شناسهٔ خبر: 33069735 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

سینمای ایران

صاحب‌خبر - افخمی: «فروشنده» کمدی ناخواسته است بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران، در نشست «سینما در گام دوم انقلاب اسلامی» که در دانشگاه صداوسیما برگزار شد، انتقاداتی جدی را به برخی فیلم‌های اجتماعی وارد کرد. به گزارش خبرآنلاین، افخمی با تأکید بر این که سینما وقتی موثر می‌شود که با خودش صادق باشد، اظهار کرد: «فیلم جدی کم در سینمای ایران ساخته می‌شود. برای ساخت فیلم جدی باید دلایل جدی داشته باشید. فیلم هایی که ژست جدی دارند ولی بی‌جهت تماشاچی را آزار می‌دهند از فیلم‌های کمدی هم نازل‌تر هستند.» او ادامه داد: «مثلا فیلم فروشنده اصغر فرهادی، فیلم جدی نیست، می‌خواهد بگوید اخلاق پیچیده است؛ لذا شرایط مصنوعی را طراحی می‌کند که اگر در گوش کسی بزنی نامردی کردی، اگر نزنی بی‌غیرتی. در حالی که موقعیت‌های فیلم تا رسیدن به آن شرایط، تماماً ساختگی و غیرواقعی است. کارگردان قصد داشته ژست مرد اخلاق را بگیرد ولی نتوانسته است؛ لذا چنین فیلمی، تبدیل به کمدی ناخواسته می‌شود؛ فرهادی در این فیلم می‌خواسته مردم ایران را ناراحت و حتی تحقیر کند.» افزایش فروش و کاهش مخاطبان سینما نسبت به رمضان 97 هر چند فروش فیلم‌های سینمایی در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته اما تعداد مخاطبان سیر نزولی پیدا کرده است. به گزارش ایلنا، دیروز سازمان سینمایی جدولی را منتشر کرد که بر اساس استخراج داده‌های آن هر چند میزان فروش امسال فیلم‌ها را بیشتر از سال قبل نشان می‌دهد اما این افزایش فروش به دلیل گران شدن قیمت بلیت سینماهاست و تعداد مخاطبانی که نیمه اول رمضان امسال به سینماها رفته‌اند نه تنها افزایش نیافته، بلکه 5 درصد کاهش نیز پیدا کرده است. بر اساس آمار اعلام شده در نیمه اول رمضان در سال ۹۸ یک میلیون و ۲۱ هزار و ۷۵ نفر به تماشای فیلم‌های سینمایی رفتند در حالی که در همین زمان در سال ۹۷ یک میلیون و ۷۸ هزار و ۶۲۴ نفر به سینما رفته بودند. امسال فروش فیلم‌ها به رقمی معادل ۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسیده است و این میزان در رمضان سال ۹۷، هفت میلیارد و ۹۹۶ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما