شناسهٔ خبر: 33039623 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي:

جشنواره مطبوعات به تقويم فرهنگي آذربايجان‌شرقي اضافه شد

تبريز-توفيقي

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت:جشنواره مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه هاي خبري آذربايجان شرقي به تقويم فرهنگي و رسانه‌اي استان اضافه شده و همه ساله به صورت مرتب برگزار مي شود.

محمد محمدپور در آيين تجليل از برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران چهارمين جشنواره مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري ‌آذربايجان‌شرقي،‌ اظهار داشت: هدف غائي ما رشد و تعالي و وحدت جامعه در عين تکثر و تنوع ديدگاه‏ها است، چرا که در سايه تضارب آرا، افکار و انديشه‌هاست که فرهنگ و به تبع آن رسانه در جامعه رشد و ارتقا مي‌يابد.

وي، با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره مطبوعات در استان، توسعه فضاي رسانه‌اي، تقويت جايگاه مطبوعات ‌و افزايش رقابت موثر و سازنده در تعالي و توسعه محتوايي رسانه‌ها و همچنين ايجاد زمينه پويايي و نشاط رسانه‌اي توام با فضاي رقابتي سالم و مطلوب در ميان فعالان رسانه‌اي استان را مهمترين رويکرد جشنواره مطبوعات عنوان کرد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، تصريح کرد: برگزاري جشنواره مطبوعات براي تعالي اين حوزه يک ضرورت است و بايد يک آيين‌نامه‌ اجرايي و نقشه‌ راه براي برگزاري بهتر و باشکوه‌تر دوره‌هاي بعدي آن تهيه و تدوين شود.

وي همچنين از نقد منصفانه به عنوان ابزاري براي بهبود روش‌ها در برگزاري و استمرار جشنواره ياد کرد.

وي با بيان اينکه همه سلايق مختلف در اين رقابت فشرده حضور داشتند، گفت:ضرورت ايجاد فضاي رقابتي مورد توافق همه است تا همگان توانمندي‌ها و داشته‌هاي خود را به محک ارزيابي بگذارند.بنابراين وجود برخي از نواقص احتمالي با چنين حجم عظيمي از آثار دور از انتظار نيست که بايد در دوره هاي بعدي اين ضعف ها نيز برطرف شود.

محمدپور،‌با اشاره به اينکه اين جشنواره نمايانگر تمام توانمندي حوزه‌ رسانه‌ استان نبود گفت: با توجه به اينکه تعدادي از فعالان و اهالي حرفه‌اي رسانه‌‌ به عنوان برگزار کنندگان و داوران در جشنواره حضور ‌داشتند و به لحاظ اخلاقي و حرفه‌اي در بخش رقابتي حضور نيافتند، بنابراين اين جشنواره نمايانگر بخشي از توانمندي استان در حوزه‌ي رسانه بود.

وي همچنين از پيشکسوتان حوزه‌‌ رسانه نيز خواست تا در جشنواره‌هاي آتي در بخش رقابتي حضور يابند.

وي افزود:جشنواره مطبوعات و پايگاه هاي خبري بستر مناسبي براي ارزيابي کمي و کيفي در عرصه رسانه بوده و موجب شناسايي استعدادهاي برتر در اين حوزه مي‎شود.

مدير اداره ارتباطات و امور بين‌الملل شوراي اسلامي و شهرداري قدس:

انعکاس اقدامات شهرداري شهر قدس، راهبردي مؤثر در بهره وري خدمات به شهروندان

شهرستان قدس-مژگان عليقارداشي

ميثم آل حبيب مدير اداره ارتباطات و امور بين‌الملل شوراي اسلامي و شهرداري قدس، ضمن اشاره به نقش روابط عمومي در سازمان، به تشريح اقدامات اين اداره در انعکاس فعاليتهاي سازمان پرداخت و ديدگاه هايش را در اين خصوص تشريح کرد.

آل حبيب با تأکيد بر نقش حياتي روابط عمومي‌ها در فضاي رسانه‌اي امروز جامعه، گفت: روابط عمومي ها با انعکاس عملکرد سازمان به عنوان خروجي ملموس و اجراي خط مشي هاي هوشمندانه براي پوشش کامل اقدامات به شهروندان به عنوان چشم بينا و ناظر جامعه شهري نقش مؤثري را ايفا ميکنند.

وي افزود:امروزه روابط عمومي با ايفاي نقش اطلاع‎رساني صحيح و حرفه‌اي مي‌تواند عاملي براي کسب اعتماد مردم و تنوير افکار عمومي، مشاور و ياري‎رسان مديران در ايجاد درک بهتري از وضع موجود براي اتخاذ تصميماتي اثر بخش مطرح شود.

مدير اداره ارتباطات و امور بين‌الملل شوراي اسلامي و شهرداري قدس تصريح کرد:ارتباطات امروزه به عنوان يکي از بنيادي‎ترين عناصر تقويت کننده بازدهي، از دانش‌ها، علوم و ابزارهاي گوناگون بهره مي‎برد و هنگامي به اهداف تعيين شده خود دست مي‎يابد که بتواند از همه ابزارهاي موجود بهره گيرد.

وي در ادامه بيان داشت:ايجاد رويکردي مثبت نسبت به اقدامات سازمان خدمات‎رسان شهرداري به منظور ايجاد همراهي اجتماعي از مهمترين عوامل پيشرفت و توسعه در شهرها است و توليد محتواي مناسب براي تغذيه رسانه‎هاي جمعي اهميتي روزافزون و دو چندان پيدا کرده که در همين راستا اتخاذ رويکردهاي اطلاع‌رساني متفاوت نسبت به گذشته با هوشياري و تلاشي مضاعف ضرورت يافته است.

آل حبيب خاطر نشان کرد: روابط عمومي‌ به عنوان رابط مردم و مسئولين، با لحاظ کردن تمامي اصول حرفه‌اي در امر اطلاع‎رساني، توليد اخبار و اخلاق حرفه‌اي و به دور از اغراق و سياه نمايي و بهره‌گيري از فناوري و ابزارهاي جديد، سرعت، دقت و جامعيت را در محتواي اخبار توليدي خود به کار مي گيرند.

وي افزود: به همين منظور اين اداره با بهره‌گيري از نيروي انساني کارآمد در 5 مرحله تهيه عکس و خبر، طبقه بندي و آرشيو موارد توليدي، انعکاس در فضاي مجازي و سايت، انعکاس در روزنامه‌ها و نشريات و در نهايت جمع‌بندي و ارائه گزارش اقدام به توليد و انتشار اخبار و محتواي توليدي مي‌کند که تمامي اين مراحل با دقت و حساسيت بالايي انجام مي‎پذيرد.

مدير ارتباطات و امور بين‌الملل شوراي اسلامي و شهرداري قدس، تاکيد کرد: رويکرد اين اداره همواره رعايت عدالت خبري در ميان تمامي مديران ارشد و مياني مجموعه مديريت شهري قدس، اعضاي شوراي اسلامي شهر و معاونت ها، ادارات و سازمان ها بوده و اخبار و اقدامات بدون هيچ‌گونه ملاحظه‌اي و صرفا به ترتيب حادث‎شدن منتشر و منعکس مي‎شود.

وي در پايان بيان داشت: مسلما اداره ارتباطات به عنوان مجري بخشي از وظايف مدير سازمان، دنبال کننده سياستها و چارچوب‎هايي است که موجب مي‎شود ارتباط مؤثرتري با مخاطبان سازمان شکل گيرد و با توجه به نگرش ويژه شهردار محترم قدس همواره تلاش مي‎گردد مجموعه اقداماتي که در حوزه ارتباطات اجرايي مي‎گردد، از کيفيت و سرعت خوبي برخوردار باشد.

نظر شما