شناسهٔ خبر: 32410603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

با نصب بنر در ملا عام

فروش آدم در مازندران

گوناگون

در چند روز اخیر عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که از نظر فرهنگی، تکان دهنده است. در بابلشهر مازندران، بلبورد تبلیغاتی نصب کرده اند که...

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی: در چند روز اخیر عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که از نظر فرهنگی، تکان دهنده است. در بابلشهر مازندران، بلبورد تبلیغاتی نصب کرده اند که بالایش نوشته شده: «زیبایی تان را به رخ بکشید» زیر این تابلو و روی یک سکو، صندلی گذاشته اند و دختر خانمی با آرایش و لباس نامتعارف، روی آن صندلی و دقیقا زیر آن عبارت نشسته است.

به گزارش بولتن نیوز، به نظر می رسد آنهایی که آن بیلبورد را ساخته و آن دخترک را زیرش نشانده اند، دقیقا می خواستند این را گزاره ها را بگویند. «کالا: انسان. جنس کالا: زن. کاربرد: رفع غریزه جنسی به هر نحوی، در هر جایی.» وگرنه چه دلیل دیگری می توان از فریاد زدن زیبایی یک دختر در ملا عام داش؟ چه نیتی غیر از این، برای تشویق دیگران به خودنمایی است؟

ماجرا، قبل از داستان جنسیت و مرد و زن شدن است. صحبت سر آدمیت است. اینها صریحا دارند آدم فروشی را فریاد می زنند. تبدیل شدن انسان به کالا را تشویق می کنند. که برای دوزار ده شاهی، خودت را و حیثیتت را بفروش. این ها دارند به زعم خودشان، قوانین دنیای جدیدشان را این شکلی به بقیه آدم ها یاد می دهند. تا تکثیر شوند. تا همه را کالا کنند.

و عجیب است که داریم به دوران هرکی هرکی شدن برمیگردیم. انگار آن شهر و دیار، نه مسئولی دارد، نه متولی، نه دلسوزی. آیا آن شهر کسی را ندارد که دلش برای انسانیت بسوزد؟ که اینطور اجازه می دهند آدمیت را به فروش برسانند؟ متولیان فرهنگی شهر، امام جمعه شهر، مومنین، و انسان های آزاده کجایند که این اسفل السافلین ها، آدم ها را به حراج گذاشته اند؟

اگر امروز جلوی این نقطه سیاه را نگیریم، کم کم که تبدیل به جزئی از زندگی و تمایلات مردم شد، دیگر نمی شود کاریش کرد. می شود لکه سیاه. و دائم بزرگتر می شود. آنقدر بزرگ که ما را هم می بلعد. برای رستگاری خودمان هم که شده نگذاریم اینگونه انسانیت را به حراج بگذارند.

انتهای پیام /#

نظر شما