شناسهٔ خبر: 30729971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 جام ملت‌هاي آسيا

شگفتني سازي ويتنام با شکست اردن

تيم ملي فوتبال ويتنام در ضربات پنالتي اردن را شکست داد و راهي مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 2019 شد.

تيم‌هاي ملي فوتبال اردن و ويتنام در روز اول بازي‌هاي مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا 2019 روز گذشته به قضاوت عليرضا فغاني به مصاف هم رفتند، که اين بازي در وقت قانوني به تساوي يک - يک انجاميد تا کار به وقت‌هاي اضافه کشيده شود.

بهاء عبدالرحمان سليمان (40) براي ويتنام و کانگ فونگ انگوينگ (51) براي ويتنام، زننده گل‌هاي اين بازي بودند. در وقت‌هاي اضافه نيز، توپي از خط دروازه‌ها رد نشد تا ضربات پنالتي تعيين‌کننده برنده بازي اردن - ويتنام باشد.

در ضيافت پنالتي‌ها ويتنام با نتيجه 4 بر 2 به برتري رسيد و به جمع هشت تيم برتر مسابقات راه يافت.

عليپور و بوديمير؛ در اولويت

کار سخت شريفي

باشگاه پرسپوليس که دو پنجره نقل‌وانتقالاتي از جذب بازيکن جديد محروم بود، از ابتداي فصل جاري شروع به خريد بازيکن کرد تا بلافاصله پس از باز شدن پنجره نقل‌انتقلاتي خود در نيم‌فصل ليگ هجدهم اين بازيکنان را در ترکيب داشته باشد. يکي از اين خريد‌ها مهدي شريفي از تيم سپاهان بود. شريفي که با اميد زيادي راهي پرسپوليس شد تا بلکه در اين تيم به صورت ثابت بازي کند اما به نظر مي‌رسد براي نيم‌فصل دوم کار سختي براي رسيدن به ترکيب اصلي داشته باشد. هرچند که باشگاه پرسپوليس با گادوين منشا قطع همکاري کرده، ولي باز هم بعيد است شريفي يکي از مهاجمان اصلي سرمربي کروات سرخپوشان باشد.

پرسپوليسي‌ها پس از قطع همکاري با منشا گزينه‌هاي مختلفي را براي تقويت خط حمله خود در نظر گرفتند و در نهايت با ماريو بوديمير مهاجم تيم ديناموزاگرب به توافق رسيدند. با توجه به خريد اين بازيکن مهدي شريفي قطعا کار سختي براي رسيدن به ترکيب اصلي دارد. احتمالا برانکو در نيم‌فصل دوم به دو مهاجم خود که علي عليپور و بوديمير هستند ميدان خواهد داد. بوديمير با رقم نسبتا زيادي راهي پرسپوليس شده و به نظر نمي‌رسد برانکو او را براي نيمکت‌نشيني جذب کرده باشد. با اين شرايط شريفي در حالي که مدت‌ها است در هيچ بازي رسمي حضور نداشته بايد براي رسيدن به ترکيب اصلي بجنگد چراکه رقيبانش خيلي سرسخت بوده و به راحتي ميدان را خالي نمي‌کنند.

الهلال دست‌بردار نيست

به دنبال جووينکو

تيم الهلال در روزهايي که جام ملت‌هاي آسيا در حال برگزاري است، به دنبال تقويت خود جهت حضور هرچه پرقدرت‌تر در ليگ قهرمانان آسيا است. آن‌ها به نظر مي‌رسد با جدايي عمر خريبين موافقت کرده‌اند و مي‌توانند به جاي او بازيکن خارجي هم بگيرند. گومز هافبک هجومي تيم آتالانتا ابتدا مورد توجه الهلالي‌ها بود و آن‌ها پيشنهاد خود به اين باشگاه را نيز ارسال کردند اما پاسخ آتالانتا به اين پيام منفي بود. پس از آن باشگاه آبي پوش رياض به فکر خريد ستاره سابق يوونتوس افتاده است. الهلال قصد دارد با خريد سباستين جووينکوي معروف گام بلندي در نقل و انتقالات زمستاني بردارد و براي اين انتقال مشکلي از لحاظ مالي هم ندارد. جووينکوي 31 ساله هم اکنون در تورنتو اف سي توپ مي زند.

شجاعيان و تبريزي؛ در آستانه محروميت

باشگاه ماشين سازي تبريز که بر سر انتقال داريوش شجاعيان به استقلال همچنان از اين باشگاه طلبکار است و مدتها از تاريخ وصول مطالباتشان گذشته، همچنان پيگير وصول مبلغ مورد مطالبه‌شان از اين باشگاه هستند. باشگاه تبريزي مدتهاست اين پرونده را به کميته تعيين وضعيت بازيکن فرستاده و در انتظار صدور راي از سوي اين کميته است. احتمال اين که در صورت عدم وصول مطالبات ماشين سازي داريوش شجاعيان از سوي کميته تعيين وضعيت با محروميت بابت همراهي کردن استقلال مواجه شود وجود دارد. مرتضي تبريزي نيز وضعيتي مشابه دارد و اين بازيکن هم با خطر محروميت از همراهي استقلال براي نيم فصل دوم مواجه است.

بهمن و اسفند ترسناک در انتظار استقلال

برنامه سازمان ليگ براي استقلالي ها در شرايطي اعلام شد که آبي ها کار سختي در بهمن و اسفند دارند. آبي پوشان ابتدا در تاريخ 26 بهمن برابر تراکتورسازي به ميدان مي‌روند تا ماراتن بازي‌هاي پرفشار اين تيم آغاز شود. تيم شفر 5 روز بعد در تهران به مصاف پارس جنوبي مي‌رود و 4 روز بعد از اين ديدار در تهران در بازي معوقه خود ميزبان ذوب‌آهن خواهد بود. آبي‌پوشان نهم اسفندماه در خوزستان به مصاف تيم فولاد مي‌روند و 5 روز بعد از اين ديدار در قطر مهمان الدحيل در تاريخ 14 اسفندماه خواهند بود. 3 روز بعد از اين مسابقه استقلال در تهران ميزبان نفت مسجد سليمان است و سپس 4 روز بعد دوباره بايد در تهران از العين امارات ميزباني کند تا در فاصله 7 روز سه مسابقه سخت با دو تيم آسيايي و البته يک تيم ليگ برتري انجام داده باشد. اسفند سخت آبي‌ها 4 روز بعد از ديدار با العين، 25 اسفندماه با ديدار با نساجي مازندران در ورزشگاه آزادي به اتمام مي رسد تا آبي‌ها در اين فرصت 29 روزه خود، 8 ديدار برگزار کنند.

چراغ سبز ام‌باپه به رئال مادريد؟

کيليان ام‌باپه، يکي از گزينه‌هاي اصلي جايگزيني کريستيانو رونالدو در رئال مادريد است. اين استعداد جوان فرانسوي بعد از درخشش در جام جهاني در حال‌ حاضر هم با پاري ‌سن‌ ژرمن مي‌درخشد. او در ديدار برابر گنگام هت‌تريک کرد تا به صدرنشيني خود در جدول بهترين گلزنان ادامه دهد. ام‌باپه بار ديگر به احتمال حضورش در رئال مادريد واکنش نشان داد. اين مهاجم به قراردادش اشاره کرد و گفت‌: «من از حضور در پاري ‌سن‌ ژرمن خوشحالم و تا سال 2021 با اين تيم قرارداد دارم. هنوز زود است که درباره فصل بعد سخن به ميان آورم. اگر شيفته حضور در رئال مادريد بودم هم اکنون در اين جا احساس آرامش نمي‌کردم. با اين حال هيچ چيز در فوتبال غير ممکن نيست. آن چه در حال‌ حاضر مي‌دانم اين است که تا پايان فصل جاري در پاري ‌سن‌ ژرمن مي‌مانم و بعد از آن بايد ببينم چه خواهد شد.»

نظر شما