شناسهٔ خبر: 33014624 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 پرداخت حدود چهار هزار فقره تسهيلات مضاربه بانک ملي

بانک ملي - بانک ملي ايران در يک ماه نخست سال جاري، حدود چهار هزار فقره تسهيلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادي پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومي بانک ملي ايران، اين بانک در راستاي حمايت از تجارت داخلي کشور و بخش هاي مختلف اقتصادي و همچنين همسويي با اهداف کلان دولت جهت حمايت از بازار اشتغال، تعداد سه هزار و935 فقره تسهيلات مضاربه پرداخت کرده که ارزش ريالي آن به دو هزار و 609 ميليارد ريال مي رسد.

اين در حالي است که بانک ملي ايران در سال 97، تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهيلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 ميليارد ريال پرداخت کرده است تا بدين ترتيب سهمي در رونق تجارت داخلي و بازار کسب و کار کشور داشته باشد.

بازديد مدير عامل بانک توسعه صادرات از شرکت خدمات انفورماتيک

بانک توسعه صادرات - مديرعامل بانک توسعه صادرات با همراهي چند تن از مديران اين بانک از شرکت خدمات انفورماتيک بازديد و بر توسعه همکاري‌ها و استفاده از فناوري‌هاي جديد از جمله بلاک‌چين تاکيد کردند.به گزارش روابط عمومي بانک توسعه صادرات ، در اين ديدار، صالح آبادي بر عزم بانک توسعه صادرات جهت استفاده از فناوري هاي روز، از جمله بلاکچين اشاره نموده و رويکرد جدي بانک به مقوله بانکداري باز را، مورد تاکيد قرار داد.

در اين ديدار، سروش، عضو هيات مديره ناظر بر IT، خانم عدالت، مدير فناوري اطلاعات و احمدي مدير اداره تدارکات بانک نيز حضور داشتند؛ مديران ارشد بانک توسعه صادرات، ضمن بازديد از سايت‌هاي عملياتي شرکت، با نقش محوري شرکت خدمات انفورماتيک در ارائه سرويس‌هاي بانکي و بين بانکي آشنا شدند.

سيد ابوطالب نجفي، مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک نيز در اين ديدار اين نشست‌ها را گام موثري جهت گسترش تعاملات و بهره مندي از تجارب طرفين براي ارائه خدمات بهتر به مشتريان شبکه بانکي ارزيابي نمود و خواستار توسعه روابط در عرصه هاي مختلف شد.

دفاع وزير راه و شهرسازي از کارآيي تسهيلات بانک مسکن

بانک مسکن - وزير راه و شهرسازي از عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهيلات ساخت وساز در بافت فرسوده دفاع کرد و اين تسهيلات را ابزار موثري براي رونق بخشي به فرآيند نوسازي محلات و واحدهاي مسکوني قديمي عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي، در پاسخ به برخي انتقادها مبني بر ناکارآمد بودن تسهيلات ساخت مسکن در بافت هاي فرسوده اين تسهيلات را به عنوان يکي از موثرترين محرک ها در ساخت واحدهاي مسکوني جديد در محلات و محدوده هاي هدف نوسازي اعلام کرد که طي سال هاي اخير بيشترين ميزان از اين تسهيلات از سوي بانک مسکن به متقاضيان پرداخت شده است.پيش تر انتقادهايي در فضاي مجازي نسبت به کارکرد تسهيلات نوسازي بافت فرسوده که توسط بانک مسکن پرداخت مي شود مطرح شده بود اما آنطور که وزير راه و شهرسازي مي گويد اين تسهيلات در رونق بخشي به فرآيند بازآفريني شهرها نقش موثر داشته است.

با توجه به اينکه براساس مصوبه هيأت وزيران در سال 93، دولت موظف به پرداخت يارانه سود به بانک هاي عامل پرداخت کننده تسهيلات نوسازي به منظور تامين تسهيلات ارزان قيمت(تسهيلات با نرخ سود 9 درصد) ساخت مسکن در بافت هاي فرسوده است اما طي همه سال هاي سپري شده بعد از اين مصوبه تاکنون ريالي از بابت تامين يارانه سود تسهيلات نوسازي به بانک هاي عامل تزريق نشده است.

جابجايي شعبه زرافشان شمالي بانک اقتصادنوين

بانک اقتصاد نوين - با مجوز بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و با هدف بهينه سازي شبکه شعب بانک اقتصادنوين، شعبه زرافشان شمالي اين بانک به محل جديد منتقل و از اين پس با نام شعبه "دادمان" فعاليت خواهد کرد. به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، تمامي سوابق، مستندات و پرونده‌هاي مشتريان شعبه زرافشان شمالي بانک اقتصادنوين به شعبه دادمان واقع در شهرک قدس، بلوار دادمان، نبش خيابان بوستان، پلاک 31.2 منتقل شد.

تقدير مديرکل بهزيستي استان گلستان ازبانک پارسيان شعبه گرگان

بانک پارسيان - ابراهيم غفاري، مدير کل بهزيستي استان گلستان با ارسال لوح تقدير، از کارکنان بانک پارسيان شعبه گرگان به دليل همکاري و همراهي موثر در اشتغالزايي و توانمند سازي مددجويان و معلولين گروه هاي هدف اين سازمان تقدير کرد.به گزارش روابط عمومي بانک پارسيان ،در بخشي از اين تقديرنامه، خطاب به رييس شعبه گرگان آمده است : از جانب خود و به نيابت از سوي خانواده بزرگ سازمان بهزيستي، مراتب قدرشناسي خود را با اهداي اين لوح سپاس تقديم مي دارد. نيل به استجابت دعا و توفيق روز افزون حضرتعالي را در مسير تحقق اهداف متعالي نظام جمهوري اسلامي از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

توليد رمز يکبار مصرف با " رمزنت" بانک شهر

بانک شهر - معاون برنامه ريزي و فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به تاکيدات بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر استفاده مشتريان شبکه بانکي از رمزهاي يکبار مصرف براي تبادلات مالي بر بستر اينترنت،گفت:مشتريان بانک شهر مي توانند براي بالا بردن امنيت تراکنش‌هاي بانکي خود از نرم افزار" رمزنت" اين بانک استفاده کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي بانک شهر،جواد عطاران با تاکيد بر اينکه شعار" نوآوري در خدمت" همواره سرلوحه خدمات ارايه شده از سوي اين بانک بوده است،افزود:در همين راستا نرم افزار" رمزنت" بانک شهر به منظور حفظ امنيت رمز دوم کارت‌هاي بانکي مشتريان و جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي از آنان طراحي شده است.

وي با بيان اينکه مشتريان بانک شهر مي توانند اين نرم افزار را براي گوشي هاي هوشمند خود از بازارهاي معتبر play store و کافه بازار دريافت کنند،تصريح کرد: نرم افزار" رمزنت" در حال حاضر براي گوشي هاي با سيستم عامل اندرويد تهيه شده است؛اما در تلاش هستيم بتوانيم با رفع موانع موجود اين قابليت را براي گوشي هاي با نرم افزار ios نيز فراهم کنيم.

نظر شما