شناسهٔ خبر: 32482899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه | دانشجو و کتاب

همه دانشگاهیان دانشگاه امام خمینی(ره) عضو کتابخانه هستند

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: خوشبختانه همه دانشجویان، اساتید و کارمندان عضو کتابخانه دانشگاه هستند و می‌توانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

عباسعلی زارعی، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و مدارک علمی دانشگاه امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فعالیت های کتابخانه این دانشگاه گفت: خوشبختانه در دانشگاه بین المللی امام خمینی همه دانشجویان عضو کتابخانه دانشگاه هستند و جزو کاربران فعال محسوب می‌شوند. علاوه بر دانشجویان اساتید و کارمندان دانشگاه هم عضو کتابخانه هستند و می‌توانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه امام خمینی قزوین (ره) مطرح کرد: همچنین محققان و پژوهشگران هم با ارائه معرفی نامه می‌توانند ازخدمات کتابخانه استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: کاربران کتابخانه بیشتر کتب و سرفصل‌های درسی را مطالعه می‌کنند، اما به دلیل تنوع کتاب‌های کتابخانه، کتاب‌های تاریخی، مذهبی و... مراجعه کنندگان خاص خود را دارند.

زارعی با اشاره به روز شدن کتاب‌های کتابخانه افزود: با توجه به رشد روز افزون تولیدات علمی و افزایش تکنولوژی نوین و تنوع بسته‌های ارائه اطلاعات، به روز رسانی مبانع به ویژه در کتابخانه‌های دانشگاهی بیشتر احساس می‌شود به همین جهت تهیه و تامین بانک‌های اطلاعات و خرید منابع روز آمد از از برنامه‌های کتابخانه است که در این راستا سالانه در نمایشگاه کتاب نسبت به خریداری منابع چاپی و الکترونیکی اقدام می‌شود.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه امام خمینی قزوین (ره) در ادامه خاطرنشان کرد: خدماتی به نام طرح تامین مدرک فراهم شده است و دانشجویان و اساتید می‌توانند با مراجعه به پورتال کتابخانه یا بخش مجموعه سازی نسبت به سفارش منابع درسی اقدام کنند که حداقل زمان ممکن این منابع در اختیار آن‌ها قرار می گیرد.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه امام خمینی (ره) با اشاره به پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه بیان کرد: پایگاه‌های اطلاعاتی لاتین و فارسی در سطح دانشگاه در دسترس است.

وی افزود: همچنین ما نسبت به خرید کتاب‌های الکتریکی اقدام کردیم و دانشجویان می‌توانند با عضویت درپورتال کتابخانه نسبت به مرور این منابع اقدام کنند.

زارعی تاکید کرد: برای استفاده از پایان نامه‌ها در بخش نشریه و پایان نامه سسیستم امکانات فراهم شده است. اگر برای کاربران مقدرو نباشد که در کتابخانه حضور داشته باشند می‌توانند این منابع را از طریق انلاین سامانه گنج مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران مشاهده و استفاده کنند.

نظر شما