شناسهٔ خبر: 3139992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو کمیسیون آموزش مجلس

کمیته ویژه برای «بررسی طرح واگذاری مدارس دولتی»در مجلس تشکیل شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیته ویژه‌ای از اعضای کمیسیون آموزش برای بررسی واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص واگذاری مدارس دولتی به مؤسسان مدارس غیردولتی اظهار داشت: با توجه به مباحثی که این روزها مطرح شد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بنا بر درخواست برخی نمایندگان، موضوع را در دستور کار قرار داد.

 

وی ادامه داد: هفته گذشته آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع واگذاری مدارس دولتی به مؤسسان مدارس غیر دولتی و نحوه اداره آنها در تعامل با بخش خصوصی پرداخت؛ نظر کلی در کمیسیون این بود که چون احتمالاً تخلفاتی در این خصوص به وجود آمده است، باید این موضوع در سطحی وسیع و کارشناسی و از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری شود.

 

مقتدایی افزود: یکی از نظرات مطرح‌ شده جلسه مذکور این بود که به دلیل اینکه وزیر آموزش و پرورش در این خصوص تخلف کرده است، با استفاده از ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کنیم و بر اساس ماده مذکور گزارشی در خصوص تخلف وزیر آموزش و پرورش به هیأت رئیسه مجلس داده شود.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس  یادآور شد: البته این موضوع مورد توجه جمع زیادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفت اما مقرر شد کمیته‌ای متشکل از تعدادی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شود و نسبت به تهیه گزارش پس از بررسی‌های کارشناسی اقدام کند.

 

وی اضافه کند: بنابراین در روزهای گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به انجام برخی اقدامات که در آموزش و پرورش در حال انجام است، حساس شده‌ است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده و پس از گزارشات کارشناسی، در فضای دقیق‌تری مذاکره کنیم.

 

مقتدایی خاطرنشان کرد: اقدامات وزارت آموزش و پرورش اگر خارج از چارچوب‌های قانونی باشد با برخورد جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مواجه خواهد شد و این کمیسیون پیگیری خواهد کرد تا خلاف قانون صورت نگیرد.

 

نظر شما