شناسهٔ خبر: 31327600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لوکاشنکو: استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا را تلافی می‌کنیم

رئیس جمهور بلاروس هشدار داد به همراه روسیه هرگونه استقرار موشک‌های میانبرد و کوتاه برد آمریکا در اروپا را تلافی می‌کند و در صورت استقرار این موشک‌ها در اوکراین پاسخ به آن بدتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر هشدار داده بود که مسکو در صورت استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط آمریکا در اروپا مجبور به پاسخگویی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، لوکاشنکو بر اساس گزارش خبرگزاری بلاروسی بلتا خاطر نشان کرد: من نگران هستم که آمریکایی که توافق موشک‌های هسته‌ای میانبرد را زیر پا گذاشته اند از فرصت استفاده کنند و موشکهایشان را در اروپا مستقر کنند. تاوان این اتفاق برای ما سنگین است بنا بر این ما به همراه روسیه باید به فکر تدابیری برای پاسخ باشیم، چون نمی‌توان از آن طفره رفت.

وی تصریح کرد: اگر این موشک‌ها در اوکراین استقرار یابند پاسخ‌های به مراتب بدتری در کار خواهند بود.

لوکاشنکو در خصوص تهدید شدن بالقوه امنیت در کشورش بلاروس تاکید کرد: چنین وضعیتی به ویژه برای ما یک فاجعه خواهد بود.

به گفته رئیس جمهور بلاروس، گمان برده می‌شود که اقدام آمریکا در خارج شدن از معاهده ممنوعیت موشک‌های هسته‌ای میانبرد با روسیه هدفش مقابله با چین که چنین سلاح‌هایی را بدون عضویت در هیچ گونه معاهده‌ای در اختیار دارد بوده باشد.

نظر شما