شناسهٔ خبر: 33011388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بر اساس رتبه‌بندی جدید لایدن؛

دانشگاه تبریز در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت

بر اساس رتبه‌بندی جدید لایدن در سال ۲۰۱۹، دانشگاه تبریز در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لایدن در رتبه بندی جدید در سال ۲۰۱۹؛ در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام ۲۶ دانشگاه ایران در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آن‌ها است.

براساس این رتبه‌بندی ۲۶ دانشگاه ایران در میان ۹۶۳ مؤسسه آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که از دانشگاه‌های ایران؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم‌پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان ۱۰ دانشگاه ممتاز در بحث تأثیر علمی شناخته شده‌اند.

بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۱۹ لایدن دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است؛ دانشگاه شانگ‌های و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین جایگاه این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت می‌شود؛ انتخاب دانشگاه‌ها توسط لایدن براساس تعداد انتشارات صورت گرفته در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بوده است.

لازم به ذکر است، در رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۸ نیز تعداد ۲۳ دانشگاه از ایران در جمع ۹۳۸ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود که در آن دوره دانشگاه تبریز رتبه ۵۷۲ دنیا را به‌دست آورده بود.

نظر شما