شناسهٔ خبر: 3299500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

نيازمند ايجاد بنادر ديگري در ساحل جنوب کشور هستيم

صاحب‌خبر -

وزير راه و شهرسازي گفت: در زمينه بنادر هرمزگان، علاوه بر بندر شهيد رجايي نيازمنديم بنادر ديگري در ساحل جنوب ايران ايجاد شود، چون تمرکز جمعيتي در بندرعباس مي تواند مشکلاتي ايجاد کند و بايد نقاط متعدد توسعه در ساحل داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، دکتر عباس آخوندي در نشست شوراي اداري هرمزگان، بيان کرد: رئيس جمهور دستور توسعه بندرجاسک را صادر کرده و بندرلنگه هم قابل توسعه است و توسعه بنادر ديگري در اين استان مي تواند مورد بررسي قرار گيرد.

وزير راه و شهرسازي افزود: ما کريدور توسعه اي را طراحي کرده ايم که از منطقه چابهار و شرقي ترين نقطه ساحل جنوبي ايران تا غربي ترين منطقه اين ساحل در خرمشهر امتداد دارد و اين محور در حال توسعه است و بايد اين محور ساحلي را توسط بزرگراه ها به هم متصل کنيم.

آخوندي تصريح کرد: در اين خصوص اقدامات خوبي در هرمزگان انجام شده و 100 کيلومتر بزرگراه بين عسلويه تا بندرلنگه احداث شده است که مي تواند وضعيت اين منطقه و استان را تغيير دهد.

وي خاطرنشان کرد: اگر ظرفيت بندرعباس در کوتاه مدت به 150 ميليون تن بار برسد، معادل آن بايد شبکه پس کرانه داشته باشيم و نياز به بازنگري کلي در شبکه حمل و نقل و سيستم پايانه هاي استان وجود دارد.

نظر شما