شناسهٔ خبر: 31326079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اتمام حجت امري با اوزيل

سرمربي اسپانيايي تيم فوتبال آرسنال بعد از مدت‌ها دوباره هافبک آلماني‌‌اش را در ترکيب اصلي قرار داد اما در مورد ماندنش در ترکيب به او هشدار داد.

اوناي امري پس از پيروزي 3 بر صفر آرسنال مقابل باته بوريسوف که باعث صعودشان به مرحله يک هشتم نهايي ليگ اروپا شد، درباره برگرداندن مسعوت اوزيل به ترکيب اصلي صحبت کرد. او هافبک آلماني تيمش را در حالي به ميدان فرستاد که از ماه دسامبر در ترکيب اصلي قرار نگرفته بود.

امري گفت: پيام من به اوزيل، اين است که بايد به کار و تلاشش ادامه دهد، اينکه بايد همانطور در خدمت تيم باشد که در اين بازي و در دو هفته اخير بود. از او راضي‌ام چون همانطور بازي کرد که ما مي‌خواستيم. ما بازي‌هاي زيادي پيش رو داريم و گاهي اوقات نياز داريم که اوزيل هم در ترکيب اصلي‌مان بازي کند. حرکات ترکيبي او با برخي از بازيکنان خوب بود و اين براي ما اتفاق مثبتي بود.

سرمربي سابق پاري‌سن‌ژرمن در پاسخ به اين سؤال که آيا اوزيل به خاطر تلاش و تمريناتش به ترکيب اصلي برگشته يا حقوق 350 هزار پوندي‌اش در هفته، تأکيد کرد: اوزيل بايد هميشه در خدمت تيم باشد. اگر او مثل يکي دو هفته گذشته روي فرم باشد، تا پايان فصل بازي‌هاي فراواني انجام خواهد داد.

سردار، نامزد بهترين بازيکن هفته ليگ اروپا

اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) نام سردار آزمون، ملي‌پوش ايراني تيم زنيت سن‌پترزبورگ را در ميان 4 نامزد بازيکن برتر بازي‌هاي دور برگشت مرحله يک‌شانزدهم نهايي ليگ اروپا قرار داد.

سردار آزمون (زنيت سن‌پترزبورگ)، پاستون داکا (سالزبورگ اتريش)، پابلو سارابيا (سويا اسپانيا) و کالوم هودسون (چلسي) نامزدهاي کسب عنوان بهترين بازيکن دور برگشت مرحله يک‌شانزدهم نهايي ليگ اروپا هستند.

زنيت سن‌پترزبورگ با کسب پيروزي 3 بر يک برابر تيم فنرباغچه ترکيه راهي مرحله بعدي ليگ اروپا شد. پسردار آزمون در دقايق 37 و 76 ، 2 گل به ثمر رساند و پاس ديگر گل تيمش را هم ارسال کرد.

مصاف دوستانه تيم هاي قطر و برزيل

زمان برگزاري بازي دوستانه تيم ملي فوتبال قطر با برزيل اعلام شد.

به گزارش روزنامه استاد الدوحه قطر، تيم ملي فوتبال قطر روز پنجم ماه ژوئن 2019 ميلادي (15 خرداد 98) بازي دوستانه‌اي برابر تيم ملي برزيل برگزار خواهد کرد. اين بازي با هدف آماده‌سازي تيم ملي فوتبال قطر به عنوان يکي از تيم‌هاي ميهمان جام ملت‌هاي آمريکاي جنوبي برنامه‌ريزي شده است.

تيم ملي فوتبال قطر ماه گذشته به عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا 2019 در امارات دست يافت.

سبقت شفر از برانکو

استقلال، بهترين تيم دفاعي ليگ

در اين چند فصل اخير هر وقت صحبت از اقتدار دفاعي و کلين‌شيت مي‌شود همه به ياد برانکو و پرسپوليسي که ساخته مي‌افتند؛ تيمي که خيلي از تيم‌هاي ليگ همچنان فرصت باز کردن دروازه‌اش را بدست نياورده‌اند و گل‌زدن به آنها فاصله زيادي با يک رويا ندارد.

عملکرد مدافعان پرسپوليس و دفاع تيمي اين تيم به قدري فوق‌العاده بود که کمتر کسي حواسش به استقلال شفر بود؛ تيمي که آرام آرام با درست کردن آمار دفاعي‌اش آمد و به پرسپوليس نزديک شد و در بازي اين هفته مقابل پارس جنوبي جم از پرسپوليس هم عبور کردند. حالا استقلال رسما بهترين خط دفاع ليگ است.

دو گلي که فولادي‌ها وارد دروازه پرسپوليس کردند ضربه سنگيني به اين تيم وارد آورد و آنها در مصاف با استقلال عقب افتادند اما يک بازي کمتر استقلال در جدول رده‌بندي، عنوان بهترين خط دفاعي ليگ را تا هفته گذشته از شاگردان برانکو نگرفته بود. با برگزاري بازي استقلال و پارس جنوبي حالا تعداد بازي‌هاي هر دو تيم برابر شد و آبي‌هاي تهران با دريافت 7 گل در 18 بازي در صدر کمترين گل‌هاي خورده ليگ ايستادند.

البته پرسپوليس قرار نيست که دست از سر شفر و شاگردانش بردارد و اختلاف يک گل چيزي نيست که به راحتي قابل جبران نباشد. با توجه به اين که استقلال اين هفته بايد بازي عقب‌افتاده‌اش با ذوب‌آهن را انجام بدهد و پرسپوليس به مصاف نفت مسجدسليمان برود، بعيد نيست که اين عنوان که استقلالي‌ها براي بدست آوردنش مدت زمان طولاني صبر کرده بودند خيلي زود آن را از دست بدهند؛ اتفاقي که البته رحمتي و خط دفاعي‌اش نشان داده‌اند به اين راحتي تن به آن نمي‌دهند.

توافق نهايي مودريچ براي تمديد

انتقال لوکا به اينتر منتفي شد

بهترين بازيکن سال 2018 در رئال مادريد ماندني شد و انتقالش به نراتزوري منتفي است.

روزنامه مارکا اسپانيا خبر داد که لوکا مودريچ، ستاره کروات و 33 رئال مادريد با مسئولان باشگاه براي تمديد قراردادش به توافق نهايي رسيد و قراردادش براي مدت يک فصل ديگر يعني تا سال 2021 تمديد خواهد شد.

پيش از اين اخبار زيادي درباره انتقال بهترين بازيکن سال 2018 جهان به اينتر مطرح بود ولي با توافق نهايي مودريچ به تمديد اين انتقال منتقي است.

مودريچ در سال 2012 در زمان ژوزه مورينو از تاتنهام به رئال مادريد آمد. ستاره کروات در سال گذشته به عنوان بهترين بازيکن سال اروپا و جهان انتخاب شد و همچنين توپ طلا 2018 را نيز از آن خود کرد.

خداحافظي آرن داودي با بازي هاي ملي

عضو تيم ملي بسکتبال ايران در پايان ديدار برابر ژاپن از حضور در تيم ملي خداحافظي کرد.

ديدار تيم هاي ملي بسکتبال ايران و ژاپن در چارچوب پنجره ششم و پاياني مسابقات انتخابي جام جهاني 2019 چين، در تالار بسکتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد و طي آن ملي پوشان کشورمان مقابل حريف خود با نتيجه 97 بر 89 شکست خوردند.

در پايان اين ديدار، آرن داودي پس از سالها حضور در تيم ملي بسکتبال ايران اعلام خداحافظي کرد.

وي بعد از خداحافظي از حضور تماشاگران در سالن تشکر کرد و از آنها خواست در ديدار يکشنبه مقابل استراليا هم تيم ملي را تنها نگذارند.

نظر شما