شناسهٔ خبر: 31229238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 برگزاري جلسه رسيدگي به مسائل فرهنگي و اجتماعي شهر پرند

رباط کريم-اصغري

فرماندار رباط کريم در جلسه رسيدگي به مشکلات فرهنگي و اجتماعي پرند گفت: ارتقاي فرهنگ نياز به امکانات سخت افزاري دارد که بايد در شهر پرند توجه ويژه‎اي به اين مقوله شود. به گزارش خبرنگار ما ، سيد مهدي ساداتي در جلسه پيگيري مسائل فرهنگي و اجتماعي شهر پرند که با حضور حجت الاسلام والمسلمين پاشاکي امام جمعه و شهردار واعضاي شوراي اسلامي شهر برگزار شدافزود: بهره مندي از مساجد بعنوان پايگاه فرهنگي براي برگزاري برنامه‎هاي مختلف ميتواند بعنوان يک ظرفيت خوب در شهر پرند مورد استفاده قرار گيرد.

فرماندار رباط کريم بيان داشت: افراد مسئول، به آسيبهاي اجتماعي اشراف دارند اما مسئله مهم اين است که آيا مي‌توانيم با همين امکانات و زيرساخت‎ها و بودجه فعلي و با هم افزايي و همکاري اقدامات موثرتري انجام دهيم، که با نگاهي به برخي از اقدامات در شهرها مختلف کشور جواب مثبت است.

خدمات درماني در مجتمع پيامبر اعظم (ص) بندرعباس

بندرعباس- شهين صادقي

در طي تعطيلات دهه مبارک فجر، تعداد يک هزار و 137 نفر به صورت سرپايي و 376 نفر به صورت بستري از خدمات درماني مجتمع آموزشي پژوهشي درماني پيامبر اعظم(ص) بندرعباس بهره‎مند شدند.رئيس مجتمع آموزشي پژوهشي درماني پيامبر اعظم (ص) افزود: همچنين طي اين ايام، تعداد 153 عمل جراحي انجام و 99 نفر نيز از خدمات کلينيک ويژه اين مجتمع بهره برده‎اند.

دکتر مهدي حسني آزاد ضمن قدرداني از پزشکان متخصص و کارکنان بخشهاي درماني علي‏الخصوص اورژانس‏ها و بخش‏هاي ويژه که در اين ايام با حضور و خدمت‏رساني مضاعف در امر تعالي سلامت استان تلاش نمودند، افزود: تمهيدات و برنامه‏ريزي‏هاي لازم جهت حضور متخصصين و کارشناسان و شيفت‎بندي، علي‎الخصوص در بخش‎هاي ويژه و اورژانس، قبل از شروع تعطيلات انجام گرديده و همچنين طي اين ايام، تيم بحران بيمارستان در حالت آماده باش بوده است.

راه‌اندازي يک واحد گلخانه توت فرنگي هيدروپونيک در روستاي اسلام‌‌آباد دماوند

دماوند-ايرج صادقعلي

يک واحد گلخانه توت فرنگي هيدروپونيک در روستاي اسلام‌‌آباد بخش مرکزي دماوند راه‌اندازي شد.

به گزارش خبرنگارآفرينش، اين گلخانه توت فرنگي در مساحتي بالغ‌بر بيش از 3 هزار متر مربع با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و بدون دريافت تسهيلات بانکي توسط دو نفر از جوانان کارآفرين شهرستان دماوند راه‌اندازي شده است.کشت محصول توت فرنگي در اين گلخانه بر روي گاتر در ارتفاع 1.7 متر انجام شده است که اين روش کشت باعث مي‌شود مصرف سوخت تا حد چشمگيري کاهش پيدا کند.

لازم به ذکر است “ميثم قرائي” و “فرزاد عسگري” از فارغ‌التحصيلان رشته کشاورزي و کار آفرينان شهرستان دماوند موفق به راه‌اندازي اين گلخانه شدند.

معاون فني اداره کل حفاظت محيط زيست گيلان:

اهميت موضوع تالاب انزلي براي سازمان حفاظت محيط زيست

رشت-سيده حديث ميرزاده

به مناسبت روزجهاني تالاب ها و به منظور معرفي اداره نظارت وپايش تالاب انزلي، نشستي باحضور مسئولين استان وشهرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست گيلان،سمانه قرباني رئيس اداره نظارت و پايش تالاب انزلي بااعلام اين خبرگفت: اين مراسم با حضور حيدري آزاد فرماندار، نماينده امام جمعه شهرستان ، اعضاي شوراي شهر ومسئوولين ادارات شهرستان بندر انزلي ،منصور سربازي معاون فني اداره کل حفاظت محيط زيست گيلان در مرکز بازديد کنندگان تالاب انزلي واقع درقلمگوده برگزار شد.

سمانه قرباني ضمن تبريک ايام الله دهه فجر به ارائه گزارشي در خصوص عملکرد اداره نظارت و پايش تالاب انزلي پرداخت.وي در ادامه افزود: اميد دارد با عنايت پروردگار و همکاري مديران شهرستان و باتکيه بر ظرفيتهاي بالاي کارشناسي اين واحد گام موثري در جهت تحقق اهداف زيست محيطي در شهرستان بندر انزلي بردارد.

در ادامه منصور سربازي معاون فني اداره کل حفاظت محيط زيست گيلان ،ضمن تقدير از فرماندار و هيات همراه اظهار داشت : با توجه به اهميت موضوع تالاب براي سازمان حفاظت محيط زيست،اداره کل حفاظت محيط زيست گيلان بر آن شد تا اداره‏اي به صورت مستقل در شهرستان بندر انزلي به مسائل مربوط به تالاب رسيدگي نمايد.

درپايان حيدري آزاد، فرماندار شهرستان بندر انزلي با اشاره به اهميت تالاب،از فعاليت اداره اي مستقل تحت عنوان اداره نظارت و پايش تالاب انزلي در شهرستان ابراز خوشحالي نموده و تاکيد کرد که همه مسئوولين شهرستان در رسيدن اهداف اين اداره و بهبود شرايط تالاب که خواست همه مردم و مسئوولين شهرستان است همکاري لازم را داشته باشند.

نظر شما