شناسهٔ خبر: 32478484 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 مسابقات کشتي آزاد قهرماني آسيا

قهرماني مقتدرانه ايران

تيم ملي کشتي آزاد ايران، مقتدرانه بر سکوي نخست رقابت هاي قهرماني آسيا ايستاد.

در ادامه رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني بزرگسالان آسيا در چين و در روز دوم اين مسابقات ، روز گذشته نمايندگان کشورمان در 5 وزن دوم به مصاف حريفانشان رفتند که يدالله محبي در وزن 125 کيلوگرم با پيروزي در ديدار فينال، به عنوان قهرماني رسيد.

در وزن 125 کيلوگرم يداله محبي در دور نخست با نتيجه 11 بر صفر از سد مظفر ژاپويف از قرقيزستان گذشت. وي در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر دونگ هوان کيم از کره جنوبي را مغلوب کرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. محبي در اين مرحله مقابل حسن بوي رحيم اف از ازبکستان نيز با نتيجه 11 بر صفر پيروز شد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار فينال با نتيجه 2 بر يک ژي وي دنگ دارنده مدال نقره جهان و بازي هاي آسيايي از چين را با نتيجه 2 بر يک از پيش رو برداشت و به مدال طلا دست يافت.

پيش از اين در وزن 61 کيلوگرم بهنام احسان‌پور، کامران قاسم‌پور در 86 کيلوگرم و عليرضا کريمي در 92 کيلوگرم صاحب مدال طلا شده بودند. در وزن 74 کيلوگرم نيز محمد نخودي به مدال برنز رسيده بود.

آزادکاران کشورمان در 5 وزن اول صاحب 3 مدال طلا توسط رضا اطري (57)، بهمن تيموري (79) و رضا يزداني (97 کيلوگرم) و 2 برنز (پيمان بياباني - 65 و يونس امامي - 70 کيلوگرم) شده بودند.

بدين ترتيب تيم ملي ايران با کسب 7 مدال طلا و 3 برنز به مقام قهرماني رسيد.

بوديمير داستان گولچ را تکرار مي‌کند؟

ماريو بوديمير، مهاجم کروات پرسپوليس در حالي راهي کشورش شده است که در چند روز اخير بارها از مسئولان باشگاه پرسپوليس خواسته بود تا مقدمات حضور خانواده‌اش در ايران را فراهم کنند، اما اين اتفاق رح نداد و او هم بي‌سروصدا راهي کشورش شد.

باشگاه پرسپوليس که هزينه هنگفتي را بابت رضايت‌نامه بوديمير متحمل شده هنوز پيش‌قرارداد اين بازيکن را به طور کامل پرداخت نکرده و همين موضوع بهانه‌اي شد تا بوديمير به کرواسي برگردد. با توجه به اينکه طبق قانون جديد فيفا چنانچه باشگاهي دو ماه حق و حقوق بازيکن خود را ندهد اين بازيکن حق فسخ قرارداد يک‌طرفه را دارد، ممکن است بودمير اين کار را انجام دهد. از اين جهت که او بيشتر از دو ماهي مي‌شود حقوقش عقب افتاده و از اين موضوع هم شاکي است.

نکته قابل توجه اينکه مسئولان باشگاه پرسپوليس چند روز پيش قصد پرداخت مبلغي به بوديمير را داشتند، اما چون مبلغ مورد نظر کمتر از پيش‌قرارداد او بود، اين بازيکن حاضر به دريافت اين پول نشد و اعلام کرد باشگاه هر وقت پول داشت، پيش‌قراردادش را به طور کامل بدهد. در هر صورت اگر بوديمير با شرايطي که دارد ديگر به ايران برنگشت و به مانند گولچ (مدافع چپ پيشين پرسپوليس) قراردادش را يک‌طرفه فسخ و خواهان پول کل قراردادش شد، نبايد کسي تعجب کند.

فصل پيش هم چنين شرايطي در پرسپوليس وجود داشت و بازيکناني چون بشار رسن، گادوين منشا و بوژيدار رادوشويچ به اضافه مربيان خارجي پرسپوليس چند ماهي حقوق‌ خود را نگرفتند، اما با وجود اين مسئله اقدامي براي فسخ قرارداد خود نکردند؛ شرايطي که به نظر مي‌آيد الان هم در پرسپوليس وجود دارد و خارجي‌هاي اين تيم فعلاً مراعات پرسپوليس را مي‌کنند.

نظر شما