شناسهٔ خبر: 31447953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته بيستم ليگ برتر

جدال سرخابي ها با تيم هاي جنوبي

صاحب‌خبر -

در حساس‌ترين بازي هاي اين هفته، استقلال در اهواز بايد با فولاد خوزستان ديدار کند. همچنين پرسپوليس هم در ورزشگاه آزادي به مصاف فولاد خوزستان مي رود. در اين گزارش به بررسي بازي هاي اين هفته در روز پنج شنبه پرداخته ايم:

فولاد – استقلال/ جدال جذاب قطبي با شفر

فولاد براي جبران شکست هفته پيش، بايد در خانه به مصاف استقلال برود که پس از برتري مقابل پارس جنوبي جم و ذوب آهن، به دنبال نزديک شدن به صدر جدول است.

ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به اتمام رسيد. آبي پوشان پايتخت در اين ديدار نمي‌توانند از روزبه چشمي به دليل 3 اخطاره بودن اين بازيکن استفاده کنند و عبدالله کرمي هم به دليل آسيب ديدگي نمي تواند براي فولاد به ميدان برود.

نکته مهم اين بازي، اين است که افشين قطبي در چهارمين‌ رويارويي اش با استقلال به دنبال کسب نخستين پيروزي است. قطبي در زمان سرمربيگري پرسپوليس 3 بار مقابل استقلال قرار گرفت که نتيجه هر 3 بازي يک بر يک مساوي شد. جدال تاکتيکي وينفرد شفر و افشين قطبي، نکته جذاب اين بازي است.

پارس جنوبي جم- سايپا/ نبرد بي پول ها

نبرد پارس جنوبي و سايپا تداعي کننده ديدار تيم‌هايي است که اين روز‌ها با مشکلات مالي متعددي دست و پنجه نرم مي‌کنند و بازيکنانشان در روز‌هاي اخير بار‌ها دست به اعتصاب زده اند.

شاگردان مهدي تارتار که اکنون با 24 امتياز در رده هفتم جدول هستند، براي صعود به يک رده بالاتر بايد دست کم از سايپا يک امتياز بگيرند.

ذوب آهن- ماشين سازي تبريز/ منصوريان به دنبال اعاده حيثيت

هرچند ذوب آهن با هدايت عليرضا منصوريان توانست با عبور از الکويت کويت و الغرافه قطر جواز حضور در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا را کسب کند، اما عملکرد اصفهاني‌ها با اين مربي در ليگ برتر از لحاظ نتيجه گيري چيزي نزديک به فاجعه است.

ذوب آهن با منصوريان از 6 بازي تنها 3 امتياز کسب کرده و اکنون با 14 امتياز و قرار گرفتن روي پله چهاردهم جدول ليگ، تنها 2 امتياز و يک رده با منطقه سقوط فاصله دارد. در اين وضعيت، تيم منصوريان بايد براي فرار از منطقه خطر از سد ماشين سازي بگذرد و با اين پيروزي روحيه خود را هم براي نخستين ديدار مرحله گروهي ليگ قهرمانان مقابل الزورا عراق افزايش بدهد.

پرسپوليس - صنعت نفت آبادان/ تقابل سرخپوشان با سلطان تساوي ها

پرسپوليس اين روز‌ها تا حدي از صلابت نيم فصل اول خود فاصله گرفته، اما همچنان با 38 امتياز و حضور در رتبه دوم، رقابت شانه به شانه‌اي با سپاهان و ساير مدعيان دارد.

در چنين شرايطي شاگردان برانکو براي کم نياوردن در اين کورس و واگذار نکردن جايگاه خود به پديده شهر خودرو بايد از سد رکورددار تساوي‌هاي ليگ يعني صنعت نفت بگذرند.

تيم پائولو سرجيو پرتغالي در مجموع 19 بازي قبلي خود 13 بار به تساوي رضايت داده و اکنون با 19 امتياز دوازدهم است.

در اين بازي کمال کاميابي نيا، بوژيدار رادوشويچ و شايان مصلح هم به فهرست مصدومان پرسپوليس شامل محمد انصاري، حسين‌ماهيني، آدام همتي و محسن ربيع خواه اضافه شده اند. همچنين شهاب گردان به دليل محروميت و حسين ساکي به دليل آسيب ديدگي از تيم صنعت نفت اين بازي را از دست دادند.

ديدار رفت دو تيم با تساوي يک بر يک به اتمام رسيد.

نظر شما