شناسهٔ خبر: 32447147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

ایجاد اختلال آمریکا در روند بازسازی سوریه

شبکه «راشا تودی» در گزارشی با بررسی وضعیت سوریه پس از پایان جنگ با گروه های تروریستی، از تلاش آمریکا برای مانع تراشی و جلوگیری از بازسازی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه راشا تودی روز (سه شنبه) نوشت: با پایان جنگ با گروه های تروریستی و بازگشت آرامش به سوریه، مقامات این کشور عزم خود را برای بازسازی زیرساخت ها و ویرانه های ناشی از درگیری های ۷ ساله جزم کرده اند.
با این حال دولت آمریکا می کوشد با اعمال تحریم های بیشتر و جلوگیری از رسیدن مواد اولیه به سوریه روند بازسازی در این کشور را مختل کند.
بر این اساس تحریم های آمریکا سال گذشته مشکلات عدیده ای را برای مردم سوریه به وجود آورد و آنها سرمای زمستان را در نبود گاز، نفت و سوخت کافی برای گرم نگاه داشتن خود به پایان بردند.
در حال حاضر منابع اصلی انرژی در سوریه که در شرق فرات واقع است تحت کنترل گروه های کرد است و تانکرهای حمل سوخت تنها در ازای پرداخت مبالغ هنگفت مجاز به پر کردن مخازن خود از میدان های نفتی این منطقه هستند.
این که دولت سوریه به منابع سرزمینی خود دسترسی ندارد، طرحی است که از سوی آمریکا و همپیمانانش به اجرا درآمده است.
ارتش آمریکا با اشغال مناطق شرق فرات و سپردن کنترل آن به کردهای سوریه از منابع سوخت به عنوان اهرم فشاری به دولت سوریه استفاده می کند.
در شرایطی که روسیه و ایران به عنوان حامیان نظام سوریه می کوشند مواد مورد نیاز این کشور از جمله نفت را تامین کنند، این کشورها با تحریم های آمریکا مواجه می شوند.
به تازگی نیز «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه گفته است که مصر با همکاری آمریکا از عبور نفتکش های ایرانی جلوگیری کرده و مانع عبور آنها از کانال سوئز شده است.
در واقع تحریم ها و تهدیدهای آمریکا متوجه تمام کشورها، شرکت ها، کشتی ها و خدمه ای می شود که به هر نحوی اقدام به صادرات نفت به سوریه کنند.
این در شرایطی است که کشور جنگ زده سوریه به شدت نیازمند منابع انرژی و مواد اولیه برای بازسازی زیرساخت ها و مناطق ویران شده است.
آمریکا می کوشد با دستاویز قرار دادن قطعنامه های شورای امنیت بیشترین فشار را به «بشار اسد» وارد کرده و مانع هر گونه سازندگی و پیشرفت در سوریه شود.
واشنگتن به خوبی واقف است که بیشترین زیان ناشی از این فشارها متوجه مردم عادی است.
همانگونه که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه وقت آمریکا در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد هدف اصلی تحریم ها، به پا کردن یک شورش مردمی علیه بشار اسد بوده است.
این در حالی است که پس از سال ها جنگ و ویرانی، مردم سوریه خواهان داشتن یک کشور امن و با ثبات اند تا در آن بتوانند زندگی عادی خود را از سربگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما