شناسهٔ خبر: 3143854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر ایران، مجهزترین مراکز ارتباطی توسعه یافته منطقه را دارد

تهران - ایرنا - کارشناس ارشد بخش ارتباطات فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا(خاورمیانه و شمال آفریقا) گفت: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر ایران از مجهزترین مراکز ارتباطی توسعه یافته امداد و نجات در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، «ماجد الحویک»، در بازدید از توانمندی های هلال احمر ایران با بیان این مطلب گفت: سیستم بین المللی مدیریت سوانح و برنامه های هوشمند تلفن های همراه از جمله امکانات توسعه یافته ای است که مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر ایران آن را در اختیار دارد.

وی با بیان این که بازدید از جمعیت هلال احمر ایران گامی مثبت در زمینه تقویت همکاری های دوجانبه در بخش فناوری اطلاعات و انفورماتیک است، گفت: راه اندازی و تنظیم سیستم انفورماتیک دفتر فدراسیون در ایران و تخلیه بقایای تجهیزات انفورماتیک برجای مانده از عملیات بم در سال 2006، از دستاوردهای سفر به ایران است.

کارشناس ارشد بخش انفورماتیک و ارتباطات فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا با اشاره به این که در سفر به ایران پیرامون همکاری های متقابل، بحث و مذاکره شد، افزود: تقویت تعهد جمعیت هلال احمر ایران در حوزه تعامل در فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ای و همچنین برگزاری همایش ها و کارگاه های بین المللی برای تبادل مهارت ها و توانمندی های جمعیت های ملی با یکدیگر از جمله محورهای مذاکرات در بازدید از هلال احمر ایران بوده است.

وی افزود: در این دیدارها در زمینه ایجاد رابطه پایدار و بلند مدت همکاری میان فدراسیون و جمعیت هلال احمر ایران و سایر جمعیت های ملی منطقه، تبادل دانش، اطلاعات و مهارت ها با فدراسیون و جمعیت های ملی داخل و خارج از منطقه، تعیین زمینه های حمایت فدراسیون از جمعیت و چگونگی انجام آن بحث بررسی شد.

این مسوول افزود: در این بازدید حمایت هلال احمر ایران از فدراسیون بین المللی در برگزاری کارگاه های منطقه ای و تبادل دانش و تجربیات با سایر جمعیت های ملی منطقه، امکان اجرای نرم افزار سیستم پاسخگویی به سوانح فدراسیون (FDRS) یا هر نرم افزار مشابه برای جمعیت هلال احمر ایران مذاکره شد.

اجتمام**3377 ** 1418

نظر شما