شناسهٔ خبر: 32494371 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار اردیبهشت ۹۸

قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با افزایش روبه‌رو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با افزایش روبه‌رو بوده است. در ادامه این قیمت ها را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار اردیبهشت ۹۸ به چه صورت است.

قیمت خودرو در حاشیه بازار اردیبهشت ۹۸

در حالی که ایران خودرو و سایپا با شروع سال جدید فروش فوری محصولات خود را آغاز کرده اند، همچنان شاهد روند صعودی رشد قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد هستیم.

به نظر می رسد افزایش تولید، افزایش عرضه و همچنین طرح های مختلف فروش فوری و پیش فوری نتوانسته عطش بازار را کاهش دهد. در حالی که بسیاری از افراد عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان را دلیل گرانی اخیر می دانند، کارشناسان به افزایش تقاضا از سوی دلالان اشاره می کنند.

پراید ۱۳۲

پراید ۱۳۲

شرکت های ایران خودرو و سایپا سال گذشته تصمیم به فروش فوری محصولات خود با قیمت حاشیه بازار گرفتند. در زمان اعلام قیمت های حاشیه بازار، تنها ۵ درصد اختلاف میان آن ها و قیمت خودرو در بازار آزاد وجود داشت. در حال حاضر این اختلاف افزایش پیدا کرده که انتظار می رود باعث افزایش قیمت رسمی خودروها در هفته های آینده شود.

با توجه به روند کنونی و همچنین تشدید تحریم ها، انتظار می رود در هفته های آینده همچنان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد باشیم. علاوه بر این موضوع، افزایش قیمت بنزینی در ماه آینده نیز می تواند دلیلی بر افزایش قیمت خودروهای کم مصرف در بازار شود.

قیمت خودرو اردیبهشت ۹۸

در ادامه لیست قیمت برخی خودروهای تولید داخل را مشاهده می کنید:

قیمت خودرو اردیبهشت ۹۸

قیمت خودرو اردیبهشت ۹۸

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به روند کنونی، احتمال افزایش قیمت این خودرو به بالاتر از ۱۱۰ میلیون تومان نیز وجود دارد.

نظر شما درباره قیمت خودرو اردیبهشت ۹۸ چیست؟

لینک کوتاه:

نظر شما