شناسهٔ خبر: 32383930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سلیمانی در گفتگو با دانشجو:

سومین کاروان کمک‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان اعزام می‌شود/ کمبود امکانات اولیه بهداشتی در مناطق سیل زده

نماینده بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در استان خوزستان گفت: سومین و بزرگترین کاروان کمک‌های دانشجویی استان طی روز‌های آتی پس از بسته بندی به خوزستان اعزام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد سلیمانی، نماینده بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: تیم جهادی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی شهرستان گچساران پس از جمع آوری کمک‌های دانشجویی استان به همراه بیش از ۱۵ دانشجو به شهرستان حمیدیه خوزستان اعزام و در این مدت در حال امداد رسانی و توزیع موارد مورد نیاز سیل زدگان روستا‌های حلاف ۱، حلاف، و حلاف ۳ است.

سلیمانی مطرح کرد: دانشجویان استان همچنین با حضور در اردوگاه ثامن الائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه اقدام به توزیع چادر، پشه بند، کلمن‌های آب، زیر انداز، بسته‌های تغذیه‌ای و بهداشتی نظیر (پماد‌های ضد گزیدگی حشرات، دارو، مواد شوینده و ...) می‌کنند. اما متاسفانه همچنان با کمبود شدید شیر خشک، چادر، کلمن آب، پشه بند و امکانات اولیه بهداشتی نظیر حمام و دستشویی مواجه هستیم.
 
نماینده بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در استان خوزستان بیان کرد: خداروشکر با اقداماتی که سپاه و ارتش انجام داده اند آب در مناطق سیل زده در حال فروکش کردن است، اما خانه‌های بسیاری از مردم ویران یا دچار آسیب دیدگی و تخریب شدید شده است.

وی گفت: به ایام گرم تابستانی و همچنین ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم مردم بعد از فروکش کردن آب به دلیل تخریب خانه‌های خود مجبورند به دشت‌ها و صحرا پناه ببرند که به دلیل باز بودن محیط و همچنین شرایط زیست محیطی خوزستان و گرمای تابستان جانوارنی مانند مار و عقرب خطرات جانی مردم بی سرپناه را تهدید می‌کند

سلیمانی با بیان اینکه مردم منطقه عمدتاً دامدار و کشاورز بودند و سیل خسارات فراوانی به آن‌ها وارد کرده اظهار کرد: امیدواریم در پرداخت خسارت‌ها به مردم این منطقه سرعت بیشتر و بهتری اعمال شود. همه سیستم‌های دولتی در منطقه پای کار هستند، اما توجه بیشتری را برای ساماندهی خسارت‌ها و پرداخت‌ها و اطمینان بخشی به مردم می‌طلبد چرا که جریانات معاند که هیچ دلی در گرو مردم ندارند از هر خلاء و نقصی نهایت سوء استفاده را دارند و باید خدمت رسانی پس از سیل پر رنگ‌تر باشد. همچنین گروه‌های جهادی با فروکش کردن آب در مناطق سیل زده در حال برگشت هستند و این شرایط را برای ضدانقلاب و گروه‌های تکفیری راحت‌تر میکند.
 
نماینده بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در استان خوزستان تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما در استان خواستار حضور در منطقه و کمک به سیل زدگان هستند، از فرماندهی سپاه فتح استان درخواست داریم که اجازه اعزام تعداد بیشتری از گروه‌های جهادی دانشجویی استان جهت کار‌های فرهنگی و بالا بردن روحیه سیل زدگان را صادر نمایند و با مدیریت کلان خود جلوی توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب را بگیرند.

وی در خاتمه اظهار کرد: تا کنون دو کاروان بزرگ کمک‌های دانشجویی که توسط دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده بود به مناطق سیل زده کشور اعزام و همچنین سومین و بزرگترین کاروان کمک‌های دانشجویی استان طی روز‌های آتی پس از بسته بندی به خوزستان اعزام خواهد شد.

نظر شما