شناسهٔ خبر: 31207173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 رشد 50 درصدي درآمد ماليات بر ارزش افزوده در سال آينده

درآمد ماليات بر ارزش افزوده در مصوبه کميسيون تلفيق بودجه سال 98 نسبت به اين رقم در قانون بودجه سال 97 حدود 50 درصد رشد دارد و از حدود 32 هزار ميليارد تومان به حدود 48 هزار ميليارد تومان رسيد.

به گزارش فارس،کميسيون تلفيق بودجه سال 98 کل کشور به رديف درآمدي 110512 که مربوط به در آمد ماليات بر ارزش افزوده است، 10 هزار ميليارد تومان نسبت به لايحه بودجه 98 اضافه کرد و رقم درآمد ماليات بر ارزش افزوده از 38606 ميليارد تومان پيش بيني شده در لايحه بودجه 98 به 48258 ميليارد تومان رسيد.

طبق آمار بانک مرکزي از عملکرد قانون بودجه سال 97 کل کشور که تا آذر ماه منتشر شده است، در اين مدت 19180 ميليارد تومان ماليات ارزش افزوده وصول شده که رشد 17.6 درصدي دارد و حدود 80 درصد رقم مصوب 9 ماهه (24270 ميليارد تومان) محقق شده است. رقم مصوب کل امسال براي اين ماليات بيش از 32 هزار ميليارد تومان است. در نتيجه، مصوبه کميسيون تلفيق براي درآمد ماليات بر ارزش افزوده در سال 98، 50 درصد بيشتر از رقم مصوب سال جاري است.

همچنين در سال 96 بالغ بر 26940 ميليارد تومان، سال 95 بالغ بر 22490 ميليارد تومان و سال 94 بيش از 19740 ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده وصول شده بود.

معاون رفاهي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي:

ارسال پيامک براي متقاضيان بسته حمايتي

معاون رفاهي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: براي همه يک ميليون و 900 هزار نفر متقاضي بسته حمايتي پيامک ارسال مي‌شود، اما فقط يک ميليون نفر از آن‌ها شامل دريافت بسته حمايت مي‌شوند و پس از طي مراحل بعدي بسته حمايتي را دريافت مي‌کنند.

به گزارش «تابناک» ، احمد ميدري اظهار داشت: با توجه به اينکه برخي از افراد سبد حمايتي دريافت نکرده بودند و متقاضي دريافت اين سبد بودند اعلام کرديم کد ملي خود را از طريق دو شماره‌اي که اعلام شده بود ارسال کنند.

وي در ادامه افزود:يک ميليون و 900 هزار نفر به اين شماره‌ها کدملي خود را ارسال و تقاضاي بسته حمايتي کردند که بررسي‌هاي ما نشان داد تعداد 910 هزار نفر آن‌ها شامل دريافت سبد حمايتي نمي‌شوند آن هم به اين خاطر که يکي از اعضاي خانواده آن‌ها بسته حمايتي دريافت کرده بود. اين موضوع را قبلا نيز اعلام کرده بوديم که به هر خانواده فقط يک بسته حمايتي تعلق مي‌گيرد.

ميدري با اشاره به اينکه به تمامي يک ميليون و 900 هزار نفري که کدملي خود را ارسال کرده بودند از روز يک شنبه 28 بهمن ماه پيامکي فقط با شماره فقط با شماره‌هاي 1420 و 142 ارسال مي‌شود افزود:همانطور که قبلا نيز اعلام کرديم از اين تعداد فقط يک ميليون نفر شامل دريافت بسته حمايتي شدند که اين افراد پس از ارسال پيامک به آن‌ها و اعلام نحوه ثبت نام در مراحل بعدي تا پايان سال بسته 28 حمايتي خود را تحويل بگيرند.

وي در ادامه با بيان اينکه نيازي به حضور متقاضيان به به وزارت رفاه و يا سازمان هدفمندي يارانه‌ها نيست اضافه کرد:خوشبختانه براي يک ميليون نفري که متقاضي بسته حمايتي بودند و با ارسال کد ملي اعلام کردند جزو جاماندگان دريافت بسته حمايتي هستند تامين اعتبار انجام شده است و به آن‌ها پرداخت مي‌شود.

معاون رفاهي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: تاکنون 15 ميليون نفر بسته حمايتي را دريافت کرده اند و اعتباري اعتباري حدود 4 هزار و 500 ميليارد تومان براي بسته حمايتي آن‌ها تخصيص داده شده است.

وي اعلام کرد: در تلاش هستيم امسال و قبل از آغاز سال جديد يک مرحله ديگر به مددجويان بهزيستي و کميته امداد پرداخت شود.

ميدري گفت: حدود 200 هزار نفر از کارکنان دولت نيز بسته حمايتي دريافت نکرده اند که آن‌ها نيز جزو مشمولان به شمار مي‌آيند و به آن‌ها نيز اين بسته حمايتي دريافت مي‌شود.

احتمال رد کليات بودجه 98

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: پيشنهاد ما اين است به جاي اينکه بودجه را به اين شکل جلو ببريم، آن را به صورت «دودوازدهم» و «سه‌دوازدهم» بگذاريم تا تغييرات اساسي را انجام دهيم.

به گزارش مهر، محمدرضا پورابراهيمي رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غيرعلني مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: در اين جلسه رئيس کميسيون تلفيق بودجه 98 گزارشي را درباره آخرين اقدامات اين کميسيون پس از ارائه لايحه بودجه به مجلس ارائه کرد.

وي ادامه داد: همچنين وزراي نفت، جهاد کشاورزي و صنعت معدن و تجارت اظهارات خود را مطرح کردند و نوبخت هم در پايان جلسه مباحثي را مطرح کرد و جمع بندي هاي نهايي انجام شد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: همچنين در اين جلسه تعدادي از نمايندگان صحبت هاي خود را مطرح کردند و اکثرا اعتقاد داشتند که متناسب با شرايط و وضع اقتصادي کشور، بودجه تغييرات محتوايي و ماهوي ندارد و عمدتا تغييرات آن جزئي است و بر اين اساس آنان بر اين باور بودند که بايد تغييرات جدي در لايحه بودجه 98 انجام شود.

پورابراهيمي بيان کرد: جمع بندي نهايي اين است که يا ما مسير حرکت را بر اساس همين گزارشي که نهايي شده است، مبنا قرار دهيم يا آنکه تغييرات بودجه به صورت ساختاري و متفاوت با اين گزارش انجام شود.

وي افزود: اين لايحه بودجه، لايحه اي نيست که بتوانيم با آن به اهداف بلندي که در حوزه کلان اقتصادي داريم، برسيم و مطالبه ما اين است که بايد موضوعات پايه اي بيشتري را در ساختار بودجه 98 قرار دهيم.

پورابراهيمي گفت: همچنين پيشنهاد ما اين است که با توجه به اينکه تغييرات ساختاري بايد در بودجه 98 انجام شود و بازه زماني آن قرار است دو ماه ديگر عملياتي شود، ما شرايط را به گونه اي مديريت کنيم که بودجه بر اساس دودوازدهم يا سه دوازدهم حرکت کند و کار بودجه متوقف نشود و در اين مدت تغييرات ساختاري هم زودتر اعمال شود، چرا که اين تغييرات مطالبه جدي مقام معظم رهبري و همچنين نمايندگان است.

وي تأکيد کرد: گزارشي که در کميسيون تلفيق بودجه 98 نهايي شده است، به دليل آنکه بر اساس بودجه 98 نمي توانيم تغييرات زيادي را انجام دهيم، نيازمند يک تحول محتوايي است و بايد ببينيم که جمع بندي نهايي به چه سمتي مي رود.

پورابراهيمي با اشاره به اينکه تصور بنده اين است که در کليات و چارچوب مباحث بتوانيم يک تصميم گيري داشته باشيم، تصريح کرد: پيشنهاد ما اين است که به جاي آنکه بودجه را به اين شکل جلو ببريم، دو دوازدهم يا سه دوازدهم بگذاريم و تغييرات ساختاري را انجام دهيم، چرا که فضاي کلي مجلس اين است که بودجه فعلي ارائه شده از سوي دولت با واقعيت هاي جامعه و شرايط سال 98 مطابقت ندارد و مانند بودجه هاي سنوات گذشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما