شناسهٔ خبر: 30681532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​امام جمعه سمنان:

آمریکا با عصبانیت به تحریم روی آورده است/ مسئولان به تقویت «حلقه‌های صالحین» کمک کنند

امام جمعه سمنان گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به قدرت بزرگی تبدیل شده و آمریکا به‌واسطه همین قدرت عصبانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امروز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهر سمنان که با حضور مردم و مسؤولان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، از شکل گرفتن حلقه‌های صالحین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال‌های اخیر یاد کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی رویش‌های زیادی دارد و یکی از رویش‌ها، «حلقه‌های صالحین» است.

وی افزود: 200 هزار حلقه صالحین در گروه‌های مختلف سنی در حال فعالیت هستند و رهبر معظم انقلاب در این باره فرموده‌اند که دغدغه‌های آینده کشور را یک چیز برطرف می‌کند و آن حلقه‌های صالحین است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: مسؤولان مرتبط باید حلقه‌های صالحین را تقویت کنند تا این رویش‌ها با شکوه بیشتری تربیت شوند و اگر این افراد مدیریت کشور را در دست می‌گرفتند، امروز وضع کشور این‌چنین نبود و اگر این‌ها روی کار بیایند، روند اداره کشور اصلاح خواهد شد.

شاهچراغی با اشاره به 40 سالگی انقلاب و اقتدار روزافزون نظام اسلامی اظهار داشت؛ برکات و دستاوردهای انقلاب زیاد است و برای درک بیشتر این دستاوردها باید به دسیسه‌های رژیم شاهنشاهی مراجعه کرد که چه کردند و چه شد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: امروز انقلاب ایران به قدرت بزرگی تبدیل شده و آمریکا به‌ واسطه همین قدرت، عصبانی است و چون قدرت تحمل ندارد، به تحریم و فشارهای اقتصادی روی آورده است.

وی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: همه ما باید سعی کنیم خادم باشیم؛ خدمت مصداق و معرف اهل تقواست، نباید خائن بود.

شاهچراغی ادامه داد: بین حرام‌ها، بدترین حرام، حق‌الناس و حرام‌های مردمی است که اگر بر گردن فردی باشد، خداوند او را نمی‌آمرزد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید سعی کنیم با حرام وارد گور نشویم، افزود: حرام‌ها زیاد است؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) در یک سخن، اصول حرام را معرفی کرده و یکی از حرام‌ها، خون مردم است.

شاهچراغی تصریح کرد: ریختن خون مسلمان، دست‌درازی به مال و ریختن آبروی مردم و همچنین سوءظن داشتن به مردم، از مواردی است که هر انسان با تقوایی باید با مراقبه و محاسبه جلوی این حرام‌ها را بگیرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه اظهار داشت: باید حرمت این دو ماه نگه داشته شود و با فاطمه‌الزهرا (س) بیشتر آشنا شویم.

انتهای پیام/

نظر شما