شناسهٔ خبر: 31892025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

نخستین گزارش بانی فیلم از آمار فروش فیلمها در ابتدای سال 98

«رحمان۱۴۰۰» ضعیف اما صدرنشین گیشه، شکست سنگین «ژن خوک» و «غلامرضا تختی»

صاحب‌خبر -

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: اکران فیلم های نوروزی در حالی در سینماهای کشور ادامه دارد که فیلم «رحمان۱۴۰۰» با وجود صدرنشینی کامنتهای منفی زیادی از حیث ضعفهای ساختاری و محتوایی اش گرفته و «ژن خوک» آخرین ساخته سعید سهیلی هم اگرچه امیدوار به فروش بالا بود، اما فعلاً در قعر جدول جای دارد.

به گزارش بانی فیلم، بر اساس آمار فروش اکران نوروز ۹۸ در نخستین روزهای سال جدید بیش از ۵۹۳ هزارنفر به سینما رفتند تا گیشه به رقم فروشی در حدود هفت میلیارد تومان دست یابد. هر چند این رقم هفت میلیاردی و تعداد تماشاگران با احتساب فروش و تماشاگران فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» محسن امیریوسفی شکل گرفته که از قبل از نوروز روز پرده است و تکنون بیش از سه میلیارد تومان فروخته است.

بر این اساس، «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی تاکنون ١,٣۴٨,٨٠٩,٠٠٠ تومان در تهران و شهرستانها فروخته است. با این وجود حجم زیاد انتقادها از کیفیت نازل این فیلم و ساختار ضعیفش منجر به طرح کامنتهای منفی تماشاگران در فضای مجازی شده است. تمرکز نظرهای منفی بر بازی تصنعی گلزار، شوخی های جنسی و بی مزه بودن فیلم است.

دومین فیلم جدول فروش «متری شیش و نیم»    سعید روستایی در تهران و شهرستانها ١,١٧٩,٣١۴,٠٠٠ تومان فروخته است. از این رقم ٧٧۴,٣٧٨,٠٠٠ تومان مربوط به گیشه تهران است.

«چهار انگشت» حامد محمدی، دیگر کمدی این روزها نیز حدود ۴۴۷ میلیون تومان فروخته که از پیش بینی های قبلی پایین تر است. مروری بر کامنتها نشانگر مقایسه «چهار انگشت» با فیلم شکست خورده سال گذشته سینمای ایران، «خانم یایا» توسط تماشاگران است. ضمن اینکه کاربران اغلب این فیلم را بی مزه و کسالت بار توصیف کرده اند.

«زندانی‌ها» ساخته مسعود دهنمکی نیز به فروش ۲۲۶ میلیون تومان دست یافته است.

«پیشونی سفید ۳» ساخته کودکانه جواد هاشمی نیز بیش از ۸۹ میلیون تومان فروخته است.

در انتهای جدول فروش نیز دو فیلم «غلامرضا تختی» و «ژن خوک» قرار گرفته اند. دو فیلمی که بر خلاف پیش بینی ها نتوانسته اند مردم را علاقه مند به خرید بلیت و تماشا کنند. بر همین اساس «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی ۱۲۲  میلیون تومان تاکنون فروخته و «ژن خوک» سعید سهیلی هم در ناکامی آشکاری تنها ۷۰ میلیون تومان فروخته است.

یادآور می شود؛ «رحمان ۱۴۰۰» در گروه سینمایی ایران، «تختی» به‌ کارگردانی بهرام توکلی در گروه سینمایی استقلال، «چهار انگشت» به ‌کارگردانی حامد محمدی در گروه سینمایی زندگی، «آهوی پیشونی‌سفید» به‌ کارگردانی جواد هاشمی در گروه سینمایی فرهنگ، «ژن خوک» به‌ کارگردانی سعید سهیلی در گروه سینمایی باغ‌ کتاب، «متری شیش‌ و نیم» به‌ کارگردانی سعید روستایی در گروه سینمایی آستارا از شنبه ۲۵ اسفندماه روی پرده رفته‌اند.

اشتراک گذاری در:

نظر شما