شناسهٔ خبر: 32404861 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا

پيروزي مقابل الاهلي، شاه کليد صعود پرسپوليس

صاحب‌خبر -

دو تيم الاهلي عربستان و پرسپوليس در شرايطي امشب در نخستين ديدار دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم مي‌روند که در ديدار رفت پرسپوليس با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد. با اين برد، اميدها براي راهيابي پرسپوليس به مرحله حذفي زنده شد و الاهلي نيز در قعر جدول جاي گرفت تا اين ديدار براي نماينده عربستان، حکم مرگ و زندگي داشته باشد و اين تيم در صورت شکست در بازي امشب، شانسي براي صعود از مرحله گروهي نخواهد داشت.

پرسپوليس در حساس‌ترين مقطع فصل، به بهترين فرم خود رسيده و در 6 ديدار گذشته در ليگ ايران و آسيا به 5 پيروزي دست يافته است. برد پرسپوليس در ديدار امشب، سرخپوشان را در جمع 2 تيم نخست گروه قرار مي‌دهد و در صورت تساوي پاختاکور ازبکستان با السد قطر، نماينده ايران مي‌تواند در آسيا نيز صدرنشين گروه شود. البته پيروزي سرخپوشان ايران در اين ديدار، شاه کليد صعود از مرحله گروهي خواهد بود و برانکو نمي خواهد که کار تيمش به اما و اگرهاي روز پاياني بکشد.

الاهلي حريف اين هفته پرسپوليس در وضعيتي بحراني به سر مي‌برد. خورخه فوساتي سرمربي اوروگوئه‌اي اين تيم پس از 2 شکست پياپي مقابل پرسپوليس و الهلال از کار برکنار شد و يوسف عنبر بازيکن سابق تيم ملي عربستان به صورت موقت هدايت اين تيم را بر عهده گرفته.اين مربي در نخستين گام در ليگ عربستان موفق به شکست دادن الوحده شد.اين تيم در رتبه پنجم ليگ اين کشور قرار دارد و کورسوي اميدي براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده دارد.

پرسپوليس در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا، 18 بار با تيم هاي عربستاني ديدار داشته که همه چيز برابر است و حاصل اين تقابل ها 6 برد، 6 مساوي و 6 شکست بوده است. پرسپوليس هيچگاه مقابل الاهلي بازنده نبوده و در 3 جدال با اين تيم صاحب 2 پيروزي و يک تساوي شده است.الاهلي برابر تيم هاي ايراني سابقه خوبي داشته و در 19 بازي برابر اين تيم ها 9 پيروزي، 4 تساوي و 6 شکست به دست آورده است.

بازيکنان پرسپوليس در اين ديدار بايد جانب احتياط را رعايت کنند زيرا 6 بازيکن اين تيم، يک کارته هستند. سيدجلال حسيني، شجاع خليل زاده، مهدي شيري، مهدي ترابي ، بشار رسن و ماريو بوديمير در صورت دريافت کارت زرد در اين ديدار، بازي بعدي پرسپوليس در آسيا را از دست خواهند داد.

بررسي تغييرات احتمالي ترکيب الاهلي

تيم الاهلي احتمالا با يک تغيير در ترکيب خود نسبت به بازي رفت تيم به ميدان خواهد رفت.

اين تيم عربستاني روزهاي شلوغي را پشت سرمي‌گذارد و در يک بازه 21 روزه 7 بار در بازي‌هاي رسمي به ميدان رفته و همين فشردگي سبب شده تا کادر فني اين تيم به طور چرخشي از بازيکنان استفاده کند، هر چند مصدوميت چند بازيکن محدوديت‌هايي در اين زمينه براي کادر فني اين تيم به وجود آورده است.

الاهلي با فوساتي با آرايش‌هاي متنوعي به ميدان مي‌رفت تا جايي که در برخي ديدارهاي ليگ آرايش 2-4-4 لوزي و خطي مورد استفاده قرار مي‌گرفت و در بازي‌هاي حساس و سخت آرايش 1-3-2-4 در دستور کار قرار داده مي‌شد. الاهلي حتي با آرايش 2-3-5 در دو بازي ليگ قهرمانان مقابل السد و پاختاکور به ميدان رفته با اين حال قابل پيش‌بيني است که به مانند بازي رفت با پرسپوليس، باز هم بازي با آرايش 2-4-4 خطي در دستور کار بازيکنان اين تيم باشد.

درون دروازه الاهلي، محمد العويس تنها گزينه مورد وثوق است، چرا که ياسر المسيليم ديگر دروازه‌بان اين تيم به دليل مصدوميت فصل را از دست داده و العويس مقابل پرسپوليس هفتمين بازي خود در 22 روز اخير را تجربه خواهد کرد.

در قلب خط دفاعي عبدالباسط 22 ساله به مانند سه بازي اخير اين تيم در ليگ قهرمانان در ترکيب اصلي خواهد بود وآدريلان سانتوس که در بازي جمعه شب اين تيم در ليگ عربستان به دليل مصدوميت حضور نداشت زوج وي در اين بازي خواهد بود، هر چند ممکن است در نهايت محمد آل فتيل در ترکيب اصلي مورد استفاده قرار بگيرد. در سمت راست خط دفاعي بازي کردن سعيد المولد قابل پيش‌بيني است و در سمت چپ باز هم شاهد حضور حسين عبدالغني 42 ساله در ترکيب اصلي خواهيم بود.

در خط مياني، پائولو دياز که در اصل يک مدافع مياني است بار ديگر به عنوان هافبک تدافعي زوج نوح الموسي خواهد بود و حسين المقهوي ملي‌پوش به دليل مصدوميت اين بازي را از دست داده است.

در جناحين خط هافبک عبدالفتاح عسيري ستاره ملي‌پوش الاهلي به احتمال فراوان به دليل مصدوميت شرايط حضور در اين ديدار را نخواهد داشت تا سلمان الموشر که در بازي رفت با پرسپوليس استراحت داشت در ترکيب اصلي به ميدان برود و عبدالرحمن غريب 22 ساله نيز ديگر وينگر اين تيم باشد. در خط حمله نيز زوج جانيني و عمر السومه گزينه‌هاي اصلي عنبر براي حضور در ترکيب اصلي خواهند بود.

اين ديدار از ساعت 20 در ورزشگاه آل مکتوم دوبي برگزار خواهد شد.

نظر شما