شناسهٔ خبر: 31326083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار نقدی:

فرهنگ دفاع مقدس و شهدا داروی شفابخش تمام مشکلات کشور است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس و شهدا داروی شفابخش تمام مشکلات کشور است، اگر فرهنگ شهدا را بسط دهیم درمان تمام درد‌ها و پیشرفت تمام عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و دهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کرمان اظهار داشت: اگر حل مشکلات را می‌خواهیم در گرو توجه به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهدا است و این فرهنگ، زیرساخت همه پیشرفت‌های کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در همه عرصه‌ها و هر جایی که پیشرفت خیره کننده‌ای داشتیم، انسان‌هایی فداکارانه در این میدان حرکت کردند و با فداکاری و از خود گذشتگی که نشان دادند این پیشرفت محقق شده است.

وی تصریح کرد: ریشه حرکت‌ها و فداکاری‌ها در کشور بر می‌گردد به الهام و روحیه و فکری که از شهدا گرفته شده است؛ فرهنگ دفاع مقدس و شهدا داروی شفابخش تمام مشکلات کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: با قاطعیت می‌شود این را بیان کرد که اگر امروز فرهنگ دفاع مقدس و رویکرد آن و فرهنگ شهدا در عرصه اقتصاد کشور جاری شود، همانطور که این فرهنگ نیرو‌های مسلح کشور را از زیر صفر تبدیل به قدرتمندترین نیروی مسلح در منطقه تبدیل کرد و ایران را صاحب قدرتمندترین و مقتدرترین نیرو‌های دفاعی جهان کرد، قطعا ظرف یک دهه قوی‌ترین اقتصاد منطقه و جهان را خواهد داشت.

نقدی با اشاره به اینکه کار برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، جهاد بزرگی برای پیشبرد کشور در همه عرصه‌ها است، گفت: همه کسانی که تلاش می‌کنند برای فرهنگ، اقتصاد، علم و امنیت و تمام عرصه‌های تا یک پدیده مبارک را گسترش دهند از سرچشمه مکتب شهدا می‌توانند بهره بگیرند.

وی گفت: اگر فرهنگ شهدا را بسط دهیم درمان تمام درد‌ها و پیشرفت تمام عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت، کار فرهنگی خواسته رهبری است که می‌فرمایند: کار ادبیات و هنر دفاع مقدس را نه به اغراق بلکه به تعداد و عدد، صد برابر کنید.

نقدی گفت: امسال تعداد آثار جدید ما در عرصه دفاع مقدس کمتر از سال ۹۶ بوده به دلیل مشکلات نشر و کاغذ که باید برای آن تدبیر کنیم و کارگروه‌هایی تشکیل شود که روی این مسئله کار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه پنجم انقلاب که تمام شود تقریبا دسترسی به منبع خاطرات دفاع مقدس نخواهیم داشت و باید برای آن فکر کنیم و آثار را به صورت حداقلی با امکانات محدود کنونی منتشر کنیم تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

نقدی گفت: دومین خواسته رهبری مسئله بین‌المللی کردن فرهنگ دفاع مقدس و نهضت ترجمه است و جا دارد تمام دانشگاه‌ها در این عرصه وارد شوند و از الگو‌های دفاع مقدس و از خود مردم و مؤسسه‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان رویکرد دفاع مقدس و شهدا را تسری دهند که در این صورت بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نظر شما