شناسهٔ خبر: 31810807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

یادی از حضور گزارشگران NHK ژاپن در «بانی فیلم»

صاحب‌خبر -

گروه خبری کانال NHK ژاپن اسفند ماه سال ۹۰ به بهانه نامزد شدن «جدایی نادر از سیمین» در اسکار و آغاز اکران عمومی‌ این فیلم در ژاپن در دفتر روزنامه «بانی فیلم» حضور پیدا کرده بودند و با مسعود داودی مدیر مسؤول و سردبیر روزنامه «بانی فیلم» نیز گفت وگویی ترتیب دادند. گفت و گویی که چندی بعد از کانال Kai gai از شبکه NHK پخش شد و گزارش انگلیسی این شبکه نیز که توسط مجتبی صنعتی گرفته شده بود، با فاصله از کانال NHK World پخش شد.
در آستانه برگزاری بودن مراسم اسکار در آن مقطع و حضور «جدایی نادر از سیمین» و اصغر فرهادی در بین نامزدها و همچنین اکران این فیلم در ژاپن بهانه حضور این خبرنگاران بود. خبرنگاران ژاپنی و انگلیسی این کانال ضمن بازدید از بخشهای مختلف روزنامه با مسعود داودی مدیر مسؤول و سردبیر روزنامه «بانی فیلم» نیز گفت وگویی در باره سینمای ایران و «جدایی نادر از سیمین» انجام دادند.
هیروهیتو نزو رییس دفتر کانال NHK در تهران درخصوص سینمای ایران گفت: «من یکسال است که به ایران آمده ام و در همان مقطع به تماشای «یه حبه قند» در سینما نشستم. با اینکه زبان فیلم فارسی بود امّا با فیلم ارتباط برقرار کردم و حتی به نقاط مشترکی در «یه حبه قند» و فرهنگ ژاپنی رسیدم. سطح سینمای ایران طی این سالها بالا رفته و در ژاپن هم طرفداران خاص خودش را دارد.»
این گزارشگر درخصوص فیلم «جدایی نادر از سیمین» و پیشبینی اش در مورد اسکار گفت: «این فیلم را اخیراً تماشا کردم و به نظرم جذاب و فوق العاده آمد. فیلم تاکنون معتبرترین جوایز جهانی را دریافت کرده و همین موضوع انتظارات را از «جدایی نادر از سیمین» بالاتر برده است. ضمن اینکه فیلم در دو رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده و تا همینجا موفقیت بزرگی را به دست آورده است. الان توقع مردم هم از این فیلم بالا رفته و امیدوارم اگر «جدایی نادر از سیمین» اسکار نگرفت مردم دچار سرخوردگی نشود.»
هیروهیتو نزو در پایان درخصوص فیلمهای ایرانی که تاکنون دیده گفت: غیر از «جدایی نادر از سیمین» و «یه حبه قند» هنوز موفق نشده ام فیلم دیگری را ببینم، امّا به تازگی ۶ دی وی دی ایرانی خریده ام تا آنها را سر فرصت تماشا کنم».

اشتراک گذاری در:

نظر شما