمایه اخلاقی داستان، با حال و هوای شب های احیا تناسب نمادین و مفهومی داشته باشد.
داستان در باره «سیامک» پسر جوانی است که عاشق دختری ثروتمند به نام «شهرزاد» می شود. پدر شهرزاد که مخالف ازدواج آنهاست با طرح نقشه ای به سیامک تهمت دزدی زده و او به زندان می افتد . با زندان رفتن سیامک مادر او نیز ناراحت به روستایی که در گذشته در آن زندگی می کردند رفته و در همانجا فوت می کند. سیامک بعد از آزادی از زندان به روستا می رود و ساکن آنجا می شود. در این بازگشت ، سیامک اتفاقاتی را تجربه می کند که ….
این سریال در چهار قسمت ۵۰ دقیقه ای از جمعه ۳ خرداد ساعت ۲۲:۱۰ به وقت تهران به سرپرستی دوبلاژ محمد فریدونی و به جایگزینی مجموعه «پادری» از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.
بازیگران «ناز و نیاز» عبارتند از: داریوش ارجمند ، محمود عزیزی ، مریم امیرجلالی ، آناهیتا همتی ، لیلا بلوکات ، امیریل ارجمند ، محمدرضا عباس نژاد و کامران تفتی.

 

«شب های قدر» همراه با شبکه الکوثر
به مناسبت شب های قدر، شبکه الکوثر برنامه ای با عنوان «خیر من الف شهر» را بر روی آنتن دارد.
شب های پیش از نوزدهم ، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به روایت اهل تشیع به عنوان شب های قدر و شب های بخشایش گناهان از سوی پروردگار شناخته می شود. بر همین اساس شبکه الکوثر با برنامه ای به نام «خیر من الف شهر» به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۳:۳۰ تا ۵:۰۰ صبح به صورت زنده با بخش های مختلفی شامل: ارتباط با شهرهای مذهبی نجف ، کربلا ، قم و مشهد ، پخش دعای جوشن کبیر ، اعمال و مناسک منسوب به این شب ها ، مداحی به صورت زنده در استودیو تهران با حضور«محمد فصولی» و ادعیه و نیایش، با بینندگان همراه است.
سید نعمت الله اسماعیلی تهیه کننده و میثم حاتم مجری این برنامه هستند.
«خیر من الف شهر» محصول گروه معارف شبکه الکوثر است.

 

«ما و شما» ی کانال کردی میزبان بازیگر خوب کشورمان
برنامه «ما و شما» که هر پنج شنبه از کانال کردی شبکه جهانی سحر به روی آنتن می رود، این هفته میزبان یکی از بازیگران خوب کشورمان است.
برنامه «ما و شما» ( سەحەر و بینەران ) کانال کردی هر پنج شنبه به سراغ یکی از هنرمندان و دوبلورهای معروف و برجسته کشورمان می رود .
در برنامه امشب «آزیتا ترکاشوند» از بازیگران خوب کشورمان مهمان برنامه هستند.
« ما و شما» به عنوان پل ارتباطی بین بینندگان شبکه سحر و عوامل و دست اندرکاران کانال کردی عمل می کند.این برنامه از بخش ها و آیتم های متنوع و جذابی تشکیل شده است. یکی از آیتم ها کلیپ عکس بینندگان است که عکس های ارسالی از طرف مخاطبان برنامه انتخاب و پخش می شود. هر پنج شنبه نیز جدیدترین برنامه های کانال کردی که قرار است به زودی به روی آنتن بروند، معرفی و آنونسی از سریال و یا فیلم برای آشنایی بیشتر ببیندگان پخش می شود.
همچنین گزارش مردمی از کردستان عراق توسط خبرنگار کانال کردی پخش می شود که نظرات مردم را درباره فیلم ها و سریال های در حال پخش، جویا می شود. بخشی هم مربوط به پشت صحنه است که در این قسمت از مهمان هفته گذشته برنامه ، نحوه آماده شدن وی و نظرش درباره برنامه و .. گوشه هایی از آن پخش می شود.
بخش «حکایت کوچک» مربوط به فعالیت های رادیو کردی است و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه پخش می شود و هدف آن معرفی فعالیت های این رادیو است از دیگر آیتم های « ما و شما » است.
برنامه «ما و شما» را مصطفی قوامی تهیه می کند. اجرای برنامه را آزاد ابراهیمی بر عهده دارد. دستیاران برنامه ، محمد محمدی و مرتضی مرآد و مترجمان همزمان عبدالله عابدی و فریبا عبدالملکی هستند.
مدت زمان این برنامه ۶۰ دقیقه است که هر پنج شنبه به صورت زنده ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران از کانال کردی شبکه جهانی سحر به روی آنتن می رود. برنامه «ما و شما» به گویش کردی سورانی پخش می شود.

 

اشتراک گذاری در:

نظر شما