شناسهٔ خبر: 33015443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شیراز با نماینده ولی‌فقیه فارس / اجازه سرکشی دانشجویان به مناطق محروم شیراز را هم نمی‌دهند

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شیراز در نشستی با آیت الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نمایندگان تشکل دانشجویی شیراز در نشستی صمیمانه با آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به بیان دیدگاه‌های خود با موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی استان پرداختند.

رحیم خدابخشی، دبیر مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) دانشگاه شیراز در این دیدار گفت: متاسفانه با وجود سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات امام جمعه فقید مبنی بر لزوم توجه به مناطق‌محروم شیراز و جلوگیری از گسترش شکاف‌طبقاتی بین مناطق مختلف شهر، روندی که شیراز در دهه گذشته طی کرده و همچنان با قدرت آن را ادامه می‌دهد، بی توجهی به مناطق‌جنوبی شهر و توسعه افسارگسیخته مناطق مرفه شهری است.

خدابخشی مطرح کرد: به باور ما ادامه روند کنونیِ توسعه شیراز، جدای از آنکه با مبانی اعتقادی و گفتمانی انقلاب اسلامی مبنی بر توجه بیشتر به محرومان و مستضعفان منافات دارد، چالش‌های اجتماعی و حتی امنیتی متعددی را شکل خواهد داد. چالش‌هایی که البته به هنگام وقوع (همچون سیل شیراز) تمامی بسترسازان آن، از زیرِ بار پذیرش ِمسئولیت آن شانه خالی خواهند کرد.


اجازه سرکشی دانشجویان به مناطق محروم شیراز را هم نمی‌دهند

دبیر مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) دانشگاه شیراز مطرح کرد: در آخرین ماه‌های سال پایانی دهه پیشرفت و عدالت کار در این شهر به جایی رسید که در اقدامی غیر قانونی، حتی اجازه بازدید دانشجویان از مناطق‌محروم شهر همچون سعدی هم داده نمی‌شد. کار به جایی رسیده که آقایان خودشان که به مناطق محروم سرکشی نمی‌کنند هیچ! حتی اجازه سرکشی دانشجویان به مناطق محروم شیراز را هم نمی‌دهند.
 
این فعال دانشجویی اظهار کرد: کار به جایی رسیده که وقتی دانشجویان انقلابی به دادخواهی رفتگران‌مستضعف‌شهر جدید‌صدرا می‌روند، مسئولین مربوطه به جای پاسخگویی، به سازماندهی اعوان و انصار خود جهت ایجاد درگیری و بازداشت‌دانشجویان روی می‌آورند. این‌ها نشانه‌های نگران کننده‌ای است، نشانه‌هایی نگران کننده نه تنها از دوری از آرمان‌های انقلاب، که از ابتدائیات وظایف یک مسئول؛ والبته اگر گمان برده اند می‌توانند با این اقدامات نابخردانه صدای‌دانشجو را قطع کنند از همین جا بدانند که سخت در اشتباه اند.

وی با اشاره به شفافیت و مقابله با‌تعارض‌منافع اصل اساسیِ مبارزه با فساد بیان کرد: جای بسی تاسف است که نمایندگان‌شیراز در مجلس شورای اسلامی با وجود همه شعار‌ها و بلوف‌های صدمن غاز سیاسی شان، هنوز حاضر نیستند حتی رای خود را برای موکلانشان شفاف سازند. با وجود آنکه شعار می‌دهند دانستن حق مردم است، مردم هنوز نمی‌دانند وکلایشان به چه رای می‌دهند؟ چگونه رای می‌دهند؟ برای این حق الوکاله ماهی چقدر می‌گیرند؟ آیا غیر از وکالت عموم مردم در مجلس، در گوشه و کنار، وکالت خصوصی هم برای واردات و مجوز ساخت و ساز و ... می‌پذیرند یا نه؟

خدابخشی در ادامه تصریح کرد: عین همین مسئله راجع به شورای‌شهر نیز صدق می‌کند. اگرچه شورای شهر مصوبه‌ای به اسم شفافیت را به تصویب رساند، اما متن مصوبه بیشتر به تمسخر‌شفافیت و مقابله با تعارض منافع شبیه بود تا خود آن!

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز اظهار کرد: نتیجه این تعارض منافع‌ها در شیراز می‌شود تخریب‌باغات‌شهر، ساخت برج‌های‌تجاری، ساخت سد‌تنگ‌سرخ در بالا دست شهر واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های شاغلین شهرداری و مفسده‌های متعددی که همگی شاهد آن بوده اند و بوده ایم و راست و چپ هم ندارد.

وی افزود: مطالبه ما از نماینده، ولی فقیه در استان فارس ورود جدی و فنی به مسائلی است که آینده شهر را می‌سازد. یقینا تریبون نماز جمعه و پشتوانه مردمی شما می‌تواند معادلات شهر را به نفع مردم تغییر دهد.


نمایش فیلم‌هایی در راستای سند ۲۰۳۰ در حوزه هنری انقلاب

خدابخشی تاکید کرد: حوزه‌هنری‌انقلاب‌اسلامی فارس که در واقع باید محل امنی باشد برای تمام هنرمندان انقلابی استان باشد، متاسفانه شاهد اتفاقاتی بوده که در عمل باعث شده جمعی از دغدغه‌مندان شایسته عرصه انقلاب از این محل طرد بشوند. متاسفانه در دوران ریاست فعلی حوزه‌هنری مشخصا از سال ۹۵ تاکنون شاهد اخراج و کنار گذاشتن حدود سی‌نفر از دغدغه‌مندان عرصه هنر انقلاب بوده ایم.

این فعال دانشجویی افزود: گزارش‌های تاسف باری هم مبنی بر نمایش فیلم‌هایی در راستای سند ۲۰۳۰ در این حوزه داشتیم که لازم است توسط مسئولان پیگیری شود.

خدابخشی یادآور شد: در فضای رسانه‌ای استان گزارش‌های مستندی راجع به برخی تخلفات (نظیر اتاق‌بازرگانی استان، برخی قراردادهای‌شهرداری و واگذاری مجمتع‌ایثار بنیاد شهید که فلسفه تاسیس اش خدمت رسانی جانبازان بوده، اما اکنون به نهاد‌های مختلف اجاره داده شده و به محل درآمدزایی برای بنیاد‌شهید بدل گشته و ...) منتشر شده است، علی رغم آنکه افکار عمومی انتظار برخورد با این مسائل را دارد.

دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز تصریح کرد: دادستانی هیچ پیگیری نسبت به این تخلفات انجام نداده است. وقتی دادستانی که باید مدعی‌العموم باشد راجع به تخلفات سازمان‌ها سکوت پیشه می‌کند، امید مردم برای اصلاح امور به ناامیدی بدل می‌شود.

وی گفت: دادستانی، به عنوان مدعی العموم باید در صف اول مقابله با تخلفات و مفاسد دستگاه‌های وابسته به حاکمیت باشد. از نماینده، ولی فقیه در استان فارس انتظار می‌رود به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان، با ارشاد دستگاه قضائی استان، مانع از شکل گیری فضای ناامیدی در افکار عمومی شوید.
 

نظر شما