شناسهٔ خبر: 33066405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 بله، سه ميليون و 300 هزار نفري شد

بانک ملي - اپليکيشن «بله» در حال حاضر بيش از سه ميليون و 300 هزار نفر کاربر دارد.

به گزارش روابط عمومي بانک ملي ايران، «بله» علاوه بر امکانات کم‌نظير مالي، خدمات با کيفيت پيام‌رساني را نيز در اختيار کاربرانش قرار مي دهد.

امنيت، امکانات و کاربري آسان «بله» تا حدي است که شوراي عالي فضاي مجازي کشور، به تازگي آن را به عنوان يکي از سه اپليکيشن برتر داخلي در حوزه پيام‌رساني براي انجام مکاتبات، ارايه خدمات اداري، تبليغات و استفاده نهادها و موسسات دولتي، عمومي و غير دولتي انتخاب کرد.

کارت به کارت از طريق اپليکشين 724 در بانک توسعه صادرات ميسر شد

بانک توسعه صادرات - بانک توسعه صادرات به منظور سهولت در پرداخت هاي الکترونيک، استفاده از خدمات کارت به کارت براي دارندگان کارت از مبدا اين بانک و از طريق اپليکيشن 724 را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومي بانک توسعه صادرات، پس از فراهم سازي زير ساخت هاي لازم با هدف تکميل سبد خدمات الکترونيکي ، استفاده از اپ 724 از ارديبهشت 98 فراهم شده است .براساس اين گزارش، درخصوص ساير اپ هاي پرداخت موبايلي اقدامات فني انجام شده است که پس از دريافت مجوزهاي لازم اين امکان فراهم خواهد شد.

اپليکيشن 724 يکي از اپليکيشن‌هاي پرداخت در ايران که با ساده ترين شکل امکان انتقال وجوه را براي کاربر فراهم مي کند و محصولي از شرکت پرداخت الکترونيک سامان کيش است.

دو روش «فک رهن» سند ملکي در بانک مسکن

بانک مسکن - بانک مسکن از دو مسير امکان فک رهن اسنادي که به پشتوانه آنها تسهيلات پرداخت کرده را براي متقاضيان ممکن کرده است.

به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، هر زمان که تسهيلات‌گيرنده متقاضي انجام اين کار باشد، بانک مقدار اصل بدهي وي را، جداي از سود تسهيلات را حساب مي کند و با پرداخت يک جاي آن تسويه انجام شده و با ارايه يک نامه به دفترخانه از سند ملک که به پشتوانه آن تسهيلات اخذ شده، فک رهن مي شود. البته اين نکته نيز قابل توجه است که در اين محاسبه، مجموع اقساط پرداختي از اصل تسهيلات کم نمي شود، چراکه اقساط ماهانه شامل اصل بدهي و سود تسهيلات است.

با توجه به اينکه پرداخت ماهانه هر فرد تسهيلات‌گيرنده ثابت است، اما ميزان درصد اصل بدهي و سود تسهيلات به مرور زمان تغيير مي کند؛ اين محاسبه قدري پيچيده است. در واقع در تمام انواع تسهيلات بانکي، در ماه‌ها و سال‌هاي ابتدايي بازپرداخت، در اصل مقدار بيشتري از سود تسهيلات پرداخت مي شود، نه اصل بدهي. در عين حال با نزديک شدن به پايان دوره، سهم اصل بدهي در هر قسط بيشتر مي شود.

بانک مسکن روش ديگري نيز براي فک رهن سند ملکي در قالب اجراي طرحي موسوم به «رها» پيش‌بيني کرده است. اين طرح از سال‌ها قبل در بانک مسکن اجرا مي‌شده و اکنون نيز اجراي آن ادامه دارد. در قالب طرح رها مالکان پلاک هاي ثبتي که از طريق اخذ تسهيلات بانک مسکن خريداري شده و به واسطه دريافت تسهيلات، سند آنها در رهن بانک قرار دارد، قادر مي‌شوند در صورت تمايل بدون اينکه اقساط خود را به طور کامل تسويه کنند، از طريق «سپرده‌گذاري» واحد را فک رهن کرده و از مزاياي «سند آزاد» ملک خود برخوردار شوند.

پايان مرداد، مهلت ارسال آثار به جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد - پايان مهلت ارسال آثار به دبيرخانه سومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک‌پاسارگاد، تا پايان مردادماه سال جاري تعيين شده‌است.

به گزارش روابط‌عمومي بانک‌پاسارگاد، ارسال فيلم‌ها و ايده‌ها، در خصوص محورهاي سومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک‌پاسارگاد همچنان ادامه دارد و با توجه به اعلام دبيرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار تا پايان مردادماه خواهد بود. تاکنون تعداد قابل توجهي اثر و ايده که حاکي از دغدغه‌ي علاقمندان در مورد موضوعات جشنواره است، ارسال شده‌است.اين آثار همانند دوره‌هاي قبل، توسط هيأت‌داوران خبره، بررسي شده و جوايز ويژه‌اي در انتظار برگزيدگان خواهد بود.

بر اساس اين خبر، جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانک‌پاسارگاد، در محورهاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در زمينه‌هاي تکريم خانواده، حفظ منابع‌‌طبيعي و محيط ‌زيست، اهداي عضو و همدلي و همبستگي ملي در مواجهه با بلاياي طبيعي و همچنين حمايت از توليد ملي در بستر اقتصاد مقاومتي برگزار خواهد شد. در اين جشنواره يک بخش جنبي با محوريت ايده‌هايي که در هر بخش امکان ساخت نيافته‌اند نيز وجود دارد.

آغاز ارائه تسهيلات به ناشران و حمايت از کتاب‌فروشان توسط بانک صادرات

بانک صادرات - مديرعامل بانک صادرات ايران در حاشيه بازديد از نمايشگاه قرآن کريم با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب، از آغاز ارائه تسهيلات به ناشران و اختصاص محرک‌ها و مشوق‌هاي اقتصادي براي کتابفروشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ،همزمان با دهمين روز از بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم، حجت‌اله صيدي، مديرعامل بانک صادرات ضمن بازديد از نمايشگاه قرآن، دقايقي مهمان غرفه خانه کتاب بود. در اين ديدار، تنديس هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران از سوي نيکنام حسيني‌پور، مديرعامل خانه کتاب به حجت‌اله صيدي اهدا شد.

صيدي با اشاره به تفاهمنامه‌اي که با هدف ارائه تسهيلات به اهالي نشر بين بانک صادرات و خانه کتاب امضا شده، بيان کرد: اين تفاهم‌نامه هم‌زمان با سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب بين موسسه خانه کتاب و بانک صادرات منعقد شده و اکنون در مرحله آغاز به اجراست. همکاران ما در شعب تهران و شهرستان‌ها آماده همکاري با ناشران
هستند.

انتشار اينفوگرافيک صندوق امانات بانک ملت

بانک ملت - اينفوگرافيک راهنماي صندوق امانات بانک ملت براي بهره برداري کارکنان و مشتريان بانک منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي بانک ملت، اين اينفوگرافيک به طور خلاصه به بيان ويژگي هاي صندوق اجاره اي بانک ملت (صندوق امانات)و شهرهاي داراي صندوق امانات مي پردازد.

نظر شما