شناسهٔ خبر: 31769404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گلستان:

تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام گلستان، نيم قرن زمان نياز دارد

گرگان-قهرمان

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گلستان با اشاره به وجود يک هزار و 200 پروژه نيمه‌تمام در استان گفت:براي تکميل اين پروژه‌ها بيش از ده هزار ميلياردتومان اعتبار و نيم قرن زمان نياز داريم.محمدولي روزبهان اظهارداشت: درآمد امسال استان گلستان 528 ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود که تاکنون 84 درصد آن محقق شده است.

وي با بيان اينکه درآمدهاي مالياتي عمده‌ترين منبع درآمدي استان است، گفت: ميزان تحقق درآمدهاي استان دو درصد بيشتر از ميانگين کشوري است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان با اشاره به ميزان تحقق بودجه هزينه‌اي و عمراني بيان داشت: براي امسال 337 ميليارد تومان اعتبارات هزينه‌اي براي استان در نظر گرفته شد که اميدواريم تا پايان سال به تخصيص 100 درصدي نزديک شويم. در بخش اعتبارات تملکي که شامل اعتبارات عمراني استاني و ملي است، سرجمع جذب اين منابع به حدود 41 درصد رسيد.وي افزود: براي امسال 604 ميليارد تومان اعتبار عمراني استاني مصوب شده بود که 34 درصد آن جذب شده است. در بخش اعتبارات عمراني ملي نيز 230 ميليارد تومان اعتبار مصوب داريم که تاکنون حدود نيمي از آن در استان جذب شد.

روزبهان در ادامه با اشاره به رشد ده درصدي اعتبارات عمراني استان در لايحه بودجه 98 گفت: پيش‌بيني اعتبارات هزينه‌اي استان در لايحه بودجه سال آينده از 337 ميليارد تومان به 406 ميليارد تومان رسيد. همچنين اعتبارات عمراني استاني نيز با ده درصد افزايش به 668 ميليارد تومان و اعتبارات عمراني ملي با رشد 36 درصدي به 330 ميليارد تومان افزايش يافته است.رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در ادامه به برگزاري آزمون استخدامي دستگاه‌هاي اجرايي استان اشاره کرد و گفت:در اين آزمون 9 هزار و 143 نفر شرکت کردند که 110 نفر از آنان در 14 دستگاه اجرايي جذب خواهند شد.

وي افزود: با توجه به روند تخصيص اعتبارات عمراني به استان براي تکميل اين پروژه‌ها با اين شرط که قيمت‌ها افزايش پيدا نکند و پروژه‌ جديدي نيز در استان کلنگ‌زني نشود، حدود 50 سال زمان نياز داريم.

روزبهان با اشاره به واگذاري برخي از اين پروژه‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي بيان داشت:دولت در قالب اجراي ماده 27 و تبصره 19 به سمت واگذاري اين پروژه‌ها حرکت کرده و کارگروه واگذاري نيز در استان فعال شده است.

مدير کل استاندارد يزد:

توقيف و جمع‌آوري کالاهاي بدون مجوز استاندارد

يزد-خيرخواه

مدير کل اداره استاندارد استان يزد به اتفاق مسئولين اتاق اصناف،اداره کل تعزيرات حکومتي و سازمان صمت استان يزد،در طرح بازديد نوروزي حضور يافت.

به گزارش روابط عمومي اداره کل استاندارد استان يزد، به منظور نظارت وکنترل هر چه بيشتر ،مدير کل اداره استاندارد استان يزد با همراهي خبرنگاران صدا و سيماي مرکز يزد و مسئولين يادشده ضمن بازديد،عملکرد شرکتهاي بازرسي نمونه برداري را در يکي از فروشگاه هاي بزرگ عرضه و فروش کالاي مرکز استان يزد، از نزديک مورد ارزيابي قرار داد.

درآستانه فرارسيدن سال جديد و درايام نوروز، گشت هاي ويژه استاندارد در استان يزد، به تبع ديگر استانهاي سراسر کشور از 15 اسفند 97 تا 15 فروردين 98، با نظارت بر مراکز تمرکز، توزيع و فروش کالا به ويژه در نمايشگاه‎هاي بهاره ارائه مواد غذايي افزايش مي‎يابد.

محمد حسين ماجدي اردکاني در اين بازديد در حضور خبرنگاران ، گفت:خط قرمز ما ،ايمني و سلامت مردم در مصرف و استفاده از تمامي محصولات مشمول استاندارد است که در ايام نوروزبه دليل مصرف بالاتر ، تاکيد بيشتري هم بر آن داريم.

اين مقام مسئول در توضيح جزئيات بيشتر طرح فوق گفت:درنيمه دوم اسفند ماه سال جاري و همزمان با افزايش ميزان خريد مردم، بازرسان استاندارد در قالب اين طرح از مراکز عرضه، ميادين ميوه‌ و تره‌بار و نمايشگاه‌هاي بهاره استان بازرسي و در صورت مشاهده کالاهاي بدون مجوز استاندارد، اقدام به توقيف و جمع‌آوري آن مي‌کنند. وي افزود:مردم خوب و فهيم استان و همچنين مهمانان نوروزي، جهت اطمينان از صحت نشان استاندارد چاپ شده بروي محصولات و کالاها مي توانند کد 10 رقمي زير نشان استاندارد رابه شماره 10001517 پيامک، تا کمتر از يک دقيقه پاسخ لازم را دريافت نمايند،ضمن اين که سفارش اکيد داريم از خريد لبنيات و ديگر مواد غذايي رو باز که از رعايت نکات بهداشي آنها اطمينان کامل ندارند جدا پرهيز نمايند.

شرکت «فولاد اميرکبير کاشان» در جمع برند هاي معتبر جهاني

اصفهان –راعي

در هفتمين دوره جايزه جهاني سازمان دانشي برتر آسيا، و با ارزيابي کارشناسان بين‎المللي، جايره جهاني MAKE، شرکت فولاد اميرکبير کاشان، موفق به ورود به جمع 5 شرکت دانشي برتر کشور و به جمع برندهاي معتبر جهاني پيوست.

به همين دليل دانشگاه صنعتي شريف و رييس جايزه جهاني سازمان دانشي برتر در ايران از مهندس عزيز قنواتي، مديرعامل شرکت فولاد اميرکبير کاشان و دکتر سعيد سهراب پور رئيس بنياد جايزه جهاني سازمان دانشي برتر در ايران قدرداني کرد که بخشي از اين پيام به شرح زير است:

دستيابي به اين موفقيت ارزشمند در ابعاد بين المللي، نتيجه تلاشهاي بدنه مديريت و کليه کارکنان محترم آن مجموعه است.

جايزه جهاني MAKE در سال آتي با تاکيد بيشتر بر نوآوري، برگزار خواهد شد .به همين لحاظ معتبرترين جايزه جهاني در حوزه دانش، نوآوري و خلاقيت و سرمايه‎هاي فکري در بين شرکتهاي چهار قاره جهان ميباشد که در سه سطح ملي، قاره اي وجهاني برگزار ميشود.

دانشگاه صنعتي شريف و دفتر بنياد MAKE در ايران از شرکت فولاد اميرکبير کاشان در تهران تجليل خواهد کرد.

نظر شما