شناسهٔ خبر: 30715615 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میرزایی در نشست خبری جشنواره فارابی:

۳۶ درصد از آثار شرکت‌کنندگان جشنواره فارابی مربوط به دانشجویان است/ هفتم بهمن؛ اختتامیه جشنواره

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از آثار شرکت‌کنندگان این جشنواره مربوط به دانشجویان است، گفت: اختتامیه این جشنواره، هفتم بهمن در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین میرزایی، رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی و پژوهشگاه فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری دهمین دوره جشنواره فارابی گفت: دهمین جشنواره فارابی هفته آینده در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. این جشنواره به لحاظ تعداد آثار بیشترین اثر را داشته که ۵۶۴۹ اثر دریافت شده که از این تعداد ۵۱۷۱ اثر داخلی و ۴۷۸ اثر در سطح بین المللی است.

وی افزود: در مجموع آثار دریافتی در بخش داخلی ۱۶ اثر تقدیر می‌شود و یک اثر در بخش میان رشته‌ای تقدیر خواهد شد که بخش میان رشته‌ای در فراخوان جشنواره اعلام شده بود و به عنوان گروه پانزدهم از سال جاری به جشنواره اضافه شد.

میرزایی ادامه داد: علاوه بر تقدیر از ۱۷ اثر از ۱۲ شخصیت پیشکسوت و نهاد علوم انسانی تقدیر می‌شود و در بخش بین الملل نیز از ۸ اثر برگزیده در حوزه اسلام شناسی و ایران شناسی تقدیر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی و پژوهشگاه فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: مشارکت وسیعی در همه دانشگاه‌ها و کمیته‌های علمی داشتیم و در داوری‌ها سعی شده از همه ظرفیت‌های علمی کشور از اساتید دانشگاه‌های استان‌ها استفاده شود و ترکیب کمیته علمی جامعیتی در مباحث داشته باشد.

وی در خصوص مشارکت افراد حقیقی و حقوقی گفت: با ناشران مکاتبه شد که اثرات برجسته را ارسال کنند که ۶۳ درصد از آثار توسط مشارکت کنندگان حقیقی و ۳۷ درصد توسط مراکز علمی ارسال شده است.

میرزایی در خصوص مشارکت دانشجویان نیز گفت: ۱۶ درصد جشنواره رساله‌های دکتری، ۲۰ درصد پایان نامه‌های ارشد و در مجموع ۳۶ درصد آثار فارغ التحصیلان ارشد و دکتری در این جشنواره هستند. همچنین از ۴۱۸۳ اثر ۳۰ درصد خانم‌ها و ۷۰ درصد مربوط به آقایان بود که در مجموع امسال ۱۴ گروه علمی داشتیم.

وی در پایان گفت: برگزیدگان این جشنواره به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند که حمایت‌های لازم از آن‌ها را داشته باشیم. همچنین ارکان جشنواره حق ارسال اثر به جشنواره را ندارند.

نظر شما